This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Imerisia.gr] Γραμμή 4: Μέσω ΕΤΕπ η επέκταση του Μετρό

Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#1
[Imerisia.gr] Γραμμή 4: Μέσω ΕΤΕπ η επέκταση του Μετρό
Tου Κοσμά Ζακυνθινού

Τη χρηματοδότηση τμήματος της Γραμμής 4 του Μετρό, που θα εκτείνεται από το Άλσος Βεΐκου έως και τον Ευαγγελισμό, με ένα δισ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, εξετάζει ο πρόεδρός της Βέρνερ Χόγιερ.

Στη χθεσινή συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδη συζητήθηκε η ανάγκη να ξεκινήσει το έργο εντός του 2014, με τη δημιουργία εννέα σταθμών.

Ο κ. Χόγιερ δήλωσε ότι, η ΕΤΕπ είναι υπερήφανη που έχει συμβάλει στην ανάπτυξη και χρηματοδότηση του Μετρό της Αθήνας και σκοπεύει να συνεχίσει να το κάνει και στο μέλλον.

Αρχές 2014
Οι οριστικές αποφάσεις από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) αναμένονται στις αρχές του 2014, οπότε και θα έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο για τις επεκτάσεις που θα υλοποιηθούν τελικά. Πάντως, ο πρόεδρος της ΕΤΕπ υπήρξε ιδιαίτερα ενθουσιασμένος για την πορεία των έργων και υπήρξε ένθερμος για τη χρηματοδότησή τους.

Η σχεδιαζόμενη ανάπτυξη της Γραμμής 4, θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου, διασχίζοντας τους σταθμούς: Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι, καταλήγοντας στον σημερινό σταθμό του Ευαγγελισμού. Η πλήρης ανάπτυξη της Γραμμής 4 περιλαμβάνει 29 σταθμούς, συνολικής έκτασης 33 χλμ., με τη συνολική δαπάνη να ανέρχεται στα 3,3 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της «Αττικό Μετρό», Χρ. Τσίτουρα «η υλοποίηση των έργων δεν θα ήταν δυνατή χωρίς την ένταξή τους στα χρηματοδοτικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την υποστήριξη της ΕΤΕπ».

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, σήμερα λειτουργούν και κατασκευάζονται 61 χλμ. δικτύου με 65 σταθμούς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, συνολικού κόστους 6,4 δισ. ευρώ. Επιπλέον, στη φάση της μελέτης και του σχεδιασμού είναι 53 χλμ. δικτύου με 46 σταθμούς, συνολικού κόστους 5,2 δισ. ευρώ.

Στα υπόλοιπα έργα τα οποία έχουν προγραμματιστεί, περιλαμβάνεται η υπογειοποίηση της Γραμμής 1 στο τμήμα Ν. Φάληρο-Πειραιάς, η μελέτη-κατασκευή του Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων και η ανασυγκρότηση του κέντρου της Αθήνας με άξονα την οδό Πανεπιστημίου.

Η τελευταία συνδυάζει την αρχιτεκτονική ανάπλαση κεντρικών οδών και πλατειών της Αθήνας με την επέκταση του Τραμ από το Σύνταγμα έως την πλατεία Αιγύπτου. Ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό», έκανε αναφορά και στα μικρότερα έργα, εντός της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου, όπως είναι οι χώροι στάθμευσης και μετεπιβίβασης.

Επεκτάσεις
Σύμφωνα με τους αρχικούς σχεδιασμούς της «Αττικό Μετρό» οι επεκτάσεις που αναμένεται να προωθηθούν μετά την κατασκευή του τμήματος Άλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός είναι οι εξής:

Ευαγγελισμός - Φάρος Ψυχικού και Φάρος Ψυχικού - Μαρούσι: Πρόκειται για το δεύτερο μεγάλο τμήμα της γραμμής 4, καθώς περιλαμβάνει 10 σταθμούς και 10 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής. Θεωρητικά θα δημοπρατηθεί μετά το 2015.
Άλσος Βεΐκου - Περισσός: Είναι μία σημαντική επέκταση πιθανότατα με 2 σταθμούς που θα ενώσει τη Γραμμή 4 με τη Γραμμή 1 του Μετρό στον σταθμό Περισσός, δίνοντας πολλαπλές δυνατότητες μετακίνησης στους επιβάτες.
Μαρούσι - Εθνική Οδός: Η επέκταση εντάσσεται μάλλον στη Γ` φάση των επεκτάσεων, καθώς για να ξεκινήσει πρέπει να έχει -έστω- μπει σε τροχιά η κατασκευή της γραμμής μέχρι το Μαρούσι. Η επέκταση αυτή θα περιλαμβάνει τρεις σταθμούς, ενώ θα φτάσει στην Εθνική Οδό περνώντας από τις περιοχές Πεύκης και Λυκόβρυσης.

Επενδύσεις
Η ενίσχυση των υποδομών των μεταφορών τα επόμενα δέκα χρόνια είναι προτεραιότητα για την κυβέρνηση, σύμφωνα με τον Μ. Χρυσοχοΐδη. Οι μεταφορές, είπε χαρακτηριστικά ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, είναι ένας τομέας που μπορεί να αποφέρει έσοδα στη χώρα, καθώς η Ελλάδα είναι η φυσική πύλη της Ε.Ε. για την αναπτυσσόμενη Τουρκία, την Κύπρο, το Ισραήλ, τη Μέση Ανατολή, τα νέα κέντρα παραγωγής της Ασίας. Η Ελλάδα αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στον τομέα των μεταφορών τα επόμενα χρόνια. Να μετατραπεί σε διαμετακομιστικό κόμβο της ΝΑ Ευρώπης. Ήδη υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από ξένους επενδυτές στον τομέα αυτό.

Οδικά έργα
Προτεραιότητα για τη χώρα, στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο, είναι σύμφωνα με τον υπουργό οι αυτοκινητόδρομοι. Όπως επιβεβαίωσε με τους εκπροσώπους της ΕΤΕπ, δεν υπάρχουν εκκρεμότητες για τη δανειοδότηση της Ολυμπίας Οδού και ότι οι διαπραγματεύσεις με την ΕΤΕπ για την αναδιάρθρωση του αυτοκινητόδρομου ΜΟΡΕΑ έχουν ολοκληρωθεί. Την επόμενη προγραμματική περίοδο, συνέχισε ο υπουργός, τη σκυτάλη θα λάβει ο σιδηρόδρομος και οι συνδέσεις του με τα λιμάνια. Προτεραιότητα θα έχουν οι εμπορευματικές μεταφορές και τα logistics, έργα για τα οποία θα ζητηθεί επίσης η συνδρομή της ΕΤΕπ.

Ακόμη ο Μ. Χρυσοχοΐδης γνωστοποίησε στους εκπροσώπους της τράπεζας ότι μετά την επανέναρξη των κατασκευαστικών εργασιών των αυτοκινητοδρόμων θα επαναπροκηρυχθεί το αεροδρόμιο Καστελίου στην Κρήτη και ζήτησε από την ΕΤΕπ να επικαιροποιήσει την αξιολόγησή της για το έργο, το οποίο είναι το δεύτερο σε επιβατική κίνηση αεροδρόμιο στη χώρα, αλλά η λειτουργία του έχει εποχικό χαρακτήρα.
14-11-2013, 02:30 PM
Find Reply



Messages In This Thread
[Imerisia.gr] Γραμμή 4: Μέσω ΕΤΕπ η επέκταση του Μετρό - by Nikolas A. - 14-11-2013, 02:30 PM

Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Imerisia.gr] Ανοιχτοί τέσσερις νέοι σταθμοί του Μετρό Nikolas A. 0 1.556 11-06-2013, 01:24 PM
Last Post: Nikolas A.
  [Ypodomes.com] Μετρό: η γραμμή 4, η επέκταση για Ίλιον, η υπογειοποίηση στο Πειραιά meganium 0 1.707 30-03-2012, 07:23 PM
Last Post: meganium

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024