meganium
Εγγεγραμμένος
Posts: 1.703
Joined: 18-11-2009
|
[E-Go.gr] «Ναι» στην επέκταση του Μετρό προς Πειραιά
«Πράσινο» φως άναψε η αρμόδια επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής για τη σύμβαση του έργου επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά. Ωστόσο, αναζητούνται εγγυήσεις 25 εκατομμυρίων ευρώ προκειμένου να ξεκινήσει το έργο.
Η ανάδοχος εταιρεία J-P ABAΞ θα πρέπει εντός τριμήμου να καταθέσει, βάσει νόμου, εγγυητική επιστολή 25 εκατ. ευρώ για την «καλή εκτέλεση του έργου» προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες. Το θέμα προκαλεί πονοκέφαλο σε υπουργείο Υποδομών και Αττικό Μετρό με δεδομένη την οικονομική κατάσταση και το κλίμα στον τραπεζικό τομέα. Το έργο έχει προϋπολογισμό 725 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ και θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ και από δάνειο που έλαβε από την ΕΤΕπ η Αττικό Μετρό.
Περιλαμβάνει την κατασκευή της γραμμής επέκτασης από το Χαϊδάρι μέχρι τον Πειραιά μέσω της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού, της Νίκαιας και των Μανιάτικων. Την ίδια στιγμή, ουδεμία εξέλιξη υπάρχει με το θέμα της Siemens που «πάγωσε» λόγω των τελευταίων εξελίξεων.
Η υπογραφή της σύμβασης με τη γερμανική εταιρεία προϋποθέτει την ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης που έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας ο υπουργός Οικονομικών για το ύψος της αποζημίωσης που θα ζητηθεί από την εταιρεία (περίπου 230 εκατ. ευρώ).
Ωστόσο, πλέον τα περιθώρια είναι αρκετά στενά αφού για να υλοποιηθεί η εγκατάσταση του συστήματος σηματοδότησης στις τρεις επεκτάσεις που είναι έτοιμες σε ότι αφορά το κατασκευαστικό τους κομμάτι, θα χρειαστούν τουλάχιστον δέκα μήνες. Αυτό σημαίνει ότι πλέον είναι ορατός ο κίνδυνος επιστροφής κονδυλίων στην Ε.Ε. τα οποία ανέρχονται σε 250 εκατ. ευρώ.
|
|
23-02-2012, 02:15 PM |
|