της Μάρως Τσαντήλα
Έξι εταιρείες συνεχίζουν στην δεύτερη φάση του διαγωνισμού του ΟΑΣΑ για την εγκατάσταση συστήματος τηλεματικής για λογαριασμό της εταιρείας ΟΣΥ, στην οποία έχουν ενταχθεί τα λεωφορεία της ΕΘΕΛ και τα τρόλεϊ των ΗΛΠΑΠ.
Στην δεύτερη φάση του διαγωνισμού «πέρασαν» έξι εταιρικά σχήματα, από τα συνολικά εννέα που είχαν εκδηλώσει αρχικά το ενδιαφέρον τους. Τα σχήματα είναι τα εξής:
1. Ιντρακόμ ΑΕ Παροχής Υπηρεσιών Πληροφορικής και Υπηρεσιών - Ιντρακόμ Κατασκευές ΑΕ Τεχνικών Εργων και Μεταλλικών Κατασκευών
2. Τέρνα Ενεργειακή ΑΒΕΤΕ- Unisystems
3. Elsag Datamat- Swarco
4. G4S Ιδ. Επιχείρηση Επανδρωμένων Τεχνικών Υπηρεσιών Ασφάλειας και Συμμετοχών AE- G4S Ιδ. Επιχείρηση Υπηρεσιών Ασφάλειας, Εμπορίας και Παροχής Προηγμένων Υπηρεσιών και Προϊόντων Πληροφορικής και Τηλεματικής
5. Ericson Ελλάς ΑΕ
6. ΑΤΕΣΕ Παροχής Υπηρεσιών Ασφάλειας
Εκτός διαγωνισμού τρία σχήματα
Αντίθετα εκτός διαγωνισμού τέθηκαν τρεις ενδιαφερόμενοι που δεν προκρίθηκαν στην δεύτερη φάση. Πρόκειται για τις Indra Systems, Ακτωρ Παραχωρήσεις ΑΕ και Profile AE- Velti AE.
Ο διαγωνισμός που αφορά στο έργο της μελέτης, χρηματοδότησης, εγκατάστασης, υποστήριξης λειτουργίας, συντήρησης και τεχνικής διαχείρισης ολοκληρωμένου συστήματος πληροφόρησης επιβατών, εισέρχεται στην δεύτερη και σημαντικότερη φάση του κατά την διάρκεια της οποίας οι συμμετέχοντες θα κληθούν να καταθέσουν τις οικονομικές και τεχνικές προσφορές. Ο ανάδοχος του έργου θα αναλάβει την λειτουργία του για διάστημα δώδεκα ετών, ενώ το κόστος του έργου υπολογίζεται ότι θα φτάσει στα 52 εκατομμύρια ευρώ.
Τηλεματική σε 1.000 στάσεις
Το έργο της εγκατάστασης του συστήματος τηλεματικής σε 1.000 συνολικά στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ είναι ένα από τα κρίσιμα υποστηρικτικά έργα που προτίθεται να υλοποιήσει ο ΟΑΣΑ καθώς με την λειτουργία του συστήματος θα επιτραπεί η καλύτερη λειτουργία των δύο μέσων. Οι χρήστες σε πραγματικό χρόνο θα έχουν άμεση πληροφόρηση για την άφιξη του μέσου που αναμένουν.
Με τον τρόπο αυτό θα αποφεύγονται οι μεγάλοι χρόνοι αναμονής στις στάσεις, ενώ σε περιπτώσεις που διάφοροι λόγοι το επιβάλουν, τα μέσα θα έχουν την δυνατότητα να επιλέγουν εναλλακτικές διαδρομές.
Να σημειώσουμε ότι πέρα στα μέσα σταθερής τροχιάς της Αθήνας, με τελευταίο τον ΗΣΑΠ στον οποίο το σύστημα τηλεματικής αναμένεται να ενεργοποιηθεί σε λίγο καιρό με την ολοκλήρωση των έργων ανακαίνισης της γραμμής, σύστημα τηλεματικής λειτουργεί εδώ και χρόνια στην Θεσσαλονίκη, για λογαριασμό του ΟΑΣΘ, με πολύ καλά αποτελέσματα στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Στη β’ φάση και ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Τέλος να αναφέρουμε ότι σε εξέλιξη βρίσκεται και ο άλλος διαγωνισμός του ΟΑΣΑ που αφορά στην εγκατάσταση του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου. Στη δεύτερη φάση συμμετέχουν οι έξι εταιρείες που είχαν από την αρχή εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για το έργο:
1. Intracom IT SERVICES -INTRASOFT INTERNATIONAL-INTRACOM TELECOM- Intrakat
2. INDRA SISTEMAS
3. ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ- LG CNS
4. ATESE S.A.
5. ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ- UNI SYSTEMS
6. ERICSSON HELLAS