(20-11-2009, 04:40 PM)abc Wrote: Νομίζω ότι ξεχνάς τους κανόνες ονομασίας των κορμών. Το Β5 λέγεται Β5 διότι είναι η δεύτερη εκδοχή του κορμού "5" (Λ.Μεσογείων). Ο κορμός "4" αφορά Βουλιαγμένη με τέρμα στην βόρεια πλευρά.
Η 550 δεν είναι κορμός, αλλά διαδημοτική. Σε κάθε περίπτωση η αρίθμηση δεν έχει τόσο σημασία όσο το που πάει μία γραμμή και τι στάσεις κάνει στην διαδρομή.
Κατά τα άλλα συμφωνώ με τα περισσότερα που αναφέρεις
Όταν πρωτοεφαρμόστηκαν οι κορμοί το 1995 το χαρακτηριστικό τους γράμμα ήταν
Α και έφεραν και τον αριθμό. Επίσης με τη λογική του 1995 "κορμός" είναι αυτό που μπαίνει στην Αθήνα και πάει στο υπόκεντρο/προάστιο να σου δώσει ανταπόκριση στα κατηργημένα ακτινικά, και "διαδημοτική" αυτή που διατρέχει έξω απ΄ το κέντρο κάποια διαδρομή ουσίας.
Ο χωρισμός σε Α/Β/Γ έγινε αργότερα όταν χάλασε η λογική του κορμού-τροφοδότη και έγινε κορμο/τοπική συγκοινωνία με ολίγη από τροφοδοσία.
Σήμερα πιστεύω ότι η λογική αυτή είναι ξεπερασμένη. Αφ' ενός γιατί το κέντρο της Αθήνας έχει χάσει τη σημαντικότητά του για τα λεωφορεία (αφού πλέον υπάρχει το μετρό) και αφ΄ ετέρου γιατί για να φτάσεις πλέον στα τοπικά δεν θέλεις κατ' ανάγκην τον κορμό, αλλά 8 στις 10 σε πάει το μετρό.
Επίσης ναι μεν αριθμήθηκαν οι άξονες με μία λογική τότε, αλλά ήδη το Α6 και το Α14 δεν υπάρχουν πια και το Α4 έτσι η αλλιώς κάποια στιγμή πρέπει να καταργηθεί.
Γιατί λοιπόν να μην "στρώσει" η αρίθμηση και να είναι χαρακτηριστική πλέον του προϊόντος; Γράμμα Α και αριθμός = κορμός/Metrobus.
Aυτό που κατά τη δική μου αντίληψη είναι κορμός σήμερα, είναι κάθε γραμμή που διατρέχει κεντρικά σημεία και βασικούς οδικούς άξονες, έχει υπερτοπική σημασία και έχει παραδεκτή συχνότητα 5-10 λεπτά. Άρα κάθε γραμμή που καλύπτει τα στάνταρ αυτά πρέπει να λέγεται "Α. . ." (υποψήφιες είναι 040, 843, 608, 550), ενώ με βάση τον ορισμό αυτό ΔΕΝ είναι κορμός το ΑΒ13 και το ΑΒ17, καθώς τα μεν ΑΒ13 συνδέουν μια συνοικία του Περιστερίου με την Αθήνα (όπως κάνει κάθε ακτινική γραμμή) και τα ΑΒ17 μόνο κεντρικούς άξονες δεν εξυπηρετούν - ειδικά μέσα στον Κορυδαλλό.