This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[In.gr] Εγκρίθηκε από το ΚΑΣ η μελέτη του «Re-think Athens»

meganium Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 1.703
Joined: 18-11-2009
#1
[In.gr] Εγκρίθηκε από το ΚΑΣ η μελέτη του «Re-think Athens»
Ομόφωνα εγκρίθηκε από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο η αρχιτεκτονική μελέτη του έργου «Re-think Athens / Ξανασκέψου την Αθήνα», που χρηματοδοτεί το Ίδρυμα Ωνάση, για την ανάπλαση του κέντρου.

Η μελέτη παρουσιάστηκε από τον Παναγιώτη Τουρνικιώτη, καθηγητή του ΕΜΠ, επιστημονικό σύμβουλο στο «Re-think Athens» και μέλος του Κεντρικού Συμβουλίου Νεοτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ).

Η κυριότερη κυκλοφοριακή αλλαγή αφορά στην οδό Πανεπιστημίου, η οποία μετατρέπεται από πεδίο διέλευσης αυτοκινήτων σε πεζόδρομο ήπιας κυκλοφορίας, όπου το τραμ, οι πεζοί και οι ποδηλάτες έχουν τον κύριο λόγο και δεύτερο τα οχήματα (ταξί, τουριστικά λεωφορεία, αυτοκίνητα τροφοδοσίας), που θα εξυπηρετούν τοπικές ανάγκες.

Τα τραμ δύο λωρίδων (κάθοδος-άνοδος), που θα καταλήγουν στην Πλατεία Αιγύπτου, θα είναι τελευταίας τεχνολογίας, χωρίς εναέρια σύνδεση, σταδιακά και χωρίς καλώδια στη γη, λόγω της ύπαρξης υπερσυσσωρευτών που ως μπαταρίες θα μπορούν να επαναφορτίζονται στις στάσεις, δίνοντας αυτονομία κίνησης στους συρμούς.

Αν και η περιοχή ανάπλασης πλαισιώνεται κυρίως από νεότερα μνημεία (Ακαδημία, Εθνική Βιβλιοθήκη, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο κ.ά.), υπάρχουν 56 θέσεις αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. Ωστόσο, οι θέσεις αυτές δεν επηρεάζονται άμεσα από το έργο, καθώς τα περισσότερα μνημεία είναι γνωστά (π.χ. τμήμα του αρχαίου τείχους των Αθηνών, υδραγωγεία, νεκροταφεία) και προστατευμένα στο υπέδαφος.

Όπως εξάλλου διευκρίνισε ο κ. Τουρνικιώτης, το έργο δεν θα προχωρήσει σε μεγάλα βάθη, εκτός από την Πλατεία Δικαιοσύνης, όπου η κατασκευή δεξαμενής για τη συλλογή βρόχινου νερού από όλη την περιοχή, ακόμα και από τις ταράτσες, υπόσχεται αντιπλημμυρική προστασία και αρδευτική αυτονομία. Στόχος η συλλογή νερού, που θα δίνει τη δυνατότητα άρδευσης σε περιόδους ανομβρίας και καθαρισμού του δημόσιου χώρου, ενώ σε ερώτηση για το τι θα συμβεί σε περίπτωση εύρεσης σημαντικών αρχαίων, ο κ. Τουρνικιώτης απάντησε ότι το μόνο που θα χαθεί είναι το βρόχινο νερό, καθώς ο περιορισμός της δεξαμενής δεν θα θέσει σε αμφιβολία το ίδιο το έργο.

Όσο για την πρόβλεψη σε περιπτώσεις βανδαλισμών, ο μελετητής διευκρίνισε ότι προδιαγραφή των υλικών και των συστημάτων είναι η μέγιστη αντοχή, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορούν να καταστραφούν. «Τα πάντα έχουν όρια και όλα μπορούν να θραυστούν» τόνισε.

«Παιχνιδιάρικη» διάσταση θα έχουν τα υδάτινα στοιχεία, που θα τοποθετηθούν σε τέσσερα σημεία, στην οδό Κοραή, στην Πλατεία Δικαιοσύνης, στην Ομόνοια και έξω από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Πρόκειται για οριζόντιες πλακοστρωμένες επιφάνειες, που θα γεμίζουν με νερά ανάλογα με την περίοδο (π.χ. το καλοκαίρι) ή σε μια γιορτή, δίνοντας τη δυνατότητα δροσισμού και παιχνιδιού σε μικρούς και μεγάλους.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν επίσης οι αναπλάσεις πλατειών όπως της Ομονοίας, η οποία ανακτά το τετράγωνο του αρχικού νεοκλασικού σχεδιασμού της, και της πλατείας Δικαιοσύνης (περικλείεται από τις οδούς Αρσάκη, Πανεπιστημίου και Σανταρόζα), που αποκτά σκιά και ελεύθερο πεδίο για μια ευχάριστη ανάπαυλα στο κέντρο της πόλης.

Η φύτευση δέντρων, όπως πλατάνια και νεραντζιές, ο φωτισμός που θα μπορεί να αλλάζει ανάλογα με τη «διάθεση» της πόλης, οι λιτές και διάφανες στάσεις του τραμ, που δεν προβλέπουν την τοποθέτηση διαφημίσεων, καθώς και οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που αποκλείουν το κέντρο από τα ΙΧ, επιτρέποντας τη διέλευσή τους σε κάθετους δρόμους (π.χ. Μπενάκη και Αμερικής), είναι μερικά ακόμα στοιχεία που συνθέτουν τη μελέτη.
27-11-2013, 08:24 PM
Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Ypodomes.com] Αθήνα:εγκρίθηκε η μελέτη του ποδηλατόδρομου στο τμήμα Φάληρο-Γκάζι meganium 0 1.677 02-02-2012, 01:04 PM
Last Post: meganium

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024