panos81
Εγγεγραμμένος
Posts: 537
Joined: 16-11-2009
|
RE: [Zougla.gr] Σαπίζουν τα ιστορικά Airbus
Η αγορά των Α340 ήταν εξ αρχής λάθος επιλογή. Τα αεροσκάφη αποκτήθηκαν ως αντικαταστάτες των Boeing 747-200 και παραδόθηκαν το 1999-2000. Η επιλογή του Ευρωπαϊκού αεροπλάνου έναντι του Boeing 777 που προσέφερε η Boeing, όπως έχει ακουστεί πολλές φορές, ήταν πολιτικά υποκινούμενη.
Ενώ η Ολυμπιακή θα μπορούσε κάλλιστα να πάρει το δικινητήριο, σαφώς οικονομικότερο Airbus A330, με ίδια χωρητικότητα (ή ακόμα και μεγαλύτερη αν αγόραζε την σειρά -300). Το A330 έχει εμβέλεια τέτοια που θα μπορούσε άνετα να βγάλει τις πτήσεις για Νέα Υόρκη, Βοστώνη και Toronto/Montreal. Η γραμμή της Αυστραλίας σταμάτησε το 2002, και τα Α340 άρχισαν να πετάνε σε τακτική βάση και προς Λονδίνο, όπου η χρήση τετρακινητήριου αεροπλάνου για τόσο σύντομη πτήση ήταν σαφής σπατάλη.
Η Airbus πρόσφατα παραδέχθηκε ότι το Α340 ήταν μια αποτυχία, και διέκοψε πρόωρα την παραγωγή του. Οι μόνες γραμμές που πραγματικά χρησίμευε ήταν τα ETOPS με πτήση πάνω από θάλασσα όπου δεν υπήρχε αεροδρόμιο κατάλληλο για την προσγείωσή τους σε ακτίνα πάνω από 3 ώρες. Η ΟΑ δεν πετούσε καμία τέτοια γραμμή. Το τετρακινητήριο ίσως να ήταν και θέμα... κύρους (prestige) καθώς είναι πιο επιβλητικό στο μάτι από ένα δικινητήριο. Όσο όμως επιβλητικό είναι στο μάτι, τόσο αιματηρό είναι στην τσέπη, ειδικά για μια εταιρεία με τα οικονομικά της Ο.Α..
Πλέον τα μόνα επιβατικά αεροπλάνα σε παραγωγή με 4 κινητήρες είναι το Airbus A380 (που και λόγω μεγέθους και βάρους οι δύο θα ήταν ανεπαρκείς) και το Βoeing 747-8i, που ως τώρα δεν τα πάει καθόλου καλά εμπορικά, καθώς το έχει αγοράσει μόνο η Lufthansa. Αυτό δείχνει ότι το τετρακινητήριο πλέον είναι για πολύ συγκεκριμένες χρήσεις. Η Ο.Α. είχε μείνει στην εποχή του Βoeing 707...
Και το άλλο λάθος ήταν ότι τα αεροπλάνα αυτά φυλάσσονταν στο "Ελευθέριος Βενιζέλος", ενώ κάλλιστα μπορούσαν να τα στείλουν σε κάποιο άλλο αεροδρόμιο με χαμηλότερα τέλη στάθμευσης.
|
|
22-01-2014, 09:37 AM |
|