[Zougla.gr] Σαπίζουν τα ιστορικά Airbus - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +--- Forum: Αεροπορικά Θέματα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=121) +--- Thread: [Zougla.gr] Σαπίζουν τα ιστορικά Airbus (/showthread.php?tid=11155) |
[Zougla.gr] Σαπίζουν τα ιστορικά Airbus - Nikolas A. - 22-01-2014 Ένα ακόμη «επεισόδιο» έρχεται να προστεθεί στο σήριαλ της πώλησης των δύο αεροπλάνων Airbus της πρώην Ολυμπιακής, καθώς η πώλησή τους στην αμερικανική Apollo πραγματοποιήθηκε κατά το...ήμισυ. Ας πάρουμε όμως, τα πράγματα από την αρχή. Το δημόσιο, που αναζητούσε αγοραστές από τα τέλη του 2009 για τα συνολικά τέσσερα αεροσκάφη Airbus 340 - 400 της πρώην Ολυμπιακής, κατάφερε το 2011 να τα πουλήσει στην Apollo Aviation. Συγκεκριμένα, απόφαση της διυπουργικής επιτροπής του 2011 προέβλεπε την πώληση των τεσσάρων αεροσκαφών στους Αμερικανούς προς 40 εκατ. δολάρια. Τα δύο από αυτά είχαν μετατραπεί τότε σε σκραπ στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος για λογαριασμό της Apollo, διαδικασία που επέτρεψε στο δημόσιο να εισπράξει περίπου 18-20 εκατ. δολάρια. Τι συνέβη με τα υπόλοιπα δύο Airbus; Τα υπόλοιπα δύο αποφασίστηκε να αποσυναρμολογηθούν σε δεύτερο στάδιο, το οποίο όμως, καθυστέρησε πάρα πολύ να έρθει. Το γεγονός αυτό και κυρίως ότι η απόφαση για την πώληση των αεροπλάνων ελήφθη στις 30 Δεκεμβρίου 2011, αλλά υπεγράφη στις 8 Ιουλίου 2012 (από τον νεοτοποθετηθέντα τότε, υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα) και άρχισε να υλοποιείται μέσα Φθινοπώρου 2012, δημιούργησε «δεύτερες σκέψεις» στην Apollo. Η αμερικανική εταιρεία δηλαδή, ζητούσε τη μείωση του τιμήματος, υποστηρίζοντας ότι έχουν περάσει 10 μήνες και ως εκ τούτου, η αξία των αεροσκαφών έχει πέσει. Στο μεταξύ όμως, τα δύο αεροσκάφη μεταβιβάστηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ, ενώ οι Αμερικανοί, που πραγματοποίησαν δικό τους τεχνικό έλεγχο, ανακάλυψαν ότι οι κινητήρες των δύο Airbus είχαν πρόβλημα. Έτσι, ζήτησαν να μειωθεί ακόμη περισσότερο το τίμημα και οι διαπραγματεύσεις των δύο πλευρών οδηγούν στο περσινό καλοκαίρι, όπου δημόσιο και Αμερικανοί κατέληξαν στο τίμημα των 9 εκατ. δολ., δηλαδή στα μισά χρήματα, σε σχέση με όσα είχαν αρχικά συμφωνηθεί. Η μείωση αυτή επέφερε την τροποποίηση της αρχικής σύμβασης, η οποία στην Ελλάδα της γραφειοκρατίας έπρεπε να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Ωστόσο, πριν από μερικούς μήνες, το Ελεγκτικό Συνέδριο αποφάσισε την απόρριψη της τροποποιητικής σύμβασης, θεωρώντας ότι θα πρέπει να εφαρμοστεί η αρχική σύμβαση, και ότι το δημόσιο δεν έπρεπε να «ρίξει» την τιμή στα 9 εκατ. δολάρια. Με τη σειρά της, η Apollo κατήγγειλε τη σύμβαση, εγκαταλείποντας τη διαδικασία... Αποτέλεσμα; Το ΤΑΙΠΕΔ να προσπαθεί σήμερα να πουλήσει, για μία ακόμη φορά τα δύο Airbus που πλέον έχουν αποσυρθεί από την κυκλοφορία, είναι κατάλληλα, δηλαδή μόνο για αποσυναρμολόγηση. Μέχρι όμως, να βρεθεί ο καινούργιος «μνηστήρας» θα πληρώνουμε 100.000 ευρώ τον μήνα για τη στάθμευση των αεροσκαφών στο Ελ. Βενιζέλος, ενώ η αξία των δύο αεροπλάνων μειώνεται, μέρα με τη μέρα. Ας σημειωθεί ότι τα τέσσερα Airbus είχαν αποτιμηθεί το 2009 προς 180 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το 2010 ο τότε υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου είχε θέσει ως κατώτατη τιμή πώλησης τα 100 εκατομμύρια ευρώ μηνιαίως... RE: [Zougla.gr] Σαπίζουν τα ιστορικά Airbus - panos81 - 22-01-2014 Η αγορά των Α340 ήταν εξ αρχής λάθος επιλογή. Τα αεροσκάφη αποκτήθηκαν ως αντικαταστάτες των Boeing 747-200 και παραδόθηκαν το 1999-2000. Η επιλογή του Ευρωπαϊκού αεροπλάνου έναντι του Boeing 777 που προσέφερε η Boeing, όπως έχει ακουστεί πολλές φορές, ήταν πολιτικά υποκινούμενη. Ενώ η Ολυμπιακή θα μπορούσε κάλλιστα να πάρει το δικινητήριο, σαφώς οικονομικότερο Airbus A330, με ίδια χωρητικότητα (ή ακόμα και μεγαλύτερη αν αγόραζε την σειρά -300). Το A330 έχει εμβέλεια τέτοια που θα μπορούσε άνετα να βγάλει τις πτήσεις για Νέα Υόρκη, Βοστώνη και Toronto/Montreal. Η γραμμή της Αυστραλίας σταμάτησε το 2002, και τα Α340 άρχισαν να πετάνε σε τακτική βάση και προς Λονδίνο, όπου η χρήση τετρακινητήριου αεροπλάνου για τόσο σύντομη πτήση ήταν σαφής σπατάλη. Η Airbus πρόσφατα παραδέχθηκε ότι το Α340 ήταν μια αποτυχία, και διέκοψε πρόωρα την παραγωγή του. Οι μόνες γραμμές που πραγματικά χρησίμευε ήταν τα ETOPS με πτήση πάνω από θάλασσα όπου δεν υπήρχε αεροδρόμιο κατάλληλο για την προσγείωσή τους σε ακτίνα πάνω από 3 ώρες. Η ΟΑ δεν πετούσε καμία τέτοια γραμμή. Το τετρακινητήριο ίσως να ήταν και θέμα... κύρους (prestige) καθώς είναι πιο επιβλητικό στο μάτι από ένα δικινητήριο. Όσο όμως επιβλητικό είναι στο μάτι, τόσο αιματηρό είναι στην τσέπη, ειδικά για μια εταιρεία με τα οικονομικά της Ο.Α.. Πλέον τα μόνα επιβατικά αεροπλάνα σε παραγωγή με 4 κινητήρες είναι το Airbus A380 (που και λόγω μεγέθους και βάρους οι δύο θα ήταν ανεπαρκείς) και το Βoeing 747-8i, που ως τώρα δεν τα πάει καθόλου καλά εμπορικά, καθώς το έχει αγοράσει μόνο η Lufthansa. Αυτό δείχνει ότι το τετρακινητήριο πλέον είναι για πολύ συγκεκριμένες χρήσεις. Η Ο.Α. είχε μείνει στην εποχή του Βoeing 707... Και το άλλο λάθος ήταν ότι τα αεροπλάνα αυτά φυλάσσονταν στο "Ελευθέριος Βενιζέλος", ενώ κάλλιστα μπορούσαν να τα στείλουν σε κάποιο άλλο αεροδρόμιο με χαμηλότερα τέλη στάθμευσης. RE: [Zougla.gr] Σαπίζουν τα ιστορικά Airbus - Nikolas A. - 22-01-2014 Αρχικά, να κάνω μια διόρθωση στο άρθρο, όπου αναφέρει "τέσσερα αεροσκάφη Airbus 340 - 400 της πρώην Ολυμπιακής". Τα αεροσκάφη ήταν Airbus τύπου Α340-300. Θα συμφωνήσω απόλυτα για αυτά που αναφέρεις για το Α340 αλλά και για τα τετρακινητήρια γενικά, καθώς είχα κάνει παρόμοιο σχόλιο στο fb λέγοντας ότι η προτίμηση των τετρακινητήριων έχει φτάσει στο ναδίρ, ζήτω τα δικινητήρια πλέον! Τα Α340-300 είναι μια αλόγιστη σπατάλη μπροστά στα Α330-300, αλλά τα Α340-600 είχαν και έχουν τα πλεονεκτήματά τους σε γραμμές που γεμίζουν αεροπλάνο. Τέλος, αναρωτιέμαι πολλές φορές, όπως και για άλλα θέματα συγκοινωνιών, αυτά που σκεφτόμαστε εμείς (εσύ στο προκείμενο με το χώρο στάθμευσης) με το απλό μυαλό ενός σκεπτόμενου πολίτη, δεν υπάρχει κανένα τέτοιο μυαλό να τα σκεφτεί σε αυτές τις εταιρείες και τους οργανισμούς;;; |