This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 1.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ypodomes.com] Προαστιακός: σε παρακμή το τμήμα Πειραιάς-ΣΚΑ που κόστισε μισό δις

meganium Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 1.703
Joined: 18-11-2009
#1
[Ypodomes.com] Προαστιακός: σε παρακμή το τμήμα Πειραιάς-ΣΚΑ που κόστισε μισό δις
Η λειτουργία του Προαστιακού Σιδηρόδρομου στην Αττική σήμερα κάθε άλλο βασική μπορεί να χαρακτηριστεί στο συνολικό δίκτυο των μέσων μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας. Περισσότερο με αγγαρεία θα έλεγε κανείς ότι μοιάζει παρά με τακτική, προγραμματισμένη και με business plan λειτουργία μέσου που μεταφέρει κόσμο.

Η δημιουργία του μέσου που ξεκίνησε το 2004 έχει κοστίσει περισσότερα από 500.000.000 ευρώ αλλά μέχρι σήμερα όχι μόνο δεν έχει αποσβέσει καθόλου από το κόστος της αλλά αντίθετα έχει προσθέσει βάρη στον Έλληνα φορολογούμενο. Το δίκτυο, μόνο δίκτυο δεν είναι ενώ μετά την απορρόφηση της Προαστιακός ΑΕ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν ξεχωρίζει εύκολα κάποιο Προαστιακό δρομολόγιο από ένα κανονικό δρομολόγιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Τρανταχτό παράδειγμα είναι η γραμμή Χαλκίδα-Αθήνα-Πειραιάς που λειτουργεί αναγκαστικά λόγω των προβλημάτων που υπήρξαν στην γραμμή Πειραιάς- Άνω Λιόσια. Κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά αν το δρομολόγιο από Χαλκίδα είναι Προαστιακό. Στον χάρτη φαίνεται ως μέρος του δικτύου αλλά στα δρομολόγια του Προαστιακού δεν υπάρχει.

Άχρηστη η βασική γραμμή Πειραιάς - ΣΚΑ

Η μεγαλύτερη σπατάλη όμως γίνεται στο βασικό τμήμα της πρωτεύουσας που ξεκινά από το λιμάνι του Πειραιά και φτάνει ως το Σ.Κ.Α (Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών) που σήμερα χρησιμοποιείται από τον Προαστιακό κάθε ώρα (!!!) αφήνοντας ουσιαστικά άχρηστο ένα χρυσοφόρο κομμάτι της πόλης που περνά μέσα από πυκνοκατοικημένες περιοχές.

Στην διαδρομή Πειραιάς- ΣΚΑ οι γραμμές περνούν μέσα από τις περιοχές: Καμίνια, Ρέντης, Ταύρος, Γκάζι, Σεπόλια, Άγιους Αναργύρους, Ίλιον, Καματερό. Όλες οι προαναφερόμενες περιοχές είναι εξαιρετικά πυκνοκατοικημένες και δεν έχουν οι περισσότερες άλλου είδους μέσο σταθερής τροχιάς.

Σχεδόν στο σύνολο τους οι σταθμοί πάνω στο βασικό δίκτυο δεν έχουν σύνδεση με την ΕΘΕΛ! Η πολιτική που έχει τηρηθεί απέναντι στον Προαστιακό όχι μόνο δεν προάγει την λειτουργία του αλλά αντίθετα την υποβαθμίζει περισσότερο.

Η δημιουργία μίας γραμμής Πειραιάς-ΣΚΑ με δρομολόγια ανά 10 λεπτά τις ώρες αιχμής και ανά 15 λεπτά τις υπόλοιπες ώρες όχι μόνο θα δημιουργούσε ένα σοβαρό και έμπιστο μέσο σταθερής τροχιάς και θα έβαζε τις βάσεις για την προσέλκυση δεκάδων χιλιάδων επιβατών και την πραγματική δικτύωση του Προαστιακού με Μετρό, Τραμ και λεωφορεία.

Θα δημιουργούσε εμπορικές ζώνες γύρω από τους σταθμούς (όπως συμβαίνει με τους σταθμούς του Μετρό) και θα αναβάθμιζε τις περιοχές σε ακτίνα αρκετών δεκάδων μέτρων, ενώ ταυτόχρονα θα ανέβαζε τις αξίες των ακινήτων της περιοχής.

Αντί για ανάπτυξη, μαράζωμα

Αντί για αυτό όμως οι σταθμοί του Προαστιακού πάνω στην βασική γραμμή είτε υπολειτουργούν, είτε μαραζώνουν άδειοι είτε δεν λειτουργούν παρά τα ατελείωτα χρόνια κατασκευαστικών εργασιών.

Είναι χαρακτηριστικό να αναφέρουμε ότι μεταξύ των σταθμών ΑΘΗΝΑ και ΣΚΑ λειτουργεί μόνο ο σταθμός ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ ενώ οι σταθμοί ΛΥΚΟΤΡΥΠΑ, ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ εξακολουθούν να μην λειτουργούν. Επιπρόσθετα έχουν διακοπεί οριστικά και τα έργα αναβάθμισης στο τμήμα Πειραιάς- 3 Γέφυρες εδώ και 1 χρόνο λόγω έκπτωσης του εργολάβου. Έκτοτε δεν έχει υπάρξει καμία επίσημη ανακοίνωση για την τύχη αυτού του τμήματος ενώ αναφέρεται μόνο ως μελλοντικό έργο.

Η ειρωνεία είναι πως το συγκεκριμένο έργο ήταν ένα από τα βασικά «Ολυμπιακά» έργα συγκοινωνιών στην Αθήνα. 8 χρόνια μετά η εγκατάλειψη είναι πλέον μόνιμη. Είναι λοιπόν απορίας άξιο γιατί αυτή η έτοιμη υποδομή αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ να μένουν σε αχρησία και οι περιοχές γύρω από τις γραμμές όχι μόνο να μην ωφελούνται αλλά να υποβαθμίζονται και να μένουν στο περιθώριο.
11-05-2012, 12:46 PM
Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Ypodomes.com] Άσχημα νέα για την υπογειοποίηση στο τμήμα Φάληρο-Πειραιάς meganium 0 1.679 23-05-2012, 01:35 PM
Last Post: meganium
  [Ypodomes.com] Προαστιακός Αθήνας: ορφανό παραμένει το τμήμα Πειραιάς- 3 Γέφυρες meganium 0 1.684 14-03-2012, 01:42 PM
Last Post: meganium
ΟΑΣΑ [ΟΑΣΑ] ΔΤ: Διακοπή δρομολογίων στο τμήμα Πειραιάς - Ομόνοια της Γαμμής 1 του Μετρό AlexNik 0 1.799 01-09-2011, 01:24 PM
Last Post: AlexNik
ΟΑΣΑ [ΟΑΣΑ] ΔΤ: Διακοπή δρομολογίων ΗΣΑΠ στο τμήμα Πειραιάς- Ομόνοια, 27 και 28/08/2011 Konstantinos 2 2.639 24-08-2011, 06:48 PM
Last Post: abc
  [ΣΤΑΣΥ] ΔΤ: 30 και 31 Ιουλίου 2011 θα παραμείνει κλειστό το τμήμα Πειραιάς-Ομόνοια Konstantinos 1 2.254 28-07-2011, 06:45 PM
Last Post: Giannis

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024