Τη λύση σε όλα τα προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας «βλέπει» η ηγεσία του υπουργείο Υποδομών στην εγκατάσταση και πλήρη λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Με το βλέμμα στραμμένο στην πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής, κυρίως στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός), υπουργείο Υποδομών και συγκοινωνιακοί φορείς αναμένουν τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών, που κατ’ επέκταση θα δώσει ανάσα στα οικονομικά των οργανισμών.
Ωστόσο η λειτουργία του «έξυπνου» εισιτηρίου συνοδεύεται από σοβαρότατο πρόβλημα διαχείρισης τμήματος των εσόδων του ΟΑΣΑ, για το οποίο λύση δεν έχει βρεθεί ακόμη. Και το όνομα αυτού του προβλήματος είναι το αστικό τμήμα του προαστιακού σιδηροδρόμου της Αθήνας. Το αστικό κομμάτι του προαστιακού Αθήνα - Κιάτο εξυπηρετείται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ωστόσο η τιμολογιακή πολιτική και η διαδικασία είσπραξης των κομίστρων υπάγεται στον ΟΑΣΑ. Αποτέλεσμα είναι ο ΟΑΣΑ να καλείται κάθε χρόνο να αποδίδει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ένα κομμάτι εσόδων από πωλήσεις εισιτηρίων το οποίο αφορά τις υπηρεσίες του προαστιακού. Ωστόσο το ζήτημα που προκύπτει είναι ο τρόπος υπολογισμού του ποσού που αναλογεί στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως έσοδα από πωλήσεις, καθώς δεν υπάρχει ακριβής τρόπος υπολογισμού των εισιτηρίων που κόβονται για τον προαστιακό.
Ετσι συνάπτεται κατ’ έτος μια συμφωνία, η οποία, με βάση την πρόβλεψη της κίνησης, υπαγορεύει ένα συγκεκριμένο ποσό το οποίο προϋπολογίζεται για τον προαστιακό. Οταν όμως οι δύο εταιρείες είναι στην ουσία δημόσιες μεγάλο πρόβλημα στην έλλειψη ακρίβειας δεν υπάρχει, καθώς οι δύο φορείς έχουν συμφωνήσει ότι θα κατανέμουν το ποσό κατ’ εκτίμηση. Από τις αρχές του 2017 όμως τα πράγματα αλλάζουν, καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα περάσει σε χέρια ιδιώτη μετά και την ολοκλήρωση της μεταβίβασής της στους ιταλικούς σιδηροδρόμους, που κηρύχθηκαν ανάδοχοι στον διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ετσι ο νέος ιδιοκτήτης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει να εισπράττει από τον ΟΑΣΑ το ακριβές ποσό που θα του αναλογεί και το οποίο δεν θα μπορεί πλέον να βασίζεται σε εκτιμήσεις των δύο φορέων αλλά σε πραγματικά ποσά ακύρωσης εισιτηρίων. Μέχρι σήμερα, φόρμουλα δεν έχει βρεθεί, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η εγκατάσταση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που θα μπορούσε να φέρει τους δύο φορείς πιο κοντά σε μια λύση, δεν προβλέπεται για τα μέσα σταθερής τροχιάς πριν από το καλοκαίρι του 2017. Στελέχη του ΟΑΣΑ υποστηρίζουν ότι σε αυτήν τη φάση, με τους Ιταλούς να μην έχουν υπογράψει ακόμη καμία σύμβαση με το Δημόσιο για την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεν υπάρχει επί της ουσίας συνομιλητής από την πλευρά της εταιρείας λειτουργίας του σιδηροδρόμου. Την ίδια στιγμή, η παρούσα διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν εξουσιοδοτείται να λάβει αποφάσεις που θα αφορούν ή θα δεσμεύουν τον μελλοντικό ιδιοκτήτη.