This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ημερησία] Στον «αέρα» ξανά 7+6 σταθμοί του μετρό

meganium Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 1.703
Joined: 18-11-2009
#2
[Το Βήμα] Εμπλοκή στην επέκταση του Μετρό
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) ζητά «ξεκαθάρισμα» λογαριασμών μεταξύ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ - ΟΑΣΑ

Με προσωρινή αναστολή χορήγησης δανείων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) βρίσκεται αντιμέτωπη η Αττικό Μετρό (ΑΜ), δηλαδή η δημόσια τεχνική εταιρία που κατασκευάζει το Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Η αναπτυξιακή τράπεζα ζητά, προτού εκταμιευθούν τα χρήματα, να εξασφαλιστούν πόροι για την επιχείρηση, αφού με τον «νόμο Ρέππα» η Αττικό Μετρό απώλεσε τα έσοδα της άλλοτε θυγατρικής της εταιρίας ΑΜΕΛ.

Έτσι, η χρηματοδότηση της επέκτασης του Μετρό προς Χαϊδάρι και Πειραιά τελεί προς στιγμήν - και μέχρι να επιλυθεί το ζήτημα - υπό αναστολή, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ομαλή αποπεράτωση του έργου και την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων του.

Όπως πληροφορείται «Το Βήμα», η ΕΤΕπ ζήτησε από το υπουργείο Υποδομών να εφαρμοστεί ο ευρωπαϊκός κανονισμός 1370/2007 για τις δημόσιες επιβατικές σιδηροδρομικές και οδικές μεταφορές, που προβλέπει συμβάσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας, με στόχο να καθοριστούν πάγια έσοδα για την Αττικό Μετρό.

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι ο ΟΑΣΑ θα πρέπει να καταβάλλει τέλη χρήσης υποδομής στην Αττικό Μετρό, αφού η τελευταία έχασε την εταιρία εκμετάλλευσης του Μετρό -πέρασε στον ΟΑΣΑ- και μαζί της και τα έσοδα που παρουσίαζε στην ΕΤΕπ, προκειμένου να δανειοδοτηθεί.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κανονισμός 1370/2007 έχει ως καταληκτική ημερομηνία εφαρμογής τον Δεκέμβριο του 2019, όταν και η συμβασιοποίηση, αλλά και η διαγωνιστική διαδικασία -όπου δεν υπάρχει κρατικός φορέας όπως ο ΟΑΣΑ- θα γίνει ο κανόνας. Τότε θα δύσει και το μονοπώλιο των ΚΤΕΛ στη χώρα μας, αφού για την παροχή δρομολογίων θα πρέπει να γίνεται διαγωνισμός.

Η Αττικό Μετρό σήμερα εξαρτάται αυστηρά και μόνο από την κρατική επιδότηση, καθώς δεν έχει άλλους πόρους, ενώ με την λήξη της περιόδου χάριτος προηγουμένων δανείων, θα δαπανά άνω των 100 εκατ. ευρώ κατ' έτος για πληρωμή τοκοχρεωλυσίων. Ήδη, τα προηγούμενη δύο έτη πλήρωνε περίπου 70 εκατ. ευρώ σε τόκους και χρεωλύσια.

Έτσι, αναμένεται να εφαρμοστεί στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας ότι (περίπου) εφαρμόζεται μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΣΕ, όπου η πρώτη πληρώνει στην δεύτερη τέλη χρήσης υποδομής. Υποτίθεται ότι το ίδιο συμβαίνει μεταξύ ΑΜΕΛ και ΟΣΕ για την χρήση της σιδηροδρομικής γραμμής του Προαστιακού, αλλά, όπως πληροφορείται «Το Βήμα», και αυτά τα χρήματα είναι «παγωμένα».

Εξάλλου, η «συμβασιοποίηση» της παροχής δημοσίων υπηρεσιών μεταφοράς προβλέπεται κι εκκρεμεί μάλιστα από το «νόμο Ρέππα» για τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής.

Συγκεκριμένα, πρέπει να καθοριστούν πρότυπα σχέδια συμβάσεων για τον ΟΑΣΑ και τις εταιρίες παροχής συγκοινωνιακού έργου, στις οποίες θα ορίζονται το έργο και οι υποχρεώσεις με βάση δείκτες έργου, κόστους και ποιότητας, όπως οχηματοχιλιόμετρα, λειτουργικό κόστος, βαθμός ικανοποίησης πελατείας και, κυρίως, το ετήσιο αντάλλαγμα για την παροχή του συγκοινωνιακού έργου, αλλά και οι συνέπειες για τη μη τήρηση των συμπεφωνημένων.

Έτσι, στα τέλη του Δεκεμβρίου το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΑ, πιεζόμενο από την τροπή των γεγονότων, αποφάσισε να επισπεύσει και να δημιουργήσει σχέδια συμβάσεων παροχής συγκοινωνιακού έργου, τα οποία, όταν εγκριθούν, θα λάβουν το δρόμο για το ΦΕΚ, ως Υπουργική Απόφαση.

Παράλληλα, ο ΟΑΣΑ ξεκινά διαπραγματεύσεις με την Αττικό Μετρό για την τιμολόγηση της πρόσβασης στην υποδομή των γραμμών 2 και 3, αλλά και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τις δανειακές συμβάσεις με την ΕΤΕπ.

Συνολικά, οι επεκτάσεις των γραμμών 2 και 3 του Μετρό, κόστους 2,2 δισ. ευρώ, χρηματοδοτούνται κατά 43% από την Ευρωπαϊκή Ένωση, κατά 38% από την ΕΤΕπ και μόλις κατά 19% από το Ελληνικό Δημόσιο. Έτσι, η συμβολή της ΕΤΕπ είναι καθοριστική για την αποπεράτωση του πιο σύγχρονου Μετρό της Ευρώπης.

Στο μεταξύ, την Τετάρτη ο υπουργός Υποδομών, κ. Μάκης Βορίδης και ο υφυπουργός, κ. Ι. Μαγκριώτης παρουσίασαν στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής την σύμβαση κατασκευής της επέκτασης της γραμμής 3 στο τμήμα Χαϊδάρι - Πειραιάς, συνολικού προϋπολογισμού 725 εκατ. ευρώ. Στόχος του υπουργείου είναι να τεθεί σε λειτουργία το νέο τμήμα του Μετρό στα επόμενα πέντε έτη.
23-02-2012, 02:20 PM
Find Reply



Messages In This Thread
[Το Βήμα] Εμπλοκή στην επέκταση του Μετρό - by meganium - 23-02-2012, 02:20 PM

Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Ημερησία] Μετρό: Σε λειτουργία επτά νέοι σταθμοί το Μάρτιο του 2013 meganium 0 1.781 08-03-2012, 01:52 PM
Last Post: meganium
  [Newsbeast.gr] Κλειστοί οι σταθμοί του μετρό στο Σύνταγμα και στον Ευαγγελισμό meganium 1 2.357 05-11-2011, 12:08 AM
Last Post: Konstantinos
  [Isotimia.gr] Στον "αέρα" ο διάλογος υπουργείου - εργαζομένων Μετρό AlexNik 1 2.066 26-01-2011, 10:17 AM
Last Post: Konstantinos

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024