[Τα Νέα] Σε κερδοφορία πέρασε η εταιρεία Σταθερές Συγκοινωνίες
Μόνο με τα δικά της έσοδα και χωρίς κρατικές επιδοτήσεις θα λειτουργεί πλέον η εταιρεία Σταθερές Συγκοινωνίες -μετρό, ηλεκτρικός, τραμ- η οποία πέρασε σε κερδοφορία.
Στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2013, η ΣΤΑΣΥ κατέγραψε λειτουργική κερδοφορία, ύψους 5,89 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 12,37 εκατ. ευρώ που είχε το αντίστοιχο διάστημα του 2012. Στο τέλος του χρόνου τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας αναμένεται να διαμορφωθούν στα 9 εκατ. ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση).
Το αποτέλεσμα αυτό βγάζει τη ΣΤΑΣΥ από τον πίνακα των εταιρειών που δέχονται κρατικές επιδοτήσεις, ενώ την κατατάσσει μεταξύ των ελαχίστων ευρωπαϊκών εταιρειών μέσων σταθερής τροχιάς που λειτουργούν χωρίς στήριξη από το κράτος. Συνήθως οι κρατικές επιδοτήσεις σε αντίστοιχα της ΣΤΑΣΥ ευρωπαϊκά συστήματα συγκοινωνιών, ανέρχεται στο 30% - 40% των λειτουργικών δαπανών τους.
Βάσει των οικονομικών στοιχείων της εταιρείας, το σύνολο των εσόδων λειτουργίας της στο επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2013 διαμορφώθηκε στα 72,44 εκατ. ευρώ και ήταν μειωμένο κατά 4% έναντι του 2012. Ωστόσο, τα έσοδα παρουσιάζουν τάση σταθεροποίησης δεδομένου ότι η αντίστοιχη μείωση του 2012, σε σχέση με το 2011, ήταν 21%. Η σχετικά μικρή απόκλιση αποδίδεται κυρίως στη μείωση της επιβατικής κίνησης και των διαφημιστικών κονδυλίων λόγω της οικονομικής στενότητας των διαφημιζόμενων επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με κύκλους της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ, η εταιρεία πέτυχε φέτος λειτουργικό πλεόνασμα καθώς μείωσε κατά 24,7% το σύνολο των λειτουργικών της εξόδων: Από τις αρχές του χρόνου διαμορφώθηκαν στα 66,54 εκατ. ευρώ, έναντι 87,87 εκατ. ευρώ το 2012.
Η συμπίεση των εξόδων οφείλεται στη μείωση κατά 27,46%, έναντι του αρχικού προϋπολογισμού, των αμοιβών και των λοιπών εξόδων προσωπικού, που διαμορφώθηκαν στα 42,18 εκατ. ευρώ (αντί 58,1 εκατ. που προέβλεπε ο φετινός προϋπολογισμός). Παράλληλα μειώθηκαν κατά 5,54% οι δαπάνες για ανταλλακτικά, κατά 9,93% οι παροχές τρίτων και κατά 22,31% όλα τα λοιπά έξοδα λειτουργίας σε σχέση με τον εγκεκριμένο προϋπολογισμό του 2013.
Σημειώνεται, πως εάν επαληθεύονταν οι προβλέψεις του τρέχοντος προϋπολογισμού, η ΣΤΑΣΥ θα κατέγραφε για το επτάμηνο ζημιές ύψους 10,9 εκατ. ευρώ και ζημιές 18,8 εκατ. ευρώ στο σύνολο της χρήσης - εξέλιξη που θα καθιστούσε επιβεβλημένη την κρατική επιχορήγηση για έναν ακόμα χρόνο.
|