[Ναυτεμπορική] Σε εξέλιξη η ναυμαχία Minoan - ΑΝΕΚ για Πειραιά - Χανιά
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας θα αποφασίσει τελικά για τη δρομολόγηση ή όχι των δύο επιβατηγών πλοίων της Minoan Lines στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά, όπου δραστηριοποιείται μόνο η ΑΝΕΚ.
Η ηρακλειώτικη εταιρεία καλεί, με χθεσινή ανακοίνωσή της, το υπουργείο Ανάπτυξης να κάνει δεκτό το αίτημά της θεωρώντας ότι αυτό επιβάλλεται από την τήρηση των συνθηκών του υγιούς ανταγωνισμού και από την ανάγκη αύξησης της απασχόλησης και της τουριστικής κίνησης σε μία περίοδο ιδιαίτερα δύσκολη για τον τόπο.
Επισημαίνεται ότι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ΣΑΣ , που συνεδρίασε πρόσφατα στη Μυτιλήνη, κατά πλειοψηφία απέρριψε το αίτημα της εταιρείας, χωρίς να αναφέρονται στην επίσημη ανακοίνωση οι λόγοι.
Πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης ανέφεραν ότι οι αιτήσεις δρομολόγησης κατατέθηκαν εκπρόθεσμα, ενώ στο ΣΑΣ η ΑΝΕΚ σύμφωνα με πληροφορίες επικαλέσθηκε την ισχύουσα νομοθεσία η οποία προβλέπει ότι εκπρόθεσμη αίτηση δρομολόγησης γίνεται δεκτή εφόσον ικανοποιούνται συγκοινωνιακές ανάγκες που δεν καλύπτονται από τα ήδη δρομολογημένα πλοία.
Κύκλοι πάντως της Minoan Lines δήλωσαν στη «Ν» ότι είναι δικαίωμα της εταιρείας να επεκταθεί και στη γραμμή των Χανίων, όπως άλλωστε βρίσκονται στη γραμμή του Ηρακλείου τόσο η ΑΝΕΚ όσο και ο όμιλος Attica μέσω της κοινοπραξίας ΑΝΕΚ-Superfast και προσθέτουν ότι εάν το αίτημά τους δεν γίνει δεκτό θα προσφύγουν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού.
Με χθεσινή ανακοίνωσή της η Minoan Lines επισημαίνει ότι τα δυο υπερσύγχρονα πλοία «Eυρώπη Παλάς» και «Ολυμπία Παλλάς», που επιζητεί να δρομολογήσει στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά, αποτελούν στην Ελλάδα «τα μεγαλύτερα, ταχύτερα και πολυτελέστερα πλοία στην κατηγορία τους».
Η ναυπήγησή τους ολοκληρώθηκε το 2002 και το 2001 αντίστοιχα, όταν τα δύο πλοία της ΑΝΕΚ που εξυπηρετούν σήμερα τη δρομολογιακή γραμμή Πειραιάς-Χανιά, ναυπηγήθηκαν το μεν «Ελυρος» το 1998 (14 ετών) και το δε «Λατώ» το 1975 (37 ετών), προσθέτει στην ανακοίνωσή της η Minoan συγκρίνοντας άμεσα τα πλοία της με αυτά της χανιώτικης εταιρείας.
Με τη νέα επιχειρηματική τους κίνηση οι Μινωικές Γραμμές στοχεύουν, όπως αναφέρουν, στη δημιουργία εν μέσω ύφεσης επιπλέον θέσεων εργασίας, με δεδομένο ότι τα δύο υπό ελληνική σημαία πλοία της θα επανδρωθούν με Ελληνες ναυτικούς, ενώ χάριν της λειτουργίας της νέας αυτής γραμμής θα δημιουργηθούν επιπλέον θέσεις εργασίας στην πόλη, αλλά και στο λιμάνι των Χανίων.
Επίσης όπως επισημαίνει η εταιρεία, η δρομολόγηση των δύο πλοίων θα συμβάλει στην αύξηση της τουριστικής κίνησης προς τα Χανιά μέσω του διεθνούς δικτύου μεταφορών που «μόνο οι Μινωικές Γραμμές διαθέτουν στην Ελλάδα, ως μέλος ενός εκ των μεγαλύτερων ομίλων μεταφορών διά θαλάσσης στην Ευρώπη».
Η Minoan Lines τονίζει ακόμη ότι η δρομολόγηση των πλοίων της είναι σε πλήρη συνάφεια με τις αρχές του ελεύθερου ανταγωνισμού, όπως αυτός ορίζεται από την Ευρωπαϊκή Ενωση.
Τα δεδομένα της γραμμής
Η γραμμή Πειραιάς-Χανιά είναι «αποκλειστικότητα» της ΑΝΕΚ. Τα τελευταία χρόνια δυο φορές η Blue Star του ομίλου Attica προσπάθησε να την «εκπορθήσει», τελικά όμως ύστερα απο ένα διάστημα αποχώρησε.
Οπως αναφέρουν εκτιμήσεις ακτοπλοϊκών παραγόντων, η αγορά των Χανίων είναι της τάξης των 30-35 εκατ. ευρώ το χρόνο και συνεπώς είναι δύσκολο τέσσερα πλοία υπό τις παρούσες μάλιστα συνθήκες της αγοράς να είναι κερδοφόρα.
Εξ αυτού του λόγου θεωρούν ότι η κίνηση της Minoan Lines για κάθοδο στα Χανιά εντάσσεται στον ευρύτερο επιχειρηματικό πόλεμο για την ανακατανομή των γραμμών κυρίως στην Αδριατική, όπου ο όμιλος Grimaldi μέσω της Minaon Lines δραστηριοποιείται με δύο υπερσύγχρονα πλοία πολύ μεγάλης χωρητικότητας.
Υπερσύγχρονα δίδυμα
Η διοίκηση των Μινωικών Γραμμών θεωρεί βέβαιο ότι οι υποβληθείσες δηλώσεις της για δρομολόγηση των δύο υπερσύγχρονων δίδυμων πλοίων της «Ευρώπη Παλάς» και «Ολυμπία Παλάς», στην προαναφερόμενη γραμμή από την 1η Απριλίου 2012, «θα τύχουν της θετικής αποδοχής του αρμόδιου υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, χάριν της αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, τον εμπορικό κόσμο και περαιτέρω της ενίσχυσης του υγιούς ανταγωνισμού», καταλήγει στην ανακοίνωσή της η Minoan Lines.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ
|