(04-10-2011, 09:00 PM)antonis Wrote: Θεωρώ οτι τα 220-221 και 235 πρέπει να κοπούν στον Ευαγγελισμό. Μετά και μέχρι το κέντρο είναι μισοάδεια, ώστε δεν πρόκειται να επιβαρύνουν κανένα άλλο μέσο, αντιθέτως με την απουσία τους επιταχύνεται η κίνηση των λοιπών. Έχετε δει τι καθυστέρηση δημιουργείται όταν 3 λεωφορεία ή τρολεϊ κατεβαίνουν ταυτόχρονα την Βασ. Σοφίας; Άσε που με τις καθημερινές πορείες τινάζονται τα δρομολόγια στον αέρα.
Εγώ όμως θα πρότεινα να κοπούν και τα 622/815. Ας ξαναγίνει το 213 Ευαγγελισμός-Γουδί. Για τους κλάδους προς Ταύρο-Γαλάτσι θα πρέπει να γίνουν τοπικά δρομολόγια ή άλλοι συνδυασμοί, αλλά δεν γνωρίζω τις περιοχές για να προτείνω.
Τέλος, θα πρότεινα και το σπάσιμο του 608 σε 2 κλάδους: το παλιό 222 Ευαγγελισμό-Ζωγράφου και το παλιό 608 από Ομόμοια για Γαλάτσι. Το πλεονέκτημα αυτών των λύσεων είναι οτι εξοικονομούνται οχήματα από το κόψιμο του κέντρου και αποφέυγονται οι γνωστές καθυστέρήσεις. Το μειονέκτημα είναι το γνωστό: ανάγκη μετεπιβίβασης στο μετρό.
Ωστόσο ενόψει των περικοπών στα δρομολόγια και του κυκλοφοριακού χαους, θεωρώ οτι είναι προτιμότερο και ρεαλιστικότερο να έχουμε μικρές γραμμές με συχνά και αξιόπιστα δρομολόγια, παρά λεωφορεία χαμένα στην κίνηση.
Έχεις απόλυτο δίκιο σε ότι αφορά το "χάσιμο" των λεωφορείων στην κίνηση, αυτό όμως συμβαίνει διότι είναι ανίκανοι οι σταθμάρχες και ανύπαρκτο ένα κέντρο διαχείρισης και ελέγχου κυκλοφορίας. Αν παρατηρήσεις, τα δρομολόγια αυτών των γραμμών "χαλάνε" κάθε φορά που γίνεται κάτι έξω από τη Βουλή (τελευταία σε σχεδόν καθημερινή βάση). Για τις ώρες αυτές έπρεπε εδώ και χρόνια να εφαρμόζουν έτοιμο plan b, το οποίο είναι αυτό που περιγράφεις : Κόψιμο όλων των γραμμών στο πλησιέστερο σημείο αναστροφής πριν το μετρό και επανένταξή τους στα κανονικά δρομολόγια μόλις ομαλοποιηθεί η κίνηση.
Τις άλλες ώρες όμως, ακόμη και με την προβλεπόμενη κυκλοφοριακή συμφόρηση, οι γραμμές που αναφέρεις δεν αντικαθίστανται από το μετρό, γιατί πολύ απλά είναι στη μέση το θέμα της διπλής μετεπιβίβασης σε δύο συρμούς μετρό για κάλυψη δύο στάσεων!
Ακόμη και στις 17:30, που η Ακαδημίας στην άνοδο είναι πηγμένη, το να μπείς σε λεωφορείο που κάνει 12-13' από Ακαδημία προς Ευαγγελισμό, είναι καλύτερο από το να κατεβείς στο μετρό "Πανεπιστήμιο", να περπατήσεις σχεδόν μέχρι την Κλαυθμώνος, να κατεβείς δύο επίπεδα, να περιμένεις τρένο, να κατεβείς στο Σύνταγμα, να ξανακατεβείς επίπεδο, να ξαναπεριμένεις, να βγείς στον Ευαγγελισμό και να ανεβείς στο οδόστρωμα
χωρίς κυλιόμενες σκάλες ! (αλήθεια, στη μεγαλύτερη στάση μετεπιβίβασης προς ανατολικά ποιός φωστήρας έκρινε ότι δεν χρειάζονται;; )
Δεν μιλάω καν για τις άλλες ώρες (βράδυ, ΣΚ), όπου τα επίγεια μέσα θέλουν 4-5', ενώ με το μετρό μπορεί να φάς μέχρι και 20λεπτο!
Η ταλαιπωρία που περιγράφω είναι πολύ μεγάλη αν είσαι κουρασμένος από δουλειά και επιπλέον όχι μόνο δεν εξοικονομεί χρόνο, αλλά θέλει μετρημένα 16-17' !
Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι τα κοντινά προάστια (δηλ. τα δικά μας Ζωγράφου/Ιλίσια/Γουδί) είναι αυτά που τροφοδοτούν και την πολύπαθη αγορά της Αθήνας. Όλοι οι άλλοι έχουν τις δικές τους αγορές (Χαλάνδρι, Mall, Μαρούσι, Κηφισιά, Αμπελόκηποι, Παγκράτι)
Είναι πολύ σημαντικό να μπορεί ο επιβάτης να φτάνει κατευθείαν στο Κολωνάκι ή στα πολυκαταστήματα Hondos/attica κλπ. χωρίς να αναγκάζεται σε αλλαγή μέσου. Αν γίνει κάτι τέτοιο, θα στραφούν και οι Ζωγραφιώτες προς άλλες περιοχές (με τη λογική του ότι, αφού μπαίνω που μπαίνω στο Μετρό, γιατί να μην πάω αλλού; ) και θα συμβάλλουμε λίγο ακόμη στην πλήρη ερημοποίηση του κέντρου ...