This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 3.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Euro2Day] Ρώσικο ενδιαφέρον για τις υποδομές του ΟΣΕ

meganium Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 1.703
Joined: 18-11-2009
#1
[Euro2Day] Ρώσικο ενδιαφέρον για τις υποδομές του ΟΣΕ
Το βλέμμα τους στις ελληνικές σιδηροδρομικές μεταφορές έχουν αρχίσει να στρέφουν το τελευταίο διάστημα οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι, δημιουργώντας ελπίδες ότι το αρχικό θεωρητικό ενδιαφέρον μπορεί να μετουσιωθεί σε κάτι ουσιαστικότερο στο μέλλον.

Δεν είναι η πρώτη φορά όπου γίνεται λόγος για ρωσικό ενδιαφέρον για τις υποδομές του ΟΣΕ. Από όταν ξεκίνησε η υλοποίηση του προγράμματος εξυγίανσης του ΟΣΕ, οι Ρώσοι επενδυτές περιλαμβάνονταν πάντα μεταξύ αυτών που φέρονταν να καλοβλέπουν παρουσία στον νότο. Εξάλλου, το τελευταίο διάστημα, οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι έχουν αρχίσει να ανοίγονται σε διάφορα σημεία, προς την πλευρά τόσο της Κίνας όσο και της Ευρώπης, και σε κάθε περίπτωση η απόκτηση σιδηροδρομικής εξόδου στη Μεσόγειο δεν τους αφήνει αδιάφορους.

Ωστόσο, τους προηγούμενες μήνες, η ελληνική πλευρά είχε αφήσει τη διαδικασία αποκρατικοποίησης κρίσιμων σιδηροδρομικών υποδομών στη χώρα μας να ατονήσει. Ενδεικτικό είναι ότι ουδέποτε προχώρησε η προκήρυξη διαγωνισμού για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως προβλεπόταν.

Χαρακτηριστικό είναι ακόμα ότι πρόσφατα, και από την πλευρά της αξιωματικής αντιπολίτευσης, είχε ζητηθεί να δοθούν εξηγήσεις για την εξάμηνη καθυστέρηση των αρμόδιων ελληνικών αρχών να δώσουν απαντήσεις σε αίτημα των ρωσικών σιδηροδρόμων να έχουν ενημέρωση για την περίπτωση του ΟΣΕ.

Φαίνεται όμως ότι οι δυσλειτουργίες αυτές έχουν αρχίσει σταδιακά να ξεπερνιούνται και προ ημερών αποστολή στελεχών της εταιρίας RZD βρέθηκε στη χώρα μας και είχε επαφές με αντικείμενο τον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Το ενδιαφέρον φαίνεται πως εστιάζει περισσότερο στην κατεύθυνση της αξιοποίησης των ακινήτων του ΟΣΕ και ιδίως όσων μπορούν να φιλοξενήσουν εμπορευματικές χρήσεις, όπως τα σχεδιαζόμενα εμπορευματικά κέντρα στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, ενώ υπό εξέταση φέρεται να βρίσκεται και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Σε κάθε περίπτωση, το όποιο ενδιαφέρον βρίσκεται σε αρχικό στάδιο, ωστόσο θετικό είναι ότι αρχίζει να ανοίγει ξανά η συζήτηση για τον ελληνικό σιδηρόδρομο και τις προοπτικές αξιοποίησής του.

«Γκάζι» για τα έργα που έχουν μείνει πίσω

Εν τω μεταξύ, με τη σαφή εντολή να προχωρήσουν αμέσως οι δημοπρατήσεις σιδηροδρομικών έργων ύψους 660 εκατ. ευρώ, τα οποία θα έπρεπε να έχουν δημοπρατηθεί ως το τέλος του 2011, αλλά αυτό δεν έγινε, επέστρεψε στο τιμόνι της ΕΡΓΟΣΕ, της εταιρίας που είναι υπεύθυνη για τα έργα του ΟΣΕ, ο κ. Γιάννης Πετρόπoυλoς, ο οποίος είχε απομακρυνθεί από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρίας επί ημερών Γιάννη Ραγκούση, όμως, όπως όλα δείχνουν, ανήκει στα πρόσωπα που επανέρχονται στη θέση τους με την έλευση του νέου υπουργού.

Ο επανακάμψας διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας τον επόμενο μήνα θα πρέπει να προχωρήσει τις δημοπρατήσεις που απομένουν ώστε να ολοκληρωθούν τα έργα εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας - Θεσσαλονίκης.

Μιλώντας κατά την ακρόασή του για τον επαναδιορισμό του από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής, ο κ. Πετρόπουλος υποστήριξε ότι, σε σχέση με τον Μάρτιο του 2010, όπου είχε αναλάβει τη διοίκηση της Α.Ε., υπάρχει εξοικονόμηση πόρων κατά 50%. Επίσης, αναφέρθηκε και στη μείωση των εξόδων της εταιρίας, η οποία από 380 υπαλλήλους που είχε σήμερα έφτασε να απασχολεί προσωπικό 196 ατόμων, το οποίο, να σημειώσουμε, κινδυνεύει να μειωθεί περισσότερο αν δεν εξαιρεθεί από την εφεδρεία.

Για το προσωπικό που αποχώρησε, οι 140 ήταν μετατάξεις και οι υπόλοιποι βγήκαν στη σύνταξη ή ήταν συνταξιούχοι των οποίων οι συμβάσεις έληξαν.

Ο κ. Πετρόπουλος σημείωσε ότι ο ανώτατος μισθός ήταν τα 3.000 ευρώ και ο κατώτερης 800 ευρώ, και αυτά τα ποσά στο πλαίσιο του ενιαίου μισθολογίου θα διαμορφώσουν μέσο μηνιαίο κόστος 1.965 ευρώ.

Να σημειώσουμε, τέλος, ότι ανάμεσα στα έργα της ΕΡΓΟΣΕ όπου δεν έχουν προχωρήσει οι δημοπρατήσεις τους βρίσκονται:

-Η κατασκευή της υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος.

-Η κατασκευή επιδομής της Ν.Δ.Σ.Γ. Τιθορέα - Δομοκός (με ηλεκτροκίνηση) και η ανακαίνιση των σταθμών Τιθορέας, Λιανοκλαδίου, Δομοκού και η κατασκευή Άνω Διάβασης στο Σ.Σ. Λιανοκλαδίου.

-Η ανάταξη του συστήματος ηλεκτροκίνησης - τηλεδιοίκησης σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αχαρναί - Τιθορέα.
23-12-2011, 02:24 PM
Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 2 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024