Forum
[Τραμ] Επεκτάσεις - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Αστικές Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=41)
+--- Forum: Αστικές Συγκοινωνίες Αθηνών (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=13)
+---- Forum: Μέσα σταθερής τροχιάς (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=15)
+----- Forum: Αττικό Μετρό - Τροχαίο υλικό - Υποδομές (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=219)
+----- Thread: [Τραμ] Επεκτάσεις (/showthread.php?tid=10018)



[Τραμ] Επεκτάσεις - Nikolas A. - 25-04-2013

[Image: thumb_DSCF1608.jpg]

Γνωρίζει κάποιος αν οι γραμμές αυτές που φαίνονται είναι παλιές ή είναι η νέα χάραξη του Τραμ;
Και που ακριβώς είναι;


RE: ΤΡΑΜ Α.Ε. - Γραμμές - Τροχαίο Υλικό - nikos1991 - 25-04-2013

(25-04-2013, 01:22 AM)nikolas86 Wrote: [Image: thumb_DSCF1608.jpg]

Γνωρίζει κάποιος αν οι γραμμές αυτές που φαίνονται είναι παλιές ή είναι η νέα χάραξη του Τραμ;
Και που ακριβώς είναι;

Καλησπέρα, το λέει στη λεζάντα, είναι στον Αγ. Διονύσιο στο τέρμα του 420. Πρόκεται για τη χάραξη Πειραιάς - Πέραμα, λίγα μέτρα πρίν το σταυρό με τον ΟΣΕ.


RE: ΤΡΑΜ Α.Ε. - Γραμμές - Τροχαίο Υλικό - Nikolas A. - 25-04-2013

(25-04-2013, 01:41 AM)nikos1991 Wrote: Καλησπέρα, το λέει στη λεζάντα, είναι στον Αγ. Διονύσιο στο τέρμα του 420. Πρόκεται για τη χάραξη Πειραιάς - Πέραμα, λίγα μέτρα πρίν το σταυρό με τον ΟΣΕ.

Ναι ότι το λέει το λέει, απλά δε μπορώ να καταλάβω που ακριβώς στον Αγ. Διονύση είναι που δεν είμαι Πειραιώτης.
Η χάραξη αυτή να υποθέσω είναι παλιά..


RE: ΤΡΑΜ Α.Ε. - Γραμμές - Τροχαίο Υλικό - panos81 - 25-04-2013

Η χάραξη του ελαφρού σιδηροδρόμου Πειραιά - Περάματος διατηρείται σε αρκετά σημεία. Στον Άγιο Διονύσιο οι γραμμές υπάρχουν και από τις δύο πλευρές των γραμμών του Ο.Σ.Ε. προς τον σταθμό του Αγ. Διονυσίου. Επίσης διατηρείται και η συνδετήρια γραμμή με τον Ο.Σ.Ε. στην οδό Μεθώνης, από όπου φορτηγά τρένα του Ο.Σ.Ε. έμπαιναν στην γραμμή του Περάματος και κατευθύνονταν προς το λιμάνι Αγ. Γεωργίου στο Κερατσίνι. Ο πρώην διάδρομος των γραμμών είναι η σημερινή - πεζοδρομημένη κυρίως - οδός Μαρί Κιουρί. Στις διασταυρώσεις της με άλλους δρόμους υπάρχουν ακόμα οι γραμμές. Από το Νέο Ικόνιο και πέρα διατηρούνται και τα στέγαστρα κάποιων στάσεων - δεν θυμάμαι όμως πού ακριβώς.

Το τελευταίο τμήμα της γραμμής προς το Ναυτικό Φυλάκιο, που δεν ήταν προσβάσιμο σε απλούς επιβάτες παρά μόνο σε στρατιωτικούς, διατηρείται σχεδόν ανέπαφο. Μπορείτε να το δείτε στα Bing Maps με bird's eye view.


RE: ΤΡΑΜ Α.Ε. - Γραμμές - Τροχαίο Υλικό - Nikolas A. - 25-04-2013

Αφού η χάραξη λοιπόν στα περισσότερα σημεία υπάρχει δε θα είναι πιο εύκολο να επαναλειτουργήσει η παλιά αυτή γραμμή; Δε θα είναι επιτυχημένη στις μέρες μας;


RE: ΤΡΑΜ Α.Ε. - Γραμμές - Τροχαίο Υλικό - nikos1991 - 25-04-2013

(25-04-2013, 03:03 PM)nikolas86 Wrote: Αφού η χάραξη λοιπόν στα περισσότερα σημεία υπάρχει δε θα είναι πιο εύκολο να επαναλειτουργήσει η παλιά αυτή γραμμή; Δε θα είναι επιτυχημένη στις μέρες μας;

Είναι η χάραξη της επέκτασης Πειραιάς - Πέραμα στη Β' φάση επεκτάσεων του ΤΡΑΜ. Μετά από καμιά 50ριά χρόνια ξαναχρησιμοποιούμε κάτι που υπάρχει. Σίγουρα χρειάζεται αλλαγές στις σιδηροτροχιές και ηλεκτροκίνηση και είναι έτοιμο


RE: ΤΡΑΜ Α.Ε. - Γραμμές - Τροχαίο Υλικό - Konstantinos - 25-04-2013

Αν και υπάρχει η Β' φάση δεν θα είναι τόσο εύκολη η επέκταση προς Πέραμα λόγο του ότι σε μερικά τμήματα της γραμμής έχουν γίνει αλλά έργα υποδομής κατά τις δεκαετίες του 1980 και 1990 και εάν αρχίσουν και οι προσφυγές στο ΣτΕ κτλ, θα αργήσουμε να το δούμε ολοκληρωμένο το έργο.

Υ/Γ: Και να συμπληρώσω τον Πάνο ότι ένα μικρό κομμάτι της παλιάς γραμμής του τραμ που δεν φαίνεται με την πρώτη ματιά είναι και στην πλατεία Λουδοβίκου.


RE: ΤΡΑΜ Α.Ε. - Γραμμές - Τροχαίο Υλικό - Nikolas A. - 25-04-2013

(25-04-2013, 10:59 PM)nikos1991 Wrote: Μετά από καμιά 50ριά χρόνια ξαναχρησιμοποιούμε κάτι που υπάρχει. Σίγουρα χρειάζεται αλλαγές στις σιδηροτροχιές και ηλεκτροκίνηση και είναι έτοιμο

Δεν είπα να χρησιμοποιηθεί όπως είναι, σίγουρα θα θέλει βελτιώσεις αλλαγές και κατασκευές, αλλά η χάραξη υπάρχει δε θα είναι κάτι νέο.
Τωρα για τις προσφυγές, όπου υπάρχει άλλη υποδομή στη χάραξη μπορεί να τροποποιηθεί λίγο η χάραξη.
Μπορεί κι εγώ να τα βλέπω μάλλον πιο εύκολα από όσο είναι..!


RE: ΤΡΑΜ Α.Ε. - Γραμμές - Τροχαίο Υλικό - panos81 - 26-04-2013

(25-04-2013, 10:59 PM)nikos1991 Wrote: [...] Μετά από καμιά 50ριά χρόνια ξαναχρησιμοποιούμε κάτι που υπάρχει. [...]

Δεν είναι τόσα πολλά τα χρόνια. Το 1978 έκλεισε η γραμμή.

(25-04-2013, 11:11 PM)Konstantinos Wrote: Αν και υπάρχει η Β' φάση δεν θα είναι τόσο εύκολη η επέκταση προς Πέραμα λόγο του ότι σε μερικά τμήματα της γραμμής έχουν γίνει αλλά έργα υποδομής κατά τις δεκαετίες του 1980 και 1990 και εάν αρχίσουν και οι προσφυγές στο ΣτΕ κτλ, θα αργήσουμε να το δούμε ολοκληρωμένο το έργο.

Υ/Γ: Και να συμπληρώσω τον Πάνο ότι ένα μικρό κομμάτι της παλιάς γραμμής του τραμ που δεν φαίνεται με την πρώτη ματιά είναι και στην πλατεία Λουδοβίκου.

Λες την πλατεία που είναι αριστερά καθώς βγαίνουμε από τον σταθμό του Ηλεκτρικού, που είναι και η αφετηρία του 904; Όντως εκεί έχει ράγες. Δεν τις χρησιμοποιούσε μόνο το τρενάκι του Περάματος αλλά και το τραμ της Παραλίας. Και οι δύο αυτές γραμμές είχαν κανονικό εύρος (1,435 μ.) αντίθετα με τα άλλα τραμ της Αττικής που είχαν μετρικό... Επίσης υπάρχουν ράγες στην είσοδο του αμαξοστασίου του Ηλεκτρικού δίπλα στον σταθμό.

Όσον αφορά την επέκταση, φαίνεται ότι η χάραξη που θέλουν να ακολουθηθεί, τουλάχιστον μέχρι το Κερατσίνι, είναι διαφορετική από την πορεία του παλιού τροχιοδρόμου Περάματος. Θέλουν να περάσει και από την οδό Π. Ράλλη. Αυτό θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα κατά την κατασκευή του έργου, και με δεδομένο ότι κατάφεραν να ξεκινήσουν τα έργα για την γραμμή 3 του Μετρό προς Πειραιά, η περιοχή αυτή θα αποκτήσει κάλυψη με μέσο σταθερής τροχιάς. Αν η αρχική χάραξη του τροχιοδρόμου Περάματος δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί, μια εναλλακτική λύση ίσως ήταν μέσω Ακτής Βασιλειάδη, Δραπετσώνας και Λιμένος Αγίου Γεωργίου, όπου υπάρχει χώρος στα περισσότερα σημεία.

Βέβαια, δεν ξέρω κατά πόσο οι κατασκευές που έγιναν κατά μήκος του παλιού διαδρόμου είναι νόμιμες ή αυθαίρετες (μάλλον το δεύτερο, έχουμε περιπτώσεις αντίστοιχες με την καταπάτηση της γραμμής Λαυρίου σε πολλά σημεία της). Στην περίπτωση που είναι αυθαίρετες θα πρέπει να είναι αμείληκτοι οι αρμόδιοι.


RE: ΤΡΑΜ Α.Ε. - Γραμμές - Τροχαίο Υλικό - Nikolas A. - 30-11-2013

Πέρα από τα τεχνικά χαρακτηριστικά των συρμών, ενδιαφέρον έχουν και τα έργα που προγραμματίζονται για τα επόμενα δύο χρόνια, με αρκετές επεκτάσεις στα σκαρία.

"Αναφερόμενος στις επεκτάσεις του Τράμ, ο κ. Παπαμακάριος παρουσίασε τα τεχνικά χαρακτηριστικά της υπο κατασκευής επέκτασης της Α΄φάσης προς Πειραιά, η οποία θα παραδοθεί σε δύο χρόνια θα έχει 12 νέους σταθμούς, ενώ θα ανακατασκευαστεί και ο υφιστάμενος τερματικός σταθμός στην περιοχή του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας (Σ.Ε.Φ.).

Υπό μελέτη βρίσκονται οι επεκτάσεις της Β΄φάσης προς Πειραιά, όπου προβλέπεται η σύνδεση κέντρου Πειραιά με Χατζηκυριάκειο και Φρεαττύδα, η επέκταση Ελληνικού προς Αργυρούπολη, με σύνδεση για Μετεπιβίβαση στο Σταθμό ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ του Μετρό.

Στις αρχές του 2014 προβλέπεται η δημοπράτηση της επέκτασης του τραμ από το σταθμό του Πειραιά προς Κερατσίνι με 6 σταθμούς. Έχει διερευνηθεί η χάραξη του έργου, το οποίο προβλέπεται υπογειοποιημένο στο μεγαλύτερο τμήμα του Δήμου Κερατσινίου (περίπου 2,6 χλμ). Επίσης το 2014 δημοπρατείται και η επέκταση του τραμ από το Σύνταγμα στην Πλ. Αιγύπτου με παράλληλη ανάπλαση του κέντρου της Αθήνας."


Αποκτά ενα νόημα η αγορά τόσων επιπλέον συρμών.
Ας ελπίζουμε να μη κολλήσουν καμια 10αριά χρόνια σε προσφυγές κατοίκων...


RE: ΤΡΑΜ Α.Ε. - Γραμμές - Τροχαίο Υλικό - marios.ilioupoli - 30-11-2013

(30-11-2013, 06:40 PM)nikolas86 Wrote: Ας ελπίζουμε να μη κολλήσουν καμια 10αριά χρόνια σε προσφυγές κατοίκων...

Είτε οι κάτοικοι, είτε οι Δήμοι, είτε οι υποψήφιοι ανάδοχοι. Θυμάσαι ένα έργο στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια που να έγινε αναίμακτα και στην ώρα του;


RE: ΤΡΑΜ Α.Ε. - Γραμμές - Τροχαίο Υλικό - Nikolas A. - 30-11-2013

(30-11-2013, 08:47 PM)marios.ilioupoli Wrote: Είτε οι κάτοικοι, είτε οι Δήμοι, είτε οι υποψήφιοι ανάδοχοι. Θυμάσαι ένα έργο στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια που να έγινε αναίμακτα και στην ώρα του;

Όχι φυσικά, γι αυτό μου ήρθε να προσθέσω αυτό το σχόλιο εν κατακλείδι... Rolleyes