This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 1.67 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Το Βήμα] Νέος γύρος συγχωνεύσεων στις συγκοινωνίες

Konstantinos Offline
The public transport from Greece&World.
****



Posts: 2.484
Joined: 12-09-2010
#1
[Το Βήμα] Νέος γύρος συγχωνεύσεων στις συγκοινωνίες
Χεκίμογλου Αχιλλέας

[Image: b0ad319d06bd1b3a118a9f1.jpg]

Εισηγήσεις για την πλήρη συγχώνευση της ΣΤΑΣΥ (μετρό, τραμ, ΗΣΑΠ) και της ΟΣΥ (λεωφορεία, τρόλεϊ) στον ΟΑΣΑ, δηλαδή τη μητρική εταιρεία των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής, δέχεται ο υπουργός Υποδομών και Ανάπτυξης κ. Κ. Χατζηδάκης, ο οποίος, κατά ασφαλείς πληροφορίες, αντιμετωπίζει θετικά το εγχείρημα.

Όπως πληροφορείται «Το Βήμα της Κυριακής», η ιδέα της περαιτέρω συγχώνευσης των εταιρειών των αστικών συγκοινωνιών είχε πέσει στο τραπέζι επί υπουργίας του κ. Μ. Βορίδη, όταν και άρχισαν να γίνονται εμφανή τα έντονα προβλήματα ρευστότητας στην ΟΣΥ. Η δημόσια εταιρεία, που διαχειρίζεται τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, πρόσφατα έφτασε στο σημείο να μην έχει χρηματοροές ικανές για να πληρώσει τα ασφάλιστρα του στόλου της και να εξασφαλίσει ανταλλακτικά.

Αιτία, βέβαια, δεν είναι άλλη από τον ασυντόνιστο οικονομικό προγραμματισμό, τη μείωση της κινητικότητας, αλλά και το «δεν πληρώνω» τόσο των επιβατών όσο και των υπουργείων, τα οποία κατά παράδοση πλέον δεν καταβάλλουν την επιδότηση για τα μειωμένα εισιτήρια συγκεκριμένων ομάδων του πληθυσμού όπως οι μαθητές.

Η κεντρική ιδέα του σχεδίου προβλέπει τη συγχώνευση των δύο εταιρειών υπό τον ΟΑΣΑ, υπό την σκέπη του οποίου οι ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ θα παύσουν να είναι θυγατρικές του και θα μετατραπούν σε Γενικές Διευθύνσεις: μία για τους αστικούς σιδηροδρόμους και άλλη μία για τα οδικά μέσα.

Στόχος του εγχειρήματος είναι η εξοικονόμηση ανθρώπινων πόρων και η δημιουργία οικονομιών κλίμακας διά της ενοποίησης ομοειδών τμημάτων και της λειτουργίας ενιαίων υπηρεσιών, κυρίως δε κεντρικής οικονομικής διαχείρισης. Αλλωστε, ο κ. Χατζηδάκης έθεσε το ζήτημα της ολοκλήρωσης των οργανογραμμάτων στις αστικές συγκοινωνίες ως μία εκ των προτεραιοτήτων του όταν παρέλαβε το υπουργείο Υποδομών.

H ενοποίηση των δύο εταιρειών θα δημιουργούσε μία από τις μεγαλύτερες ΔΕΚΟ στη χώρα καθώς θα συγκέντρωνε αθροιστικά περίπου 9.500 εργαζομένους. Το σύστημα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας πέτυχε σημαντική βελτίωση των οικονομικών του το 2011, καθώς τα ελλείμματα μειώθηκαν κατά 72%, κυμαινόμενα από 278 εκατ. ευρώ το 2010 σε 78 εκατ. ευρώ το 2011, όταν το 2009 είχαν φτάσει τα 450 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, αν τα υπουργεία είχαν καταβάλει το 2011 τα χρήματα που τους αναλογούσαν, τότε το λειτουργικό έλλειμμα θα ήταν μόλις 16 εκατ. ευρώ.

Στελέχη των αστικών συγκοινωνιών, μιλώντας υπό τον όρο της ανωνυμίας, επισημαίνουν ωστόσο ότι το υπό εξέταση μοντέλο των συγχωνεύσεων είναι παρωχημένο. «Αν περισσέψουν κάποιοι, αυτοί θα είναι διοικητικοί υπάλληλοι και δεν θα είναι περισσότεροι από 500. Δεν πρόκειται να προκύψουν σοβαρά οφέλη από μια τέτοια ενοποίηση, αφού ό,τι συνέργειες μπορούσαν να γίνουν είτε έγιναν είτε έγινε προσπάθεια για να γίνουν» αναφέρουν.

Εμπειρο στέλεχος του μετρό σημειώνει ότι η ιδέα ακούγεται θετική, υπογραμμίζει όμως ότι θα μπορούσε να έχει επιτυχή εφαρμογή μονάχα αν «τρέξουν» το εγχείρημα γνώστες του αντικειμένου. «Ειδάλλως δεν θα έχει νόημα και θα μπερδευτούμε ακόμη περισσότερο. Μια εταιρεία που θα μετακινεί καθημερινά 2,5 εκατ. ανθρώπους δεν θα έχει την πολυτέλεια της αποτυχίας» λέει και επισημαίνει ότι είναι επιτακτική η ανάγκη να μπουν μπάρες στο μετρό προκειμένου να διασφαλιστούν έσοδα και σταθερές χρηματοροές.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Image: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
01-07-2012, 07:43 PM
Website Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Το Βήμα] Ξανά μνημόνιο στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας Paul 0 2.719 30-08-2015, 11:05 PM
Last Post: Paul
ΟΑΣΑ [Το Βήμα] Και στο βάθος ... αύξηση εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες Nikolas A. 0 1.759 16-07-2015, 10:40 AM
Last Post: Nikolas A.
ΟΑΣΑ [Το Βήμα] Νέο κύμα αναδιάρθρωσης στις συγκοινωνίες της Αθήνας AlexNik 0 2.172 28-08-2014, 05:15 PM
Last Post: AlexNik
ΟΑΣΑ [Euro2Day] Νέος «χάρτης» στις αστικές συγκοινωνίες από Δευτέρα AlexNik 0 2.271 26-08-2014, 11:31 AM
Last Post: AlexNik
  [Το Βήμα] Ανοιχτή η αύξηση εισιτηρίων στις συγκοινωνίες meganium 0 1.942 16-09-2013, 05:58 PM
Last Post: meganium
  [Το Βήμα]Έμφαση στις δημόσιες συγκοινωνίες δίνει το Ρυθμιστικό AlexNik 1 2.561 02-08-2013, 10:28 AM
Last Post: Nikolas A.
  [Το Βήμα] Προς τη συγκρότηση ενιαίου μετώπου στις συγκοινωνίες meganium 0 1.372 16-01-2013, 06:21 PM
Last Post: meganium
  [Το Βήμα] Λειτουργικό πλεόνασμα στις συγκοινωνίες AlexNik 0 1.533 03-11-2012, 02:09 PM
Last Post: AlexNik
  [Tο Βήμα] Γεννήθηκαν η ΟΣΥ και η ΣΤΑΣΥ στις αστικές συγκοινωνίες Konstantinos 0 2.235 28-06-2011, 09:40 PM
Last Post: Konstantinos

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024