Στην έλλειψη συντήρησης, ανταλλακτικών και τεχνικού προσωπικού, αποδίδουν οι εργαζόμενοι τις πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν σε τέσσερα εν κινήσει αστικά λεωφορεία της εταιρείας Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) σε διάφορες περιοχές της Αττικής, μέσα σε χρονικό διάστημα μόλις 2,5 μηνών!
Το τελευταίο περιστατικό καταγράφηκε την περασμένη εβδομάδα (Πέμπτη) σε όχημα που ήταν δρομολογημένο στη γραμμή 051 (Ομόνοια - Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων Κηφισού), στην περιοχή του Μεταξουργείου.
«Ευτυχώς οι επιβάτες πρόλαβαν να κατέβουν, ενώ το λεωφορείο δεν καταστράφηκε ολοσχερώς χάρη στην έγκαιρη επέμβαση της Πυροσβεστικής», επισημαίνουν οι τεχνικοί της ΟΣΥ και προσθέτουν, ότι «είναι το τέταρτο λεωφορείο που πιάνει φωτιά εν κινήσει από την ίδια αιτία, που είναι η διάτρηση μπλοκ κινητήρα από την μπιέλα και έγχυση λαδιών στο χώρο του κινητήρα, από τα οποία και ξεκινά η φωτιά».
Υπενθυμίζεται, ότι το πρώτο λεωφορείο που έπιασε φωτιά ήταν σε κενή διαδρομή (χωρίς επιβάτες) στον Κηφισό, στο ύψος της Μεταμόρφωσης.
Αποτέλεσμα ήταν το όχημα να καεί ολοσχερώς. Ωστόσο, στις άλλες δύο περιπτώσεις, τα λεωφορεία είχαν επιβάτες, αφού εκτελούσαν προγραμματισμένα δρομολόγια.
Το ένα περιστατικό σημειώθηκε στη Λούτσα και το δεύτερο στη Σαρωνίδα, χωρίς όμως να υπάρξει τραυματισμός επιβάτη, αφού οι οδηγοί αντέδρασαν ψύχραιμα και ακινητοποίησαν άμεσα τα οχήματα αποβιβάζοντας έγκαιρα τον κόσμο.
Αυτό που ανησυχεί περισσότερο τους εργαζόμενους στην ΟΣΥ, είναι ότι μέχρι τώρα τα περιστατικά έχουν σημειωθεί σε ώρες και σημεία, στα οποία οι οδηγοί είχαν άνεση κινήσεων.
«Στις περιπτώσεις αυτές, ο κόσμος μπόρεσε να απομακρυνθεί με ασφάλεια. Τι θα γινόταν όμως αν κάτι τέτοιο συνέβαινε για παράδειγμα στα στενά της Κυψέλης και σε ώρα αιχμής», αναρωτιούνται οι εργαζόμενοι.
Το πρόβλημα αναγνωρίζει και η διοίκηση της εταιρίας, που επιβεβαιώνει ότι «πρόκειται για λεωφορεία τα οποία έχουν διανύσει από 1,2 έως 1,5 εκατ. χιλιόμετρα και είναι πολύ παλιά οχήματα».
Ουσιαστικά πρόκειται για συνολικά περίπου 135 λεωφορεία, που αντιστοιχούν στο 40% των οχημάτων αυτού του τύπου.
Όπως αναφέρουν από τη διοίκηση της ΟΣΥ, «σε αυτά τα λεωφορεία εντοπίζεται αστοχία υλικού στους κινητήρες, ενώ παράλληλα και η διακοπή της ροής ανταλλακτικών την περίοδο 2010-2012 άφησε τα αποτυπώματά της στα συγκεκριμένα οχήματα», αφού σύμφωνα και με τους τεχνικούς δεν γινόταν σωστά η λίπανση των κινητήρων τους.
Πάντως, η διοίκηση της ΟΣΥ, επιμένει ότι τα λεωφορεία συντηρούνται κανονικά και δεν υφίσταται ζήτημα για την ασφάλεια οδηγών και επιβατών, αφού υπάρχουν προειδοποιητικά σήματα και πλέον οι οδηγοί είναι περισσότερο «υποψιασμένοι».
Ηδη, ύστερα από τα αλλεπάλληλα περιστατικά, η διοίκηση συστήνει ομάδες τεχνικών από όλα τα αμαξοστάσια, με στόχο τη διενέργεια εντατικών προληπτικών ελέγχων σε περίπου 320 οχήματα και με την εντολή όπου εντοπίζεται κάποιο πρόβλημα να γίνονται οι απαραίτητες διορθωτικές παρεμβάσεις.