This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Euro2Day] Φουντώνει το ενδιαφέρον για ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Konstantinos Offline
The public transport from Greece&World.
****



Posts: 2.484
Joined: 12-09-2010
#1
[Euro2Day] Φουντώνει το ενδιαφέρον για ΤΡΑΙΝΟΣΕ
της Μάρως Τσαντήλα

Φουντώνει το ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς αυξάνεται ο αριθμός των υποψήφιων μνηστήρων την ώρα που ολοκληρώνονται οι διαδικασίες και, μέσα στον μήνα, οι μετοχές της θα μεταβιβαστούν στο ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να ξεκινήσει ο διαγωνισμός αποκρατικοποίησης.

Το ενδιαφέρον των ρωσικών σιδηροδρόμων για είσοδο στην ελληνική αγορά, που είχε εκφραστεί για πρώτη φορά πριν από 1,5 χρόνο, παραμένει ενεργό. Παράλληλα ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρίας προσελκύει το κινεζικό ενδιαφέρον της Cosco, ενώ τελευταίες πληροφορίες φέρουν και την αμερικάνικη National Railway Equipment Company (N.R.E.C.) να μην είναι διόλου αδιάφορη για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Εκπρόσωποι της αμερικάνικης εταιρίας, που έχει δραστηριότητα στις εμπορευματικές μεταφορές στην Ευρώπη, συναντήθηκαν προ ημερών με παράγοντες του υπουργείου Μεταφορών και αντικείμενο της συνάντησης φέρεται να ήταν η επικείμενη πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η εν λόγω εταιρία διαθέτει τμήμα συντήρησης τροχαίου υλικού, ωστόσο οι πληροφορίες υποστηρίζουν ότι δεν εκδηλώνει ενδιαφέρον για τη Rosco.

Φθηνότερη η διακίνηση εμπορευμάτων μέσω της Ελλάδας

Η μεγάλη επιβάρυνση του μεταφορικού κόστους τα τελευταία χρόνια έχει οδηγήσει τις εταιρίες που εμπλέκονται στον χώρο της μεταφοράς εμπορευμάτων να αναζητούν φθηνότερες, εναλλακτικές, οδούς μετακίνησης και, ως φαίνεται, η χώρα μας μπορεί να αποτελέσει μια τέτοια περίπτωση. Η χρήση των ελληνικών λιμανιών και η προώθηση εμπορευμάτων προς την κεντρική και βόρεια Ευρώπη με τον σιδηρόδρομο είναι κατά πολύ φθηνότερη λύση έναντι των δρόμων που χρησιμοποιούνταν έως σήμερα. Για ένα φορτίο που μετακινείται μέσω της χώρας μας ο χρόνος μετακίνησης είναι μειωμένος κατά 10 ημέρες σε σύγκριση με ένα φορτίο που μετακινείται μέσω των παραδοσιακών δρόμων, δηλαδή των λιμανιών της βόρειας Ευρώπης.

Το στοιχείο αυτό είναι αρκετό για να αντιληφθεί κανείς γιατί το τελευταίο διάστημα ενισχύεται το ενδιαφέρον για μετακινήσεις μέσω της Ελλάδας.

Τη στιγμή όμως που το ενδιαφέρον για μεταφορές αυξάνεται, υπό τις παρούσες συνθήκες, είναι αρκετά δύσκολο για μια αλλοδαπή σιδηροδρομική εταιρία να πραγματοποιήσει μόνη της μεταφορές στην Ελλάδα, παρότι θεωρητικά η δυνατότητα υπάρχει. Τα έργα στον βασικό κορμό του δικτύου δεν έχουν ολοκληρωθεί με αποτέλεσμα στο νότιο τμήμα να μην υπάρχει ηλεκτροκίνηση και να κινούνται μόνο ντιζελοκίνητοι συρμοί. Η ιδιαιτερότητα αυτή καθιστά δύσκολη, και μάλλον ασύμφορη, τη λειτουργία μιας άλλης εταιρίας -πλην της ΤΡΑΙΝΟΣΕ- στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο ως το 2016, οπότε, στην καλύτερη περίπτωση, θα ολοκληρωθούν τα έργα στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα.

Το σινορωσικό ενδιαφέρον

H Cosco, η οποία αναδεικνύει τον Πειραιά σε επίκεντρο της δραστηριότητάς της στην Ευρώπη, φέρεται επίσης να ενδιαφέρεται να αποκτήσει πρόσβαση στο σιδηροδρομικό δίκτυο και προς την κατεύθυνση αυτή βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με κινεζικές επιχειρήσεις του χώρου.

Οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι (RZD) που ήταν από τους πρώτους που εξέφρασαν ενδιαφέρον για είσοδο στην ελληνική σιδηροδρομική αγορά φαίνεται ότι εξακολουθούν να θέλουν να αποκτήσουν πρόσβαση στη Μεσόγειο μέσω της χώρας μας. Η περίπτωση των σιδηροδρόμων άλλωστε δεν θα είναι η πρώτη που οι Ρώσοι επιχειρούν να μπουν στην Ελλάδα αφού, ήδη, έχουν εκφράσει το μεγάλο ενδιαφέρον τους για τον τομέα της ενέργειας.

Σε αναμονή για το Ο.Κ. της Κομισιόν

Ως το τέλος Μαρτίου τα περιουσιακά στοιχεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Rosco θα περάσουν στο ΤΑΙΠΕΔ και αμέσως μετά θα κινήσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες. Στόχος είναι οι προσφορές για τις δύο εταιρίες να κατατεθούν ως το τέλος του πρώτου εξαμήνου.

Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ανάπτυξης και Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης, «έχει προηγηθεί μια πολύ μεγάλη προσπάθεια, κυρίως με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για να αντιμετωπιστούν διάφορα επιμέρους θέματα ως προς το θεσμικό πλαίσιο και ως προς τις κρατικές ενισχύσεις και πιστεύω ότι τα πράγματα πια ωριμάζουν, είμαστε στην τελική ευθεία».

Βέβαια ακόμη η Ε.Ε. δεν έχει δώσει το Ο.Κ. για τη μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων που προβλέπονται στην εταιρία και δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο η απάντηση να είναι αρνητική για την παραχώρηση στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ σημαντικών εκτάσεων σε στρατηγικά σημεία που θα χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της. Σε περίπτωση όπου υπάρξει ευρωπαϊκή άρνηση, τότε είναι πολύ πιθανό η διαδικασία να προχωρήσει με ενοικίαση στην εταιρία των εν λόγω ακίνητων, τα οποία θα παραμείνουν υπό τον έλεγχο του δημοσίου.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Image: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
11-03-2013, 11:58 PM
Website Find Reply
Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#2
[Rethemnosnews.gr]: Ρώσικο ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Το αρχικό ενδιαφέρον των ρωσικών σιδηροδρόμων για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξέφρασε σήμερα ο Ρώσος υπουργός Μεταφορών, Μαξίμ Σοκόλοφ, στο πλαίσιο της συνάντησής του με τον υπουργό Ανάπτυξης, Κωστή Χατζηδάκη.

Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο Ρώσος υπουργός, »εκφράστηκε η επιθυμία της ελληνικής κυβέρνησης να πάρουμε το ενημερωτικό δελτίο για την επικείμενη διαδικασία διαγωνισμού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Είναι μια διαδικασία για την οποία έχουμε προκαταρκτικό ενδιαφέρον».

Ωστόσο, απέφυγε να αναφερθεί σε λεπτομέρειες, λέγοντας πως είναι »πολύ νωρίς να αναφερθούμε σ’ αυτή τη διαδικασία. Να προκηρυχτεί ο διαγωνισμός πρώτα και μετά θα δούμε το ενδιαφέρον μας».

Ο Κωστής Χατζηδάκης επί του θέματος επεσήμανε πως έγινε μια πρώτη συζήτηση με τη ρωσική πλευρά. Αυτή την περίοδο κάνουμε μια συζήτηση με όλους τους ενδιαφερόμενους. Πρόκειται για μια προκαταρκτική διαδικασία αφού ο διαγωνισμός είναι τον Ιούνιο.

Τέλος, οι δυο υπουργοί συμφώνησαν, πρώτον, να διευρυνθεί ο αριθμός των διμερών αδειών των επαγγελματιών αυτοκινητιστών από 1.000 σε 3.500 και δεύτερον να συσταθεί μια κοινή ομάδα εργασίας για τη διεύρυνση των αεροπορικών συνδέσεων μεταξύ των δυο χωρών, που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη του τουριστικού ρεύματος από τη μια χώρα στην άλλη.
13-04-2013, 02:22 PM
Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024