Trip report της σήμερον:
Όπως πολύ σωστά είχαμε προβλέψει μόνο από το forum μας
(όπως λέει και ο Σάκης Αρναούτογλου με το δελτίο καιρού του) τελικά ο ΗΣΑΠ εφάρμοσε το μοντέλο της "σπαστής" συγκοινωνίας για να προσφέρει καλύτερη συχνότητα στο κομμάτι Ομόνοια - Κηφισιά, που βογγάει.
Έτσι τουλάχιστον έλεγαν τα σχέδια.
Σήμερα λοιπόν κατέβηκα το τμήμα Ομόνοια - Πειραιά και επιστροφή Πειραιά - Ομόνοια. Στην Ομόνοια παρακολούθησα το μεσημέρι λίγο τη ροή των τρένων. Έχουμε και λέμε :
ΤΜΗΜΑ ΟΜΟΝΟΙΑ - ΠΕΙΡΑΙΑ
4 συρμοί 8/9ης παραλαβής (1985 - 1995) εξαβάγονοι με σειρά 1 - 4. Συχνότητα διέλευσης ανά
13' Στην Ομόνοια είσοδος στην αποβάθρα Κηφισιάς
Η κίνηση διεξάγεται πολύ αραιά καθόσον η μονογράμμηση ξεκινά στην ουσία μετά τη γέφυρα Πουλοπούλου, όπου και το τελευταίο φωτόσημα. Το φωτόσημα στο Στ. Θησείου είναι απενεργοποιημένο και η κίνηση γίνεται από Θησείο μέχρι είσοδο Ομόνοιας από γραμμή καθόδου με τον προϊστάμενο στο κουβούκλιο του οδηγού.
Προ της Ομόνοιας αλλαγή τροχιάς προς την αποβάθρα Κηφισιάς. Το γιατί θα το γράψω παρακάτω. Στο Στ. Ομόνοιας δεν υπάρχει αλλαγή πληρώματος, αλλά ο οδηγός πάει από το ένα άκρο του συρμού στο άλλο. Μέση αναμονή συρμού 1:30 - 1:45 και επιστροφή προς Πειραιά.
ΤΜΗΜΑ ΚΗΦΙΣΙΑ - ΟΜΟΝΟΙΑ
11 συρμοί 11ης παραλαβής (2002-3) με σειρά 11 - 22.
Συχνότητα διέλευσης ανά 6,5'. Στην Ομόνοια είσοδος στην αποβάθρα Πειραιά καθώς στην έξοδο υπάρχει μόνο ψαλίδι από γραμμή καθόδου προς γραμμή ανόδου και όχι αντίστροφα. Γι' αυτό και το μπάχαλο με τις ανάποδες αποβάθρες στην Ομόνοια. Οι πινακίδες κατεύθυνσης έχουν μεν αλλαχτεί, αλλά ποιός επιβάτης τις κοιτάει, όταν επί γενιές ολόκληρες οι αποβάθρες ήταν όπως ήταν. Για τη διευκόλυνση έχουν βάλει δυό σεκιουριτάδες να ξελαρυγγιάζονται και να κατευθύνουν τον κόσμο "από εδώ για Κηφι
σσά από κει για Πειραιά"
Η ροή των συρμών εδώ είναι πολύ καλύτερη, καθώς με την αναχώρηση συρμού από Ομόνοια δίνεται ελευθέρα από Βικτώρια για τον εισερχόμενο συρμό, η δε μονογράμμιση αφορά μόνο τον σταθμό αυτό καθ' εαυτόν.
Και εδώ το προσωπικό του τρένου είναι το ίδιο, άρα και πάλι υπάρχει η καθυστέρηση των 1:30 - 1:45 στην αναχώρηση.
Δεν ξέρω αν ήταν σύμπτωση (μάλλον) ή το προγραμμάτισαν έτσι (απίθανο), αλλά κάθε δεύτερος συρμός Κηφισιάς συνέπεφτε ακριβώς με αφιξοαναχώρηση συρμού Πειραιά και έτσι οι επιβάτες από Πειραιά δεν χάνουν χρόνο στην Ομόνοια, οι δε επιβάτες από Κηφισιά έχουν αναμονή ανά δεύτερο συρμό 6 λεπτά.
ΣΧΟΛΙΟ
Πολύ φασαρία για το τίποτα, πιστεύω. Η γραμμή Πειραιά υποβαθμίστηκε πολύ (4 αντί για 6 συρμοί, αποκοπή του Στ. Μοναστηρακίου στην άνοδο - χάλασε πάλι η ανταπόκριση στο Μετρό, χρονοαπόσταση ...Δεκαπενταύγουστου). Επίσης δεν μπορώ να καταλάβω γιατί έχουν κάνει ενιαίο "μπλόκ" το τμήμα Πουλοπούλου - Ομόνοια και δεν το "έσπαγαν" τουλάχιστον στο Στ. Θησείου, ώστε να γινόταν προώθηση συρμών στα 9' και όχι στα 13'. Τέτοιες επεμβάσεις στη φωτοσήμανση είχαν γίνει αρκετές κατά την τελευταία διετία, με πρόσθετους σηματοδότες και εξτρά "μπλόκ" αποκοπής, τι τους έπιασε τώρα δεν ξέρω ...
Από την άλλη η συχνότητα των 6,5' στη γραμμή Κηφισιάς είναι πολύ λίγη για μια γραμμή που στην ουσία δεν έχει πλέον μονογράμμιση. Θα μπορούσε να γίνει επίσπευση της διαδικασίας αφιξοαναχώρησης με διπλά πληρώματα (ένα κατεβαίνει, άλλο ανεβαίνει) ώστε οι συρμοί να κάθονται στο σταθμό 30 - 45'' και να βγαίνει χρονοαπόσταση 5λέπτου.
Έτσι όπως είναι η κατάσταση, και δη με τις μπερδεμένες αποβάθρες στην Ομόνοια, κάλλιστα θα μπορούσαν να ξανασυνδέσουν τη γραμμή με ενιαίους συρμούς και χρονοαποστάσεις 8' σε όλο το δίκτυο (εφικτό με την ίδρυση του "μπλόκ" στο Θησείο, όπως περιγράφω παραπάνω.)
Για το τμήμα Αττική - Ειρήνη μπορούσαν στις αιχμές να βάλουν και τοπικά.