[Καθημερινη] Λεωφορεία αναζητούν δρομολόγια - Διώροφα επιστρεφουν στους δρομους
Της Αλεξανδρας Kασσιμη
Τέσσερα διώροφα λεωφορεία, τουριστικού τύπου, αναμένεται να παραλάβει η ΕΘΕΛ το προσεχές διάστημα, λίγες εβδομάδες μετά την κατάργηση της τουριστικής λεωφορειακής γραμμής 400. Η υπογραφή της σύμβασης για την παραγγελία των διώροφων λεωφορείων είχε γίνει στις 13 Φεβρουαρίου του 2009, επί προηγούμενης ηγεσίας ΟΑΣΑ και ΕΘΕΛ. Η κυβέρνηση άλλαξε, τοποθετήθηκαν και οι νέες διοικήσεις των συγκοινωνιακών φορέων της πρωτεύουσας και τα λεωφορεία δεν έχουν παραληφθεί ακόμα.
Στο μεταξύ, η χαμηλή επιβατική κίνηση της γραμμής 400 του ΟΑΣΑ οδήγησε τη διοίκηση του Οργανισμού στην απόφαση διακοπής της λειτουργίας της. Ωστόσο, η ΕΘΕΛ έχει καταβάλει συνολικά 1.666.000 ευρώ για τα νέα οχήματα που θα εκτελέσουν τουριστικό έργο. Η αξία του κάθε λεωφορείου με ΦΠΑ ανέρχεται σε 333.200 ευρώ, ενώ ως τιμή μονάδας στη διακήρυξη του διαγωνισμού αναφέρεται το ποσό των 350.000 ευρώ. Συνολικά και για τα τέσσερα οχήματα η στρογγυλοποίηση προς τα πάνω της τιμής μονάδας ανέβασε το συνολικό κόστος της προμήθειας κατά 67.200 ευρώ. Από τις τρεις εταιρείες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό, τελικώς άνοιξε ο οικονομικός φάκελος της μιας, η οποία ανέλαβε και την προμήθεια.
Στην παρούσα φάση, ΟΑΣΑ και ΕΘΕΛ καλούνται να βρουν μια λύση για την αξιοποίηση του αξίας 1,6 εκατ. ευρώ εξοπλισμού, καθώς ο αρχικώς σκοπός για τον οποίο παραγγέλθηκαν τα διώροφα οχήματα δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ΕΘΕΛ σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ επεξεργάζονται τη δυνατότητα δρομολόγησης των διώροφων λεωφορείων τουριστικού τύπου σε κάποια κανονική γραμμή της ΕΘΕΛ. Αναζητείται δρομολόγιο το οποίο να εμφανίζει αυξημένη επιβατική κίνηση, ώστε να αξιοποιηθεί η επιπλέον χωρητικότητα των διώροφων οχημάτων, ωστόσο, θα πρέπει επίσης να εκτελείται σε δρόμους αρκετά μεγάλους ώστε να μπορούν να ελιχθούν τα συγκεκριμένα οχήματα με δεδομένο τον αυξημένο όγκο τους.
Ποτέ ανταγωνιστική
Η κατάργηση της γραμμής 400 κρίθηκε επιτακτική για τον ΟΑΣΑ, καθώς δεν κατέστη δυνατή η εμπορική αξιοποίηση της τουριστικής γραμμής, τη στιγμή που ιδιωτική εταιρεία, παρά τη μείωση της ζήτησης κατά 10% - 15%, εξακολουθεί να παρέχει υπηρεσίες. Κύκλοι του ΟΑΣΑ υποστηρίζουν ότι η γραμμή 400 δεν υπήρξε ποτέ ανταγωνιστική –και δεν υπήρξε τέτοια πρόθεση– της αντίστοιχης περιηγητικής γραμμής της ιδιωτικής εταιρείας η οποία παρείχε και πολύ υψηλότερη ποιότητα υπηρεσιών. Τα στοιχεία της ΕΘΕΛ κάνουν λόγο για μέση ημερήσια επιβατική κίνηση που τους δύο πρώτους μήνες του έτους δεν ξεπέρασε τα 11 άτομα. Ο περασμένος Δεκέμβριος εμφάνισε μέση ημερήσια κίνηση που άγγιξε μόλις τους 7 επιβάτες, ενώ τον προηγούμενο μήνα του 2009 ο αριθμός ανήλθε στους 13. Καλύτερη εικόνα παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2009 με 56 επιβάτες, τον Σεπτέμβριο (107) και τον Ιούλιο με 101 επιβάτες. Ωστόσο, ακόμη και τους μήνες που η μέση ημερήσια επιβατική κίνηση ήταν τριψήφια, τα νούμερα υπήρξαν πολύ χαμηλά, ενώ επρόκειτο για αποσπασματικό φαινόμενο που καταγράφηκε σε όλη τη διάρκεια του 2009 μόνο δύο μήνες. Η υψηλή περίοδος του 2008 είχε μεγαλύτερη διάρκεια από τον Μάιο (226) έως και τον Οκτώβριο (268), ωστόσο, τα στοιχεία καταδεικνύουν ότι στην πορεία η επιβατική κίνηση ακολουθούσε σταθερά την κατιούσα.
(This post was last modified: 12-06-2010, 12:15 PM by AlexNik.)
|