Με αφορμή το θέμα στην ιστοσελίδα
Newsbeast.gr έψαξα και βρήκα κι εγώ κάποιες ενδιαφέρουσες πληροφορίες για κάποια από τα πιο επικίνδυνα αεροδρόμια του κόσμου.
Παρακολουθείστε..
"Οι αεροδιάδρομοι που φλερτάρουν με τον τρόμο και την καταστροφή
Σύμφωνα με την καθημερινή εμπειρία των πιλότων, η απογείωση και η προσγείωση είναι οι δύο δυσκολότερες πτυχές στην εκτέλεση μιας πτήσης.
Γιατί λοιπόν να μην αυξήσουμε το επίπεδο δυσκολίας αναγκάζοντας τους πιλότους να προσγειώνουν τα θεόρατα αεροσκάφη τους σε βουνοκορφές, απότομες πλαγιές, πολυσύχναστες παραλίες, ακόμα και δημόσιους δρόμους;
Παρά ταύτα, το γεγονός αυτό δεν έχει αποθαρρύνει κανέναν από τους ιδιαίτερα τολμηρούς κυβερνήτες που προσγειώνονται καθημερινά σε ειδυλλιακά μεν, πλην ακραία και επικίνδυνα αεροδρόμια!
Ας δούμε λοιπόν μια σειρά από αεροδιάδρομους της οικουμένης που φλερτάρουν επικίνδυνα με τον όλεθρο. Δέστε τις ζώνες σας..."
Αεροδρόμιο Juancho Yrausquin - Νήσος Saba, Καραϊβική
"Ο τρόπος με τον οποίο φτάνει κανείς στο μοναδικό αυτό νησάκι της Καραϊβικής μπορεί να αποδειχθεί σχετικά οδυνηρός, χάρη φυσικά στον ιδιαίτερα μικρό αεροδιάδρομο των 400 μέτρων, ο οποίος είναι δίπλα στον ωκεανό και περιβάλλεται από βράχους. Αυτοί είναι οι λόγοι που το κάνουν ένα από τα πλέον επικίνδυνα αεροδρόμια του κόσμου, καθώς οποιοσδήποτε λάθος υπολογισμός του πιλότου μπορεί να φέρει τον όλεθρο. Εννοείται ότι μόνο μικρά αεροσκάφη προσγειώνονται εδώ."
Να προσθέσω ότι το αεροδρόμιο είναι κλειστό για την τακτική αεροπορική σύνδεση αλλά ανοιχτό για ιδιωτικά ελικοφόρα μικρά αεροσκάφη. Αερσκάφη με κινητήρεσ jet αδυνατούν να προσεγγίσουν λόγω του μικρού μήκους αεροδιαδρόμου.
Η μόνη εταιρία που προσεγγίζει είναι η τοπική Winair με πτήσεις για Saint Maarten και Saint Eustatius με αεροσκάφη τύπου De Havilland Canada DHC-6 Twin Otter.
Αεροδρόμιο Qamdo Bamda - Θιβέτ
"Εδώ μιλάμε για το ψηλότερο αεροδρόμιο του κόσμου, σκαρφαλωμένο σε υψόμετρο 4.300 μέτρων πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Εξαιτίας του ακραίου ύψους και της πυκνότητας του αέρα, ο αεροδιάδρομος οφείλει να είναι μακρύτερος από τον στάνταρ, με τον συγκεκριμένο να φτάνει στο εντυπωσιακό νούμερο των 5,5 χιλιομέτρων! Οι ιδιαίτερες απαιτήσεις των πτήσεων σε μεγάλο υψόμετρο πρέπει να λαμβάνονται πάντα υπόψη, καθώς ο κίνδυνος εγκυμονεί σε κάθε βήμα."
Το αεροδρόμιο απέχει 2,5 ώρες από τη πόλη Qamda για τον απλούστατο λόγο ότι εξαιτίας της μορφολογίας του εδάφους δε μπρορούσε να κατασκευαστεί πιο κοντά.
Οι επιβάτες συμβουλεύονται πριν τη προσγείωση να κινούνται αργά και με απαλές κινήσεις μετά την έξοδο από το αεροσκάφος ώστε να αποφύγουν δυσάρεστες επιπτώσεις του πολύ "λεπτού" αέρα.
Αεροδρόμιο Gustaf III - Άγιος Βαρθολομαίος, Καραϊβική
"Όποιος ψάχνει αδρεναλίνη στον αέρα, το αεροδρόμιο του Σαν Μπαρτελεμί (Γαλλικές Αντίλες) μπορεί να του δώσει ό,τι ονειρεύεται: εξαιρετικά στενό αεροδιάδρομο, με τα αεροπλάνα να περνούν κυριολεκτικά ξυστά στην απότομη πλαγιά όταν προσγειώνονται. Τα ατυχήματα δεν λείπουν από το αεροδρόμιο του γραφικού νησιού, με κάθε προσγείωση να φαντάζει θαύμα."
Παγωμένος Αεροδιάδρομος - Ανταρκτική
"Ο κίνδυνος εδώ ακούει στο όνομα των ακραίων καιρικών συνθηκών που επικρατούν παρά στην ίδια τη φύση ή τη θέση του αεροδιαδρόμου. Ο Ice Runway είναι ο ένας από τους τρεις κύριους αεροδιάδρομους μεταφοράς προμηθειών στην παγωμένη Ανταρκτική και, όπως υποδηλώνει και το όνομά του, πρόκειται απλώς για φροντισμένη πλατφόρμα πάγου. Η πραγματική πρόκληση είναι να μην υποχωρήσει ο πάγος κάτω από το βάρος των τεράστιων μεταφορικών αεροσκαφών ή, αντιθέτως, να μην κολλήσουν σε μαλακό χιόνι."
Αεροδρόμιο Κουρσεβέλ - Γαλλία
"Η περίφημη Κουρσεβέλ στις γαλλικές Άλπεις είναι ένας από τους δημοφιλέστερους προορισμούς σκι της Ευρώπης, με την πόλη να χρωστά τη φήμη της και στο ιδιαίτερο αεροδρόμιό της, που βρίσκεται καταμεσής των ορεινών όγκων. Δεν είναι μόνο το δυσθεώρητο υψόμετρο και οι λογής κίνδυνοι που κρύβει, αλλά και το γεγονός ότι εκεί προσγειώνεται με μεγάλη άνεση ο Τζέιμς Μποντ στο «Tomorrow Never Dies»."
Να προσθέσω ότι ο αεροδιάδρομος των μόλις 525 μ. βρίσκεται σε υψόμετρο 2000 μ., παρουσιάζει και ανηφορική και κατηφορική κλίση και δεν διαθέτει όργανα υποβοήθησης προσέγγισης αεροσκαφών, κατι που καθιστά ανέφικτη τη προσγείωση όταν έχει συνεφιά και ομίχλη.
Διεθνής Αερολιμένας Barra - Σκοτία
"Πρόκειται για το μόνο αεροδρόμιο του κόσμου που λειτουργεί ταυτόχρονα και ως παραλία! Οι προσγειώσεις και οι απογειώσεις λαμβάνουν χώρα στην ίδια αμμουδιά που βολτάρει αμέριμνος ο κόσμος, με προειδοποιητικές πινακίδες και φωτεινούς πίνακες να ενημερώνουν τους λουόμενους για τις ώρες απογείωσης και προσγείωσης των αεροσκαφών. Παρά την ιδιαίτερη φύση του και το ριψοκίνδυνο του εγχειρήματος, το αεροδρόμιο αναγνωρίζεται επισήμως ως διεθνής αερολιμένας, παρά το σχετικά παράλογο του πράγματος."
Στην παραλια Traigh Mhor έχουν οριοθετηθεί τρεις αεροδιάδρομοι σε σχήμα τριγώνου και ξύλινα κοντάρια στα τελειώματά τους, με κατευθύνσεις 07/25, 11/29 και 15/33. Σε περιόδους ισχυρής παλίρροιας οι αεροδιάδρομοι βρίσκονται κάτω από το νερό οπ'οτε οι πτήσεις τροποποιούνται.