Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους υποστηρίζει πως θα προκηρύξει τον διαγωνισμό για το πρώτο τμήμα (Αλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός - Γουδή) της νέας γραμμής 4 του μετρό Αθηνών η διοίκηση της Αττικό Μετρό.
Πρόκειται για ένα ακόμα από τα στοιχειωμένα έργα της πρωτεύουσας αφού στα μέσα του 2014, σε συνέντευξη Τύπου στην οποία παραβρέθηκαν και οι δήμαρχοι των περιοχών από τις οποίες διέρχεται, ο τότε υπουργός Υποδομών Μιχ. Χρυσοχαΐδης είχε ανακοινώσει την προκήρυξη του διαγωνισμού μέσα στο 2014.
Τρεισήμισι χρόνια μετά, ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Θεόδωρος Παπαδόπουλος δήλωσε πως η προκήρυξη θα γίνει εντός του εξαμήνου. Στο μεσοδιάστημα υπήρξαν διάφορες ασκήσεις για τη χρηματοδότηση του έργου, είτε ως Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), είτε με «ενοίκιο» προς τον κατασκευαστή και διαχειριστή. Τελικά επικράτησε η άποψη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ), που θα καλύψει με δάνειο το 75% του κόστους κατασκευής της νέας γραμμής, να προκηρυχθεί ως κλασικό δημόσιο έργο. Κυρίως επειδή τα έργα μετρό έχουν πολλά απρόβλεπτα, που μπορούν να τινάξουν στον αέρα μια σύμβαση παραχώρησης.
Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας, από το Αλσος Βεΐκου μέχρι το Γουδή, θα έχει μήκος 12,9 χιλιόμετρα και θα διαθέτει 14 σταθμούς, με το συνολικό κόστος στο 1,4 δισ. ευρώ. Το σύνολο της γραμμής, όπως το έχουν σχεδιάσει στην Αττικό Μετρό, θα είναι 30 χιλιόμετρα με 33 σταθμούς. Η γραμμή 4 θα συνεχίζει από το Γουδή προς την Κατεχάκη και παράλληλα με τη Λεωφόρο Κηφισίας θα φτάνει μέχρι το Μαρούσι, θα συνεχίζει προς την Πεύκη με κατάληξη τη Λυκόβρυση και την Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας, ενώ θα διαθέτει και κλάδο προς Ηλιούπολη. Πρόκειται για σχέδιο που θα χρειαστεί... δεκαετίες, με βάση τους σημερινούς ρυθμούς υλοποίησης των έργων μετρό στη χώρα μας και τη δημοσιονομική στενότητα.
Μόνο για την κατασκευή του πρώτου τμήματος υπολογίζεται πως θα απαιτηθούν τουλάχιστον επτά χρόνια. Ακόμα και αν προκηρυχθεί στο πρώτο εξάμηνο ο διαγωνισμός, όπως υπόσχονται στην Αττικό Μετρό, τα έργα δεν πρόκειται να αρχίσουν πριν από το δεύτερο εξάμηνο του 2018. Το σχέδιο για το πρώτο τμήμα προβλέπει την κατασκευή σταθμών σε Γαλάτσι, Κυψέλη, Γκύζη, Κολωνάκι, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή, ενώ σε δύο σταθμούς (Ακαδημίας και Ευαγγελισμού) θα υπάρχει σύνδεση με τις υφιστάμενες γραμμές του μετρό (2 και 3).
Από τις εξαγγελίες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια προκύπτει πως οι συρμοί στη γραμμή 4 του μετρό Αθήνας θα κινούνται χωρίς οδηγό, ενώ στις αποβάθρες θα υπάρχουν προστατευτικά καλύμματα και αυτόματες πόρτες που θα ανοίγουν μόνο όταν φτάσει και ακινητοποιηθεί ένας συρμός. Όλα δείχνουν πως, σε αντίθεση με τις σήραγγες στις γραμμές 2 και 3 που είναι μονές, στη νέα γραμμή θα υπάρχουν διπλές σήραγγες (μία για κάθε κατεύθυνση).
Το πακέτο Γιούνκερ
Στο υπουργείο Υποδομών είχαν, πάντως, βάλει στη βάση δεδομένων με τις υποψήφιες επενδύσεις για το «πακέτο Γιούνκερ» και άλλα τρία έργα για τη γραμμή 4! Το πρώτο αφορούσε στην προμήθεια συρμών, ενώ το δεύτερο έργο τη γραμμή Αλσος Βεΐκου - Περισσός, μήκους 2,6 χιλιομέτρων, με δύο νέους σταθμούς (Νέα Ιωνία, Περισσός) και συνολικού κόστους 220.000.000 ευρώ.
Το τρίτο έργο επέκτασης του μετρό Αθήνας αφορά στο τμήμα Ευαγγελισμός - Παγκράτι - Ηλιούπολη, μήκους 4,3 χιλιομέτρων, το οποίο θα περιλαμβάνει τρεις νέους σταθμούς (Παγκράτι, Βύρωνας, Ηλιούπολη), με το συνολικό κόστος στα 370.000.000 ευρώ.