@ ΜercedesO405N2 :
Ανέβασε τις προτάσεις σου για το Περιστέρι στο thread για να τις μελετήσουμε! Όσο για το ΥΓ 2, είσαι απολύτως σωστός, αλλά δυστυχώς το δίκτυο ΜΣΤ της Αθήνας είναι αρκετά μικρό ακόμη για να φτάσουμε σε ολική εξάλειψη του λεωφορείου-κορμού. Αν ξέρεις γερμανικά, μπές στο
www.hvv.de (Aμβούργου) και δες εκεί τα Metrobus. Αυτά έχω πάρει ως πρότυπο και για την Αθήνα!
Συνεχίζω , παρά τα τραγικά που ανακοινώθηκαν εκ μέρους του ΟΑΣΑ για τις γραμμές εξπρες, τις σκέψεις μου για τους κορμούς :
1Β. ΚΟΡΜΟΙ ΒΟΡΕΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ (Α5 - Α7, 550, ΕΧ14, Ε7, Ε6)
Α5 : Καλή γραμμή με ικανοποιητική συχνότητα, αλλά θεωρώ ότι κακώς εκτείνεται μέχρι το Α/Σ Ανθούσας, μιας και η Λ. Μαραθώνος έχει κάλυψη από τις τοπικές γραμμές, τον Προαστιακό "Παλλήνη" και η ίδια η Ανθούσα δεν εξυπηρετείται με την σημερινή κατάσταση.
ΠΡΟΤΑΣΗ : Επαναφορά του τέρματος του Α5 στην ΕΡΤ, όπου υπάρχει ο σχετικός χώρος. Από εκεί η αναστροφή θα γίνεται μέσω του κόμβου στο Σταυρό. Εξ άλλου, ο Γέρακας εντάσσεται στις ημιαστικές περιοχές και όχι στο καθεαυτό Λεκανοπέδιο (άσχετα με το τι πολεοδομικά εκτρώματα έχουν γίνει) και η εξυπηρέτησή του πρέπει να γίνεται με τοπικό δίκτυο (Νομισμ/πείο, Πλακεντία). Η συχνότητα να είναι αυστηρά 10λεπτη όλες τις ώρες και να μην πέφτει πιο χαμηλά. Ο κλάδος της Ανθούσας να ξαναγίνει τοπικό 301 με ΑΦ το Νομισματοκοπείο και συχνότητα αιχμής 15' .
Β5 : Από τις "κλασικές" γραμμές, πλην όμως χιλιοβασανισμένη μ' αυτον τον Τσακό. Στα 14 χρόνια ύπαρξής της έχει μπει κι έχει βγεί 3 φορές μέσω Τσακού. Θεωρώ ότι η οριστική της θέση είναι εκτός Τσακού, καθώς οι νταλίκες ταλαιπωρούνται και ταλαιπωρούν τα στενοσόκακα, και αν μη τι άλλο, μια τοπική συγκοινωνία με "έδρα" το Νομισματοκοπείο είναι πλέον ενδεικνυόμενη, αρκεί να δουλεύει με σωστές συχνότητες και όχι σαν το περσινό 480 με κάτι . . . 20λεπτα.
ΠΡΟΤΑΣΗ : "Ευθυγράμμιση" του Β5 - έξω από τον Τσακό και ευθεία τη Μεσογείων - μέχρι την ΕΡΤ και όχι την Πλατεία Αγ. Παρασκευής, γιατί γίνεται το αδιαχώρητο εκεί. Μετονομασία της γραμμής σε
Α4, για να αποκτήσουμε ξανά ενιαία αρίθμηση και όχι Α/Β/Γ/Ψ κλπ. Συχνότητες στο 10λεπτο και εναλλάξ αναχώρηση στο 5λεπτο με το Α5 από ΕΡΤ. Αυτές οι δύο γραμμές θα είναι οι μόνες που θα απομείνουν κάτω από την Εθνική Άμυνα και μέχρι την Αθήνα, για επίγεια κάλυψη εκεί που δεν φτάνει το Μετρό.
Α7/Β7 : Καλούνται να εξυπηρετήσουν τον πιο προβληματικό άξονα της Αθήνας (Κηφισίας), όπου την τελευταία τριετία έχουν συγκεντρωθεί εκατοντάδες νέες δραστηριότητες , μεγαθήρια εμπορικά κέντρα, υπουργεία, νοσοκομεία κλπ. και η ίδια η λεωφόρος αποτελεί μέγα πρόβλημα λόγω παντελώς λανθασμένης ανακατασκευής των κόμβων της.
Οι δε λεωφορειακές γραμμές Α7/Β7 είναι το παράδειγμα προς αποφυγή των κορμών, αφού αποψιλώθηκαν από οχήματα, έγιναν μακαρόνια, είχαν ακατάλληλα οχήματα, περνάνε/δεν περνάνε μέσα από τα Εξάρχεια, έχουν λάθος δρομολόγια κλπ.
ΠΡΟΤΑΣΗ : Από που να αρχίσω!
α) Αποκλειστική χρήση 18μετρων. Χωρίς αυτά δεν μιλάμε για κορμό.
β) Κόψιμο των Εξαρχείων. Δεν έχουν καμιά δουλειά τα λεωφορεία εκεί μέσα, και ειδικά στη Στουρνάρη που παρκάρουν όλοι όπου γουστάρουν.
γ) Αλλαγή της καθόδου : Από Αλεξάνδρας συνέχεια Ιπποκράτους, τέρμα Ακαδημία πίσω από το Α5. Επιστροφή από Σίνα, δεξ. Πανεπιστημίου, δεξ. Χαρ. Τρικούπη. Η τροποποίηση αυτή θα είναι απαραίτητη, προκειμένου αφ' ενός να αντισταθμιστεί η έλλειψη συγκοινωνίας της Ιπποκράτους όταν κοπούν τα 601/03/419/Γ5 και αφ΄ ετέρου να υπάρχει επιτέλους ταύτιση πορείας ανόδου/καθόδου, δίνοντας τέλος στο ανεκδιήγητο φαινόμενο της Αθήνας, δηλ. από αλλού έρχονται και από αλλού φεύγουν, που ναι μεν είναι ιστορικό, αλλά δεν εξυπηρετεί.
δ) : Κόψιμο της γραμμής στην Πλ. Πλατάνου στην Κηφισιά, που συνεπάγεται ενοποίησή της και ονομασία της ως
Α7. Οι κλάδοι Ερυθραίας και Κ. Κηφισιάς δεν είναι κορμοί, δεν έχουν καμιά δουλειά με την Κηφισίας και πρέπει να ενταχθούν στο τοπικό δίκτυο Ζηρινείου (αν και η Ερυθραία ήδη επαρκώς καλύπτεται).
ε) : Ουσιώδης βελτίωση της συχνότητας κάθε 7 λεπτά το πολύ στην αιχμή.
στ) : Εξέταση της δυνατότητας υπογειοποίησης της διαδρομής στο τμήμα Αγ. Θωμάς - δαχτυλίδι ΟΤΕ, τουλάχιστον τις ώρες αιχμής, γιατί η διαδρομή πάνω από τους κόμβους προκαλεί τεράστιες καθυστερήσεις, λόγω του πολύ . . . έξυπνου σχεδιασμού τους και την πλήρη απόφραξη των παραδρόμων από παρκαρισμένα και εξερχόμενα από τα πέριξ μεγαθήρια οχήματα (Golden Hall, Kosmopolis, Carrefour, IAΣΩ κλπ.). Η λύση αυτή θα επιφέρει μεν ταλαιπωρία σε κάποιους επιβάτες, καθώς οι μοναδικές στάσεις θα είναι "Ολυμπιακό Στάδιο/HELEXPO" και μετά κατευθείαν "Προαστιακός", όμως από την άλλη θα μιλάμε για βελτίωση χρόνου διαδρομής ακόμη και μισής ώρας τα πρωινά στην άνοδο και το Σάββατο στην κάθοδο!
550 : Η γραμμή είναι εξαιρετικά σχεδιασμένη και έτσι πρέπει να παραμείνει. Για τα προβλήματά της ισχύον όλα τα παραπάνω που λέω για την Κηφισίας.
ΠΡΟΤΑΣΗ : Μετονομασία σε
Α6, για να αποκτήσει και τυπικά πλέον το χαρακτήρα κορμού και να ενταχθεί σε ολοκληρωμένη αρίθμηση.
Κατά τα άλλα, ισχύουν οι προτάσεις
ε) και
στ) του Α7. Και επειδή με το 7λεπτο είναι πολύ πιθανό να δημιουργηθεί θέμα χωρητικότητας στον Πλάτανο, προτείνω να εγκατασταθεί εκεί το σταθμαρχείο Α6/Α7, και να διώχνει τα λεωφορεία εναλλάξ, ακόμη και με προπορεία, αρκεί να τηρείται η χρονοαπόσταση 3,5/7. Ο κερδισμένος χρόνος θα τίθεται στη διάθεση του οδηγού στις αφετηρίες, όπου υπάρχει επάρκεια χώρου για ρεμίζα (Ακαδημία, Τροκαντερό). Σκόπιμο είναι να εξεταστεί και το ενδεχόμενο της εφαρμογής αυτοδρομολόγησης στις γραμμές Α6/Α7, όπως κάνουν οι ΗΛΠΑΠ για ορισμένα τρόλλευ τους, όπου δηλ. δεν κάνει διάλειμμα το όχημα, αλλά μόνο ο οδηγός, κατά συνέπεια ο οδηγός άλλο όχημα έχει πριν το διάλειμμα και άλλο μετά. Έτσι αποφεύγεται συνωστισμός στις αφετηρίες.
Ε6 : Άχρηστο απομεινάρι της προ μετρό εποχής με κακή συχνότητα, χειρότερο σχεδιασμό και λυπηρές πληρότητες.
ΠΡΟΤΑΣΗ : Κόψιμο χθές και χωρις καμια αντικατάσταση.
Ε7/Ε14/Χ14 : Η άλλη μεγάλη αμαρτία του συγκοινωνιακού χάρτη : Εξπρές γραμμές που ξεκινάνε από διαφορετικά σημεία, τερματίζουν όπου να 'ναι η κάθε μία και υποτίθεται ότι προσφέρουν ταχεία εξυπηρέτηση. Η πραγματικότητα είναι ότι ναι μεν - αν τα πετύχεις - πας λίγο πιο γρήγορα, αλλά μέχρι πού; Στο δαχτυλίδι εφτανε μέχρι σήμερα το Ε7, και μέχρι πριν κανα δίμηνο το Ε14. Το Χ14 άδειαζε τον κόσμο στο Υγεία, όπου ΟΛΟΙ περίμεναν το επόμενο ΑΒ7/550 για να συνεχίσουν. Οι δε συχνότητες για γέλια και για κλάματα: Ανά 30' το Ε7, ανά 15' το παλιό Χ14, ανά 20-25' το Ε14, εννοειται δε ότι ή περνάνε όλα μαζί ή δεν περνάει τίποτα. Υπό τον τρόπο λοιπόν που λειτουργού
σαν πρόσφεραν μάλλον τυχαία συγκοινωνία. Και επειδή έτσι δεν γίνεται, οι φωστήρες του ΟΑΣΑ αντί να τις ξανασχεδιάσουν, έκοψαν το Ε7 και έκοψαν το Χ14. Προς το παρόν μας έχει μείνει το Ε14 και αυτό δεν πιάνει πλέον το δαχτυλίδι ΟΤΕ.
ΠΡΟΤΑΣΗ : Η λεωφόρος Κηφισίας χρειάζεται πράγματι μια γρήγορη σύνδεση προς τα βασικά σημεία της. Αλλά από που προς τα πού; Προς το μετρό ανταποκρίνεται καμια γραμμή; ΟΧΙ ! Η Κατεχάκη συνδέεται με την Κηφισίας; ΟΧΙ! Ο επιβάτης του μετρό μπορεί να κάνει μετεπιβίβαση προς Κηφισίας; ΟΧΙ, παρά μόνον στους Αμπελοκήπους, δηλ. μέσα στην Αθήνα!
Άρα :
α) Κόψιμο και του Ε14.
β) Ίδρυση νέας γραμμής
Χ15 ΣΤ. ΚΑΤΕΧΑΚΗ - ΚΗΦΙΣΙΑΣ - ΟΤΕ - ΟΑΚΑ : Διαδρομή Κατεχάκη - Ψυχικό - Φάρος - πάνω από το δαχτυλίδι - Υπ. Παιδείας (αφου είναι ρουσφέτι που δεν καταργείται) - πίσω προς Αν.Τερμ Σταθμό ΟΑΚΑ. Επιστροφή πάλι Υπουργείο Παιδείας - πάνω από το δαχτυλίδι - Φάρος - Ν.Ψυχικό - Κατεχάκη. Στάσεις μετρημένες και η πορεία πάνω από τον Αγ. Θωμα (αναγκαστικά) θα εξυπηρετήσει κι αυτούς που θα χάσουν τα Α6/Α7, που θα πηγαίνουν κάτω από τους κόμβους. Συχνότητα 10' και ώρες λειτουργίας 06:00 - 20:00.
γ) Διατήρηση του Χ14 ΣΥΝΤΑΓΜΑ - ΚΗΦΙΣΙΑ όπως είναι σήμερα και μόνον για τις ώρες που δουλεύει και σήμερα (ΚΑΘ 20:00 - 06:00, ΣΚ 24ωρο), ως συμπληρωματική συγκοινωνία των Α6/Α7.