panos81
Εγγεγραμμένος
Posts: 537
Joined: 16-11-2009
|
RE: Οικονομική κρίση. Από πού μπορούν οι συγκοινωνίες να εξοικονομήσουν χρήματα;
Γενικά πιστεύω για τα κόμιστρα ότι πρέπει να επωφελούνται οι τακτικοί χρήστες και να πληρώνουν ακριβότερα τις μετακινήσεις τους οι περιστασιακοί. Εισιτήριο του €1 όντως είναι υπερβολικά φτηνό.
Ένα σύστημα που μου άρεσε είναι το price-capping που έχει εφαρμοστεί στο Λονδίνο για τους κατόχους της Oyster Card (έξυπνη κάρτα). Αυτήν την έχεις είτε με σύστημα pay-as-you-go, είτε βάζεις πάνω της περιοδικά εισιτήρια από εβδομαδιαίο και πάνω. Όταν βάζεις το pay-as-you-go, καταρχήν το μονό εισιτήριο κοστίζει φθηνότερα απ'ότι αν το πάρεις σε απλή μορφή. Επίσης, η ημερήσια χρέωση περιορίζεται στην τιμή του ημερήσιου εισιτηρίου. Δηλαδή, αν ίσχυε αυτό στην Αθήνα με τις σημερινές τιμές: έστω κάποιος φορτίζει την κάρτα του με €3, που είναι η τιμή του ημερήσιου εισιτηρίου. Εάν πάρει το μετρό από Κηφισιά για Αττική, κατόπιν από Αττική για Άγιο Δημήτριο, και από εκεί λεωφορείο για Βάρκιζα θα πληρώσει €2 καθώς η χρονική διάρκεια του ενιαίου εισιτηρίου (90') δεν επαρκεί. Εάν όμως επιστρέψει, αντί για άλλα €2 θα μπει "ταβάνι" στα €3, συνεπώς θα γλυτώσει €1. Εάν όμως πάει μόνο από Κηφισιά μέχρι Φάληρο με τον ΗΣΑΠ και κατόπιν με τραμ μέχρι Γλυφάδα και πίσω, η χρονική διάρκεια των 90' λεπτών για κάθε σκέλος τον καλύπτει, έτσι θα χρεωθεί 2 εισιτήρια (€2) και το άλλο €1 θα του μείνει. Σημειωτέον ότι στην Oyster Card όση αξία περισσέψει μεταφέρεται ες αεί, δεν παραγράφεται μετά από κάποιο χρονικό διάστημα.
|
|
05-05-2010, 06:12 AM |
|