[Ελευθεροτυπία] Η κρίση σύμμαχος για τη συγχώνευση Ο.Α.-Aegean - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +--- Forum: Αεροπορικά Θέματα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=121) +--- Thread: [Ελευθεροτυπία] Η κρίση σύμμαχος για τη συγχώνευση Ο.Α.-Aegean (/showthread.php?tid=9719) |
[Ελευθεροτυπία] Η κρίση σύμμαχος για τη συγχώνευση Ο.Α.-Aegean - Konstantinos - 17-02-2013 Του ΦΩΤΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ ΤΟ «ΠΡΩΤΟ ημίχρονο» παίχτηκε στις Βρυξέλλες. Τα νομικά επιτελεία της Aegean Airlines και της Olympic Air είχαν τις τελευταίες δέκα ημέρες τις πρώτες πιο ουσιώδεις επαφές με τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, παρουσιάζοντας το φάκελο συγχώνευσής τους. Απόφαση αναμένεται το τρίμηνο Απριλίου - Ιουνίου. Δεδομένης της προηγούμενης απόρριψης του σχετικού αιτήματος, οι δύο πλευρές διατηρούν πιο χαμηλό προφίλ. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι αν και προσδοκούσαν να χειριστεί την υπόθεση η ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού, τελικά αυτό δεν κατέστη δυνατό. Αυτή τη φορά, οι νομικοί των δύο εταιρειών επικέντρωσαν την επιχειρηματολογία τους στη διαρκή κάμψη των οικονομικών τους μεγεθών, αλλά και στην ένταση του εσωτερικού ανταγωνισμού από την είσοδο των Κυπριακών Αερογραμμών. «Ολες οι εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Κυπριακών Αερογραμμών, μετρούν ζημιές. Η Aegean ενισχύει και εγκαινιάζει κάποιους προορισμούς του εξωτερικού το καλοκαίρι, καθώς τα αεροσκάφη που διαθέτει (Airbus 319-320-321) κρίνονται ασύμφορα για εσωτερικές πτήσεις. »Από την άλλη πλευρά, η Olympic Air ελαχιστοποιεί συνεχώς τα Airbus, στηριζόμενη στα μικρότερα τούρμπο - τζετ αεροσκάφη (Bombardier), τα οποία διεξάγουν κυρίως πτήσεις εσωτερικού. Τέλος, η Cyprus μπορεί να εισήλθε στα κυριότερα ελληνικά δρομολόγια, αλλά συνεχίζει να μετρά μεγαλύτερες ζημιές από τους ανταγωνιστές της», σχολιάζουν στελέχη της εγχώριας αεροπορικής αγοράς. Οι εκπρόσωποι των δύο εταιρειών, και κυρίως της Aegean Airlines, επισημαίνουν ότι το νέο αίτημα χρήζει διαφορετικών χαρακτηριστικών. Οι κυριότερες διαφοροποιήσεις έγκεινται στην εξαγορά μόνο του πτητικού έργου της Olympic (η επίγεια εξυπηρέτηση και η τεχνική βάση παραμένουν στη MIG) και στην ενίσχυση του ανταγωνισμού, τόσο στις τακτικές όσο και στις άγονες γραμμές. Όπλο η κρίση Επίσης, σημειώνουν ότι η συρρίκνωση της εγχώριας αγοράς, αλλά και τα μειωμένα μερίδια των Aegean και Olympic στους προορισμούς της Ε.Ε., αποτελούν διαπραγματευτικά «όπλα» στην υπόθεση. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Aegean, Δημήτρη Γερογιάννη, «οι οικονομίες κλίμακας από την εξαγορά της Olympic Air είναι απαραίτητες, ώστε σε συνδυασμό με τη δρομολογούμενη επέκταση της σύμβασης του αεροδρομίου των Σπάτων και τη διαφαινόμενη μείωση των τελών χρήσης, να φέρουν σημαντική μείωση του κόστους ανά μονάδα έργου». Ηδη οι δύο εταιρείες έχουν προχωρήσει σε περικοπές προσωπικού και σε συρρίκνωση συχνοτήτων σε κάποιους προορισμούς. «Αν η Ε.Ε. δώσει το πράσινο φως για τη συγχώνευση Aegean - Olympic, ίσως αναγκαστεί να δώσει έγκριση και για την εξαγορά της Aer Lingus από τη Ryanair», σχολιάζουν αεροπορικοί αναλυτές, δίνοντας μια επιπλέον διάσταση στην επικείμενη απόφαση της Ε.Ε. «Αν και τα μεγέθη δεν είναι ίδια, τυχόν θετική απόφαση της Κοινότητας για τις δύο ελληνικές εταιρείες ισχυροποιεί αυτόματα τους ισχυρισμούς της Ryanair», υπογραμμίζουν οι ίδιοι αναλυτές, επισημαίνοντας παράλληλα την κρίση που διέπει τις ευρωπαϊκές και αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες, καθιστώντας αναγκαίες τις συγχωνεύσεις (τελευταίο παράδειγμα οι American Airlines - US Airways). |