This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ελευθεροτυπία] Η κρίση σύμμαχος για τη συγχώνευση Ο.Α.-Aegean

Konstantinos Offline
The public transport from Greece&World.
****



Posts: 2.484
Joined: 12-09-2010
#1
[Ελευθεροτυπία] Η κρίση σύμμαχος για τη συγχώνευση Ο.Α.-Aegean
Του ΦΩΤΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ

ΤΟ «ΠΡΩΤΟ ημίχρονο» παίχτηκε στις Βρυξέλλες. Τα νομικά επιτελεία της Aegean Airlines και της Olympic Air είχαν τις τελευταίες δέκα ημέρες τις πρώτες πιο ουσιώδεις επαφές με τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, παρουσιάζοντας το φάκελο συγχώνευσής τους.

[Image: 10fhotografimathumblarg.jpg]

Απόφαση αναμένεται το τρίμηνο Απριλίου - Ιουνίου. Δεδομένης της προηγούμενης απόρριψης του σχετικού αιτήματος, οι δύο πλευρές διατηρούν πιο χαμηλό προφίλ. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι αν και προσδοκούσαν να χειριστεί την υπόθεση η ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού, τελικά αυτό δεν κατέστη δυνατό.

Αυτή τη φορά, οι νομικοί των δύο εταιρειών επικέντρωσαν την επιχειρηματολογία τους στη διαρκή κάμψη των οικονομικών τους μεγεθών, αλλά και στην ένταση του εσωτερικού ανταγωνισμού από την είσοδο των Κυπριακών Αερογραμμών.

«Ολες οι εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Κυπριακών Αερογραμμών, μετρούν ζημιές. Η Aegean ενισχύει και εγκαινιάζει κάποιους προορισμούς του εξωτερικού το καλοκαίρι, καθώς τα αεροσκάφη που διαθέτει (Airbus 319-320-321) κρίνονται ασύμφορα για εσωτερικές πτήσεις.

»Από την άλλη πλευρά, η Olympic Air ελαχιστοποιεί συνεχώς τα Airbus, στηριζόμενη στα μικρότερα τούρμπο - τζετ αεροσκάφη (Bombardier), τα οποία διεξάγουν κυρίως πτήσεις εσωτερικού.

Τέλος, η Cyprus μπορεί να εισήλθε στα κυριότερα ελληνικά δρομολόγια, αλλά συνεχίζει να μετρά μεγαλύτερες ζημιές από τους ανταγωνιστές της», σχολιάζουν στελέχη της εγχώριας αεροπορικής αγοράς.

Οι εκπρόσωποι των δύο εταιρειών, και κυρίως της Aegean Airlines, επισημαίνουν ότι το νέο αίτημα χρήζει διαφορετικών χαρακτηριστικών. Οι κυριότερες διαφοροποιήσεις έγκεινται στην εξαγορά μόνο του πτητικού έργου της Olympic (η επίγεια εξυπηρέτηση και η τεχνική βάση παραμένουν στη MIG) και στην ενίσχυση του ανταγωνισμού, τόσο στις τακτικές όσο και στις άγονες γραμμές.

Όπλο η κρίση

Επίσης, σημειώνουν ότι η συρρίκνωση της εγχώριας αγοράς, αλλά και τα μειωμένα μερίδια των Aegean και Olympic στους προορισμούς της Ε.Ε., αποτελούν διαπραγματευτικά «όπλα» στην υπόθεση. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Aegean, Δημήτρη Γερογιάννη, «οι οικονομίες κλίμακας από την εξαγορά της Olympic Air είναι απαραίτητες, ώστε σε συνδυασμό με τη δρομολογούμενη επέκταση της σύμβασης του αεροδρομίου των Σπάτων και τη διαφαινόμενη μείωση των τελών χρήσης, να φέρουν σημαντική μείωση του κόστους ανά μονάδα έργου». Ηδη οι δύο εταιρείες έχουν προχωρήσει σε περικοπές προσωπικού και σε συρρίκνωση συχνοτήτων σε κάποιους προορισμούς.

«Αν η Ε.Ε. δώσει το πράσινο φως για τη συγχώνευση Aegean - Olympic, ίσως αναγκαστεί να δώσει έγκριση και για την εξαγορά της Aer Lingus από τη Ryanair», σχολιάζουν αεροπορικοί αναλυτές, δίνοντας μια επιπλέον διάσταση στην επικείμενη απόφαση της Ε.Ε. «Αν και τα μεγέθη δεν είναι ίδια, τυχόν θετική απόφαση της Κοινότητας για τις δύο ελληνικές εταιρείες ισχυροποιεί αυτόματα τους ισχυρισμούς της Ryanair», υπογραμμίζουν οι ίδιοι αναλυτές, επισημαίνοντας παράλληλα την κρίση που διέπει τις ευρωπαϊκές και αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες, καθιστώντας αναγκαίες τις συγχωνεύσεις (τελευταίο παράδειγμα οι American Airlines - US Airways).
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Image: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
17-02-2013, 08:36 PM
Website Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Skai.gr] Σε βάθος έρευνα για συγχώνευση Aegean-Ολυμπιακής Nikolas A. 0 1.190 23-04-2013, 11:39 PM
Last Post: Nikolas A.

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024