[Καθημερινή] Καθίζηση στην είσοδο του μετρό στον Χολαργό
Γιωργος Λιαλιος
Καθίζηση υπέστη η είσοδος του σταθμού του μετρό στο Χολαργό, προκαλώντας πονοκέφαλο στις τεχνικές υπηρεσίες της εταιρείας. Στο εσωτερικό του ίδιου σταθμού, οι χρωματιστοί τοίχοι έχουν... διακοσμηθεί από την υγρασία.
Ολα αυτά, ενώ ο συγκεκριμένος σταθμός μετρά λιγότερους από τέσσερις μήνες λειτουργίας! Η διοίκηση της Αττικό Μετρό πάντως τονίζει ότι δεν υφίσταται κανένας απολύτως κίνδυνος για την ασφάλεια των πολιτών που χρησιμοποιούν τον σταθμό και πως το πρόβλημα οφείλεται στα υπόγεια νερά της περιοχής.
Το πρόβλημα εμφανίστηκε ξαφνικά στα μέσα της προηγούμενης εβδομάδας. Στη μία από τις δύο εισόδους του σταθμού, το πεζοδρόμιο άρχισε να υποχωρεί, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια μεγάλη λακκούβα και να «σπάσουν» τα τοιχία που οριοθετούν τον χώρο.
Αμέσως η Αττικό Μετρό επικοινώνησε με την κατασκευάστρια εταιρεία, που απέκλεισε το προβληματικό σημείο και ξεκίνησε εργασίες αποκατάστασης (χθες, ωστόσο, που επισκέφθηκε το σημείο η «Κ» το εργοτάξιο ήταν... άδειο).
Τα προβλήματα δεν περιορίζονται στην είσοδο του σταθμού, αλλά και στο εσωτερικό του. Σε μεγάλα τμήματα των εσωτερικών τοίχων είναι εμφανή τα σημάδια της υγρασίας που έχει διαπεράσει το μπετόν, ενώ σε ορισμένα σημεία έχουν αρχίσει να αποκολλούνται οι σοβάδες. Ολα αυτά στον νεότερο σε ηλικία σταθμό, που δόθηκε στην κυκλοφορία μόλις στις 23 Ιουλίου.
Η διοίκηση της Αττικό Μετρό, πάντως, υποστηρίζει ότι το πρόβλημα δεν οφείλεται σε κακή κατασκευή.
«Το πρόβλημα οφείλεται σε αγωγούς της ΕΥΔΑΠ που είχαν διαρροές, αλλά και στα υπόγεια νερά», λέει στην «Κ» ο πρόεδρος της εταιρείας, κ. Χρήστος Τσίτουρας. «Ζητήσαμε να γίνουν νέες στεγανώσεις και να επισκευαστεί ο σταθμός και ήδη η κοινοπραξία που το κατασκεύασε έχει αποκλείσει το προβληματικό σημείο. Θέλω να τονίσω ότι πρόκειται για συνηθισμένα προβλήματα σε όλα τα μετρό του κόσμου και σε καμία περίπτωση δεν ενέχουν κινδύνους για τη στατική κατάσταση του σταθμού και την ασφάλεια των επιβατών. Αν υπήρχε τέτοιο θέμα, ο σταθμός θα είχε κλείσει την ίδια στιγμή». Εντονα προβλήματα υγρασίας εξακολουθούν να έχουν αρκετοί σταθμοί του μετρό, όπως οι σταθμοί στο Μοναστηράκι και το Νομισματοκοπείο.
Ο κ. Τσίτουρας, πάντως, εκτιμά ότι η ύπαρξη υπογείων υδάτων δεν αποτρέπει την κατασκευή μετρό. «Ο σταθμός του Πειραιά (σ.σ. περιλαμβάνεται στις προγραμματιζόμενες επεκτάσεις) θα πρέπει να κατασκευαστεί ουσιαστικά μέσα στον υδροφόρο ορίζοντα, όπου όχι απλώς υπάρχει νερό, αλλά υφάλμυρο νερό. Αυτό όμως δεν είναι πρόβλημα, αν ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα στο στάδιο της κατασκευής».
|