This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Το Βήμα] Μετά το 2050 θα τρέξει τρένο στη Δυτική Ελλάδα

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#1
[Το Βήμα] Μετά το 2050 θα τρέξει τρένο στη Δυτική Ελλάδα
ΟΣΕ  Χεκίμογλου Αχιλλέας

«Αποκαλυπτική» αποδείχθηκε η επιμονή της βουλευτού της ΔΗΜΑΡ κυρίας Νίκης Φούντα να ρωτάει για την τύχη των σχεδιαζομένων από τη δεκαετία του 1920, όμως μηδέποτε κατασκευασθέντων έργων της Σιδηροδρομικής Εγνατίας και του Δυτικού Σιδηροδρομικού Αξονα.

Σύμφωνα με τα συναρμόδια υπουργεία, η Σιδηροδρομική Εγνατία θα κατασκευαστεί κάποια στιγμή ως το 2030, ενώ ο Δυτικός Αξονας θα πρέπει να περιμένει ως το 2050!

Η κυρία Φούντα (μαζί με τη βουλευτή της ΔΗΜΑΡ κυρία Μαρία Γιαννακάκη) είχε καταθέσει στις 27 Ιανουαρίου 2014 ερώτηση προς τους υπουργούς Υποδομών, Ανάπτυξης και Εξωτερικών με θέμα αν θα αποτελέσει το έργο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας προτεραιότητα και τι θα κάνει η κυβέρνηση στο πλαίσιο της προεδρίας για την άντληση πόρων έργου από το πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη».

Το ΥΠΑΝ αναγνώρισε ότι η Σιδηροδρομική Εγνατία μπορεί να αντλήσει χρηματοδότηση για την περίοδο 2014-2020, για «μελέτες για την ωρίμαση της κατασκευής». Μάλιστα, συμπλήρωσε, από την περίοδο 2007-2013 συγχρηματοδοτείται η μελέτη «Υπολειπόμενες μελέτες για την αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Στρυμόνας - Τοξότες - Αλεξανδρούπολη, προϋπολογισμού 6,5 εκατ. ευρώ».

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, ορίζοντας ολοκλήρωσης της Σιδηροδρομικής Εγνατίας είναι το 2030, ενώ «για το "Αντίρριο - Ιωάννινα" επανεξετάζεται η υποβολή πρότασης στο εγγύς μέλλον» για ένταξη στο πρόγραμμα χρηματοδότησης Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών. Πάντως, σύμφωνα με το ΥΠΕΞ, η χρηματοδότηση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας από κοινοτικούς πόρους μπορεί να φτάσει ως 20%.

Στις 17 Φεβρουαρίου 2014 η κυρία Φούντα κατέθεσε εκ νέου ερώτηση για την υλοποίηση των έργων ζητώντας να μάθει αν το «Αντίρριο - Ιωάννινα» θα ενταχθεί στον προγραμματισμό των υπουργείων.

Το ΥΠΑΝ αποκάλυψε ότι η Κομισιόν το 2008 είχε εγκρίνει τη χρηματοδότηση των μελετών του Δυτικού Αξονα κατά 50%, δηλαδή 21,5 εκατ. ευρώ, σε προϋπολογισμό 43 εκατ. ευρώ, για «τη μελλοντική ωρίμαση σιδηροδρομικής γραμμής 216 χλμ. σε επίπεδο οριστικών μελετών» με προθεσμία ολοκλήρωσης ως τον Απρίλιο του 2013.

«Υπήρξαν εμπλοκές στην υλοποίηση της δράσης, κυρίως λόγω προβλημάτων που σχετίζονταν με την αναδιάρθρωση και εξυγίανση του ομίλου ΟΣΕ, και τελικά η ΕΕ στις 20.12.2011 προχώρησε στην ακύρωση της δράσης, αφού έκρινε ότι δεν ήταν δυνατή η ολοκλήρωση των μελετών στο επαναπομένον χρονικό διάστημα ως τον Απρίλιο του 2013» ανέφερε το ΥΠΑΝ. Ωστόσο, παραδέχθηκε ότι το έργο, καθώς περιλαμβάνεται «στο αναλυτικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών», μπορεί να διεκδικήσει χρηματοδότηση για την ωρίμασή του.

«Η επιλογή των προς χρηματοδότηση έργων από την ΕΕ γίνεται επί τη βάσει τεκμηριωμένων μελετών οικονομικής σκοπιμότητας, των οποίων τα αποτελέσματα οφείλουν να λαμβάνονται υπόψη και κατά την ιεράρχηση των αναγκών» προσέθεσε το ΥΠΑΝ.

«Με δεδομένο ότι κατά την προγραμματική περίοδο 2014-2020 θα χρειαστεί οι πόροι να συγκεντρωθούν στις ήδη εν εξελίξει μεγάλες σιδηροδρομικές συνδέσεις, αλλά και το γεγονός ότι η χώρα μας αποφάσισε σχετικά πρόσφατα τη διακοπή ορισμένων γραμμών επί υφισταμένων υποδομών λόγω του ότι δεν ήταν δυνατή ούτε καν η κάλυψη του λειτουργικού κόστους, η προοπτική σιδηροδρομικής σύνδεσης του Αντιρρίου με τα Ιωάννινα (εκτιμώμενου κόστους 1 δισ. ευρώ) θα πρέπει να επανεξεταστεί με πολλή προσοχή, με βάση και τις δημοσιονομικές δυνατότητες της χώρας» συμπλήρωσε.

Η Σιδηροδρομική Εγνατία

Παράλληλα το υπουργείο Υποδομών επανέλαβε ότι η Σιδηροδρομική Εγνατία (Ηγουμενίτσα - Ιωάννινα - Καλαμπάκα και Θεσσαλονίκη - Αμφίπολη - Καβάλα - Τοξότες) «αποτελεί μέρος του κεντρικού δικτύου των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, το οποίο είναι προτεραιοποιημένο έναντι του αναλυτικού και έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2030». Αντίθετα, ο σιδηροδρομικός άξονας Αντίρριο - Ιωάννινα εντάσσεται στο αναλυτικό δίκτυο των ΔΔΜ «με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2050».

«Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης οικονομοτεχνικής σκοπιμότητας που εκπονήθηκε το 2003 για τη δημιουργία του Δυτικού Σιδηροδρομικού Αξονα, το έργο, αν και μεγάλου μεγέθους, είναι οικονομικά βιώσιμο λαμβάνοντας υπόψη το κοινωνικοικονομικό όφελος που προκύπτει» από τη σύνδεση των Ιωαννίνων και των αστικών κέντρων με το σιδηροδρομικό δίκτυο, τονίζει το υπουργείο. «Με την υλοποίηση του έργου η διαδρομή Αθήνα - Ιωάννινα θα διαρκεί 3,5 ώρες και η διαδρομή Καλαμπάκα -Κοζάνη 50 λεπτά» αναφέρει.

Η κυρία Φούντα επανήλθε στις 17 Μαρτίου 2014 ζητώντας να μάθει αν θα επανεξεταστεί τελικά η προοπτική του Δυτικού Αξονα. Το ΥΠΑΝ απάντησε ότι «δεν έχει να προσθέσει κάτι επιπλέον» και παρέπεμψε στο υπουργείο Υποδομών, το οποίο παραδέχθηκε ότι το έργο δεν περνάει στην επόμενη περίοδο.

Επανέλαβε μάλιστα ότι βάσει του προγράμματος «Συνδέοντας την Ευρώπη» μπορεί να υποβληθεί ως πρόταση για χρηματοδότηση των μελετών του. Μάλιστα αποκαλύφθηκε ότι τα τμήματα Καλαμπάκα - Ιωάννινα και Ιωάννινα - Ηγουμενίτσα έχουν λάβει περιβαλλοντική αδειοδότηση, την κατασκευή των οποίων ο ΟΣΕ πρότεινε για ένταξη με προϋπολογισμό 1,734 δισ. ευρώ.
12-04-2014, 04:47 PM
Website Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
ΟΣΕ [Το Βήμα] 2,5 δισ. ευρώ για το τρένο στη Δυτική Ελλάδα AlexNik 0 1.183 03-02-2014, 07:48 PM
Last Post: AlexNik
ΕΡΓΟΣΕ [Το Βήμα] Στα €44 εκατ. η ηλεκτροκίνηση στη δυτική Θεσσαλία AlexNik 0 1.273 09-01-2014, 11:09 AM
Last Post: AlexNik

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024