(25-04-2013, 10:59 PM)nikos1991 Wrote: [...] Μετά από καμιά 50ριά χρόνια ξαναχρησιμοποιούμε κάτι που υπάρχει. [...]
Δεν είναι τόσα πολλά τα χρόνια. Το 1978 έκλεισε η γραμμή.
(25-04-2013, 11:11 PM)Konstantinos Wrote: Αν και υπάρχει η Β' φάση δεν θα είναι τόσο εύκολη η επέκταση προς Πέραμα λόγο του ότι σε μερικά τμήματα της γραμμής έχουν γίνει αλλά έργα υποδομής κατά τις δεκαετίες του 1980 και 1990 και εάν αρχίσουν και οι προσφυγές στο ΣτΕ κτλ, θα αργήσουμε να το δούμε ολοκληρωμένο το έργο.
Υ/Γ: Και να συμπληρώσω τον Πάνο ότι ένα μικρό κομμάτι της παλιάς γραμμής του τραμ που δεν φαίνεται με την πρώτη ματιά είναι και στην πλατεία Λουδοβίκου.
Λες την πλατεία που είναι αριστερά καθώς βγαίνουμε από τον σταθμό του Ηλεκτρικού, που είναι και η αφετηρία του 904; Όντως εκεί έχει ράγες. Δεν τις χρησιμοποιούσε μόνο το τρενάκι του Περάματος αλλά και το τραμ της Παραλίας. Και οι δύο αυτές γραμμές είχαν κανονικό εύρος (1,435 μ.) αντίθετα με τα άλλα τραμ της Αττικής που είχαν μετρικό... Επίσης υπάρχουν ράγες στην είσοδο του αμαξοστασίου του Ηλεκτρικού δίπλα στον σταθμό.
Όσον αφορά την επέκταση, φαίνεται ότι η χάραξη που θέλουν να ακολουθηθεί, τουλάχιστον μέχρι το Κερατσίνι, είναι διαφορετική από την πορεία του παλιού τροχιοδρόμου Περάματος. Θέλουν να περάσει και από την οδό Π. Ράλλη. Αυτό θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα κατά την κατασκευή του έργου, και με δεδομένο ότι κατάφεραν να ξεκινήσουν τα έργα για την γραμμή 3 του Μετρό προς Πειραιά, η περιοχή αυτή θα αποκτήσει κάλυψη με μέσο σταθερής τροχιάς. Αν η αρχική χάραξη του τροχιοδρόμου Περάματος δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί, μια εναλλακτική λύση ίσως ήταν μέσω Ακτής Βασιλειάδη, Δραπετσώνας και Λιμένος Αγίου Γεωργίου, όπου υπάρχει χώρος στα περισσότερα σημεία.
Βέβαια, δεν ξέρω κατά πόσο οι κατασκευές που έγιναν κατά μήκος του παλιού διαδρόμου είναι νόμιμες ή αυθαίρετες (μάλλον το δεύτερο, έχουμε περιπτώσεις αντίστοιχες με την καταπάτηση της γραμμής Λαυρίου σε πολλά σημεία της). Στην περίπτωση που είναι αυθαίρετες θα πρέπει να είναι αμείληκτοι οι αρμόδιοι.