Thread Rating:
- 13 Vote(s) - 3.54 Average
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
aliance
Οδηγός
Posts: 198
Joined: 14-10-2009
|
MAGIRUS DEUTZ M230E120
ΤΥΠΟΣ ΟΧΗΜΑΤΟΣ : MAGIRUS DEUTZ M230E120
ΤΥΠΟΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΩΝ : ΒΕΛΟ ΝΤΟΪΤΣ,ΜΑΝΔΡΕΚΑΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΑ
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ : 1982
ΑΡΙΘΜΟΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ : 300
ΑΡΙΘΜΟΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ : ΥΝ-6501 έως ΥΝ-6700,ΥΥ-9701 έως ΥΥ-9800
ΜΟΥΣΕΙΑΚΟ ΟΧΗΜΑ : YN-6533
Τα Magirus όταν παρελήφθησαν από την Ε.Α.Σ. μοιράστηκαν στα αμαξοστάσια Βοτανικού ως 7ο κλιμάκιο και Πέτρου Ράλλη ως 10ο κλιμάκιο.
Την περίοδο 1982-1983 είχαν αναλάβει εκτός της Αθήνας και τις γραμμές του Πειραιά 801-802-803-804-845.
Το 1985 τα Magirus ήταν μοιρασμένα ως εξής :
YN-6501 έως ΥΝ-6800 με αριθμούς παρμπρίζ 1 έως 200,10ο κλιμάκιο Π. Ράλλη.
ΥΥ-9701 έως ΥΥ-9710 με αριθμούς παρμπρίζ 201 έως 210,10ο κλιμάκιο Π. Ράλλη.
ΥΥ-9711 έως ΥΥ-9800 με αριθμούς παρμπρίζ 301 έως 390,7ο κλιμάκιο Βοτανικός.
|
|
25-09-2010, 01:43 PM |
|
abc
Εγγεγραμμένος
Posts: 412
Joined: 13-10-2009
|
RE: MAGIRUS DEUTZ M230E120
Τα θυμάμαι και σε άλλες γραμμές του Πειραιά (πχ 835/882). Στην εποχή που γράφεις είχαν και την 903.
|
|
25-09-2010, 06:23 PM |
|
B10M-SB756
VOLVO
Posts: 49
Joined: 17-11-2009
|
RE: MAGIRUS DEUTZ M230E120
Τα ''Μαγκιούρια'' η ''Μαγκούρες'' οπως τα αποκαλουσαν οι οδηγοι ηταν απο τα καλυτερα 12μετρα αυτοκινητα που ειχε παραγγηλει η ΕΑΣ. Παλιο πλαισιο το οποιο προερχοταν απο την δεκαετια του 60 αλλα δοκιμασμενη συνταγη, με τεσσαρι σασμαν (λογω 11μετρου σασσι δεν εμπαινε πανω πενταρι σασμαν) και αεροψυκτο κινητηρα. Η θερμανση στο εσωτερικο του λεωφορειου, γινοταν απο χωριστη μοναδα καυστηρα, που ενιοτε μπουκωνε (απτην πολυ συντηρηση ) και ντουμανιαζε το εσωτερικο του λεωφορειου. Ολα καλα κι ωραια στις λιακαδες, γιατι στις βροχες η συμπεριφορα του ηταν απροβλεπτη λογω κακης κατανομης βαρους (πισωβαρο) και σε δρομολογια με αποτομες ανηφορες-κατηφορες δεν περναγε και εκανε απο αλλου παρακαμψη.
Diesel for ever
(This post was last modified: 25-09-2010, 07:05 PM by B10M-SB756.)
|
|
25-09-2010, 06:55 PM |
|
panos81
Εγγεγραμμένος
Posts: 537
Joined: 16-11-2009
|
RE: MAGIRUS DEUTZ M230E120
Είχαν επίσης το χαρακτηριστικό ότι η μεσαία πόρτα ήταν αμέσως πίσω από τον 1ο άξονα και όχι στο μέσο του λεωφορείου.
Ως κάτοικος βορείων προαστίων έχω αρκετές αναμνήσεις από αυτά καθώς κυκλοφορούσαν σχεδόν παντού στις περιοχές μας. Γραμμές όπου κυκλοφόρησαν ήταν όλο το δίκτυο της Κάννιγγος (με αφετηρίες επί της οδού Κάννιγγος) ήτοι 538/539, 501 και 527, το 021, αλλά και τα τοπικά από Ζηρίνειο προς τα βορειότερα προάστια (503, 505, 506, 507, 508, 509, 512, 513, 524, 530, 551, 552), επίσης το 619, το 813 και αργότερα με αυτά ξεκίνησε και το 441. Με την καθιέρωση των κορμών είχαν αναλάβει και τις Α15/Β15 και Α18 (πριν γίνει τρόλλεϊ).
Χαρακτηριστικό είναι ότι στις προμετωπίδες τους είχαν γράμματα μεγαλύτερου μεγέθους και έγραφαν όλο το κείμενο σε μία σειρά όποτε αυτό ήταν εφικτο, και όχι την αφετηρία πάνω από τον προορισμό. Στις περισσότερες περιπτώσεις διατηρούσαν τον χρωματικό διαχωρισμό αφετηρίας (κόκκινο) και προορισμού (μαύρο). Επί Σ.ΕΠ. τα περισσότερα πήγαν στην 6η, αλλά πολλά ήταν στην 5η και λιγότερα στις άλλες, οπότε κυκλοφορούσαν σχεδόν παντού στην Αθήνα. Για λόγους οικονομίας, οι Σ.ΕΠ. που είχαν και Magirus και Balkancar, τύπωσαν μικρά ρολλά για τους αριθμούς γραμμής για να χωρούν στο στενότερο κουτί των Balkancar, οπότε όταν έβαζαν αυτά τα ρολλά στα Magirus φαινόντουσαν οι κύλινδροι από πίσω.
Το 1995 περίπου ορισμένα υπέστησαν όπως προαναφέρθηκε ανακατασκευή που σε ορισμένες περιπτώσεις, εκτός από την εξάτμιση, περιελάμβανε και αντικατάσταση των πίσω φωτιστικών με όμοια με αυτά που τοποθετήθηκαν και σε κάποιους Δεινόσαυρους και Ikarus, και μεταγενέστερα στα ΜΒ Ο405Ν2 και GN2 αλλά και στα Van Hool όταν ανακαινίστηκαν και εκείνα.
Στα τελευταία τους χρόνια τα θυμάμαι στις γραμμές από Ζηρίνειο. Αποσύρθηκαν περίπου τις ίδιες μέρες με την έναρξη λειτουργίας του Α/Σ Ανθούσας, που πήρε αυτές τις γραμμές και έστειλε εργοστασιακά ΜΒ Ο405Ν1. Μάλιστα, το 1995 με την έναρξη του συστήματος των κορμών, οι αφετηρίες του Ζηρινείου είχαν μεταφερθεί για ένα διάστημα στην οδό Αγ. Σαράντα στην Νεά Ερυθραία, και τα Magirus είχαν πάρει νέες επιγραφές στην προμετωπίδα που έγραφαν την Νέα Ερυθραία ως αφετηρία, ακόμα και μετά την επαναφορά της στο Ζηρίνειο.
Δύο Magirus Deutz δόθηκαν για δημοτική συγκοινωνία στον Δήμο Μεταμόρφωσης, σε χρώματα φούξια-κίτρινο, το ένα μάλιστα απέκτησε καθίσματα πούλμαν. Στην συνέχεια αποσύρθηκαν πάλι όταν ο Δήμος Μεταμόρφωσης αγόρασε τα καινούρια Ikarus E91. Το Magirus με τα καθίσματα πούλμαν πήγε κατόπιν στον Δήμο Σπάτων και μετά, βαμμένο όλο σκούρο μπλε, στο Πολεμικό Ναυτικό.
Την εποχή που τα δύο αυτά Magirus είχαν φύγει από τον Δήμο Μεταμόρφωσης και ήταν στο Θριάσειο, δίπλα τους υπήρχαν ακόμα δύο σε χρώμα πράσινο/χακί με γκρι ποδιά και κίτρινη οριζόντια γραμμή κάτω από τα παράθυρα. Προφανώς κι αυτά τα είχε κάποιος Δήμος, αλλά ως τώρα δεν έχω καταφέρει να βρω ποιος.
|
|
27-09-2010, 09:31 AM |
|
abc
Εγγεγραμμένος
Posts: 412
Joined: 13-10-2009
|
RE: MAGIRUS DEUTZ M230E120
(02-02-2011, 04:24 PM)Kostas Steyr Hellas Wrote: δεν γνωριζω τον λογο,απλα λεω τη λεξη σιγουρα γιατι ωντος υπαρχουν φωτο που δειχνει να εχουν προμετοπιδες δρομολογιων πειραια.μηπως απλα ειχε αναλαβει το κλιμακιο των μαγκιρους τα δρομλογια αυτα για καποιο διαστιμα?αυτο πιστευω σαν εξηγιση.κ το σκεπτικο ειναι οτι αφου δεν ειχε γινει παραλαβη των νεων τοτε ικαρων που πιγαν πειραια..ισωσ χρησιμοποιουσαν μαγκιρους κ μπαλκανκαρ που επεισεισ εχουν φωτογραφιθει σε δρομολογια πειραια εκεινη την εποχη.δεν γνωριζω πολλα απο κλιμακια κτλ,δεν εχω ασχολιθει με αυτο το ειδος ταξινομισης,οποτε να με συνχωρεσετε αν κανω σε κατι λαθος
Εγώ που εκείνη την εποχή ασχολιόμουν θυμάμαι ότι υπήρχαν στα 802/803/804/845/871 (801 δεν έχω δει ποτέ) και στα 835/882 (που αντικαστάθηκαν από το 16). Δεν θυμάμαι σε άλλες γραμμές, αλλά θυμάμαι ότι κάποιες είχαν παλαιότερα λεωφορεία (814/815 και κάποιες από τις 90χ).
|
|
02-02-2011, 06:22 PM |
|
aliance
Οδηγός
Posts: 198
Joined: 14-10-2009
|
RE: MAGIRUS DEUTZ M230E120
Επίσης νομίζω είχε και το 909.
|
|
02-02-2011, 06:53 PM |
|
Giorgos Kollias
Honorary member
Posts: 1
Joined: 20-09-2009
|
RE: MAGIRUS DEUTZ M230E120
Μάλλον είναι τραβηγμένη το καλοκαίρι του 1992 (εποχή κατάργησης της ΕΑΣ και ίδρυσης των Σ.ΕΠ.)
|
|
03-06-2011, 08:41 PM |
|
mercedes1988
Εγγεγραμμένος
Posts: 23
Joined: 26-12-2011
|
RE: MAGIRUS DEUTZ M230E120
Τα Magirus μέχρι πότε ήταν στο 051;
|
|
28-12-2011, 04:31 AM |
|
mercedes1988
Εγγεγραμμένος
Posts: 23
Joined: 26-12-2011
|
RE: MAGIRUS DEUTZ M230E120
Είχα πάει με Magirus στην Κηφισιά από Αγ.Στέφανο με τη γραμμή 509 το 2001,όπου εκείνη τη χρονιά αποσύρθηκαν.Όπου πήγαινες στα προάστεια της Πεντέλης Κηφισιά έως Αγ.Στέφανο και Διόνυσο και από Κηφισιά έως Πεντέλη έβλεπες Magirus.Ειδικά πριν τις πυρκαγιές του 1995 όταν πήγαινες βόλτα με τα Magirus εκεί έβλεπες τις ολοπράσινες περιοχές του Πεντελκού.
|
|
14-01-2012, 01:57 AM |
|
harlek
Εγγεγραμμένος
Posts: 16
Joined: 13-11-2010
|
RE: MAGIRUS DEUTZ M230E120
Απ' όσο θυμάμαι, τα λεωφορεία αυτά ήταν ο εφιάλτης των γερόντων λόγω ύψους...Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που δεν μπορούσαν να ανέβουν αν δεν τους τραβούσε επάνω κάποιος επιβάτης (νομίζω στην πίσω πόρτα η κατάσταση ήταν ακόμα χειρότερη)...
Επίσης θυμάμαι ότι ήταν από τα πιο δύσκολα στο να μείνεις όρθιος, με πολύ απότομα ξεκινήματα κι ένα μοτέρ που είχε αρκετή διάρκεια κι ανέβαζε στροφές σχετικά γρήγορα παρά την πιο μακριά κλιμάκωση του σασμάν (σε σχέση με Ίκαρο).
Η χειρότερη θέση ήταν η μεσαία στη γαλαρία. Ψηλά και με κεκλιμένο πάτωμα, ένιωθες έτοιμος να αδειαστείς σε κάθε δυνατό φρενάρισμα!
|
|
08-03-2012, 04:44 PM |
|
SAMOS
Εγγεγραμμένος
Posts: 7
Joined: 25-11-2011
|
RE: MAGIRUS DEUTZ M230E120
Ηταν για μένα απο τα πλέον αγαπημένα λεωφορεία με πολύ ωραία εμφάνιση τουλάχιστον στην μπροστινή τους μεριά.
|
|
08-03-2012, 06:02 PM |
|
Users browsing this thread: 6 Guest(s)
|