Αλεξανδρα Kασσιμη
Πάνω από 30 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι κόστισε στον ΟΑΣΑ το πρόσφατο κύμα απεργιών, που ξεπέρασε σε διάρκεια τους τρεις μήνες. Μπορεί το απεργιακό μέτωπο να εκτονώνεται σταδιακά –χωρίς όμως να έχει κλείσει ακόμη–, η ζημία ωστόσο για τους συγκοινωνιακούς φορείς, οι οποίοι αιμορραγούν οικονομικά, είναι ανεπανόρθωτη με δεδομένο μάλιστα ότι κλήθηκαν να καταβάλουν μεγάλο μέρος των μη δεδουλευμένων ημερομισθίων των απεργών, σε συνδυασμό πάντα με τα υπέρογκα διαφυγόντα έσοδα.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΟΑΣΑ, παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει ακόμη αναλυτική καταγραφή της οικονομικής ζημιάς που υπέστη ο Οργανισμός, κατά τη διάρκεια μιας μόνο 24ωρης απεργίας σε όλα τα μέσα, τα διαφυγόντα έσοδα ανέρχονται σε 1,5 εκατ. ευρώ κατά μέσον όρο. Οι στάσεις εργασίας, που συνήθως είναι 4ωρης διάρκειας, κοστίζουν στον ΟΑΣΑ μεταξύ 100.000 ευρώ και 500.000 ευρώ.
Το ακριβές ποσό διαμορφώνεται ανάλογα με τον αριθμό των εταιρειών που συμμετέχουν στην κινητοποίηση. Υπολογίζεται ότι το τελευταίο διάστημα το κόστος από την απώλεια εσόδων και την καταβολή των μισθών των εργαζομένων, οι οποίοι όμως δεν εκτέλεσαν συγκοινωνιακό έργο, ανέρχεται σε 10 εκατ. ευρώ τον μήνα, με αποτέλεσμα το περασμένο τρίμηνο να έχει στοιχίσει πάνω από 30 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι το πρόσφατο κύμα απεργιακών κινητοποιήσεων ξεκίνησε στις 8 Δεκεμβρίου με την έντασή του να αυξομειώνεται περιοδικά.
Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΑΣΑ, κάθε ημέρα που δεν κινούνται τα μέσα η ΕΘΕΛ μετράει, κατ’ ελάχιστον, απολεσθέντα έσοδα από εισιτήρια ύψους 180.200 ευρώ, η ΑΜΕΛ 135.119 ευρώ, οι ΗΣΑΠ 116.796, ο ΗΛΠΑΠ 38.346 και το τραμ 9.376 ευρώ. Κύκλοι του ΟΑΣΑ υποστηρίζουν επίσης ότι η κατάχρηση των ρεπό και αναρρωτικών αδειών που παρατηρήθηκε κατά τις ημέρες των απεργιών και η αξιοποίηση της νομοθεσίας που παρέχει το δικαίωμα μη συμμετοχής σε απεργία επιβάρυναν κατά δεκάδες χιλιάδες ευρώ τις συγκοινωνιακές εταιρείες, τη στιγμή που τα έσοδα ήταν μηδενικά, καθώς δεν κινήθηκαν τα μέσα μαζικής μεταφοράς.