Μόνιμος επιβάτης του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου έχει γίνει η ταλαιπωρία, καθώς τα συνεχιζόμενα έργα για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής εντείνουν τις αρρυθμίες στα δρομολόγια των συρμών.
Τα δυσκολότερα ήρθαν από χθες [23/11] για το επιβατικό κοινό, καθώς ώς τις 16 Δεκεμβρίου εκτός λειτουργίας θα είναι το τμήμα της γραμμής μεταξύ Ν. Φαλήρου και Ταύρου. Τα λεωφορεία που δρομολόγησε για την κάλυψη του κενού η ΕΘΕΛ αντιμετωπίζουν τα συνήθη κυκλοφοριακά προβλήματα, οι επιβάτες διαμαρτύρονται και η διοίκηση του ΗΣΑΠ συνιστά. υπομονή.
«Εχει τελειώσει το 35% με 40% του έργου», δηλώνει στην «Ε» ο διευθύνων σύμβουλος του ΗΣΑΠ Χαρ. Αραπατσάκος. Τονίζει ότι για την περίοδο από τις 16 Δεκεμβρίου ώς και τις 10 Ιανουαρίου τα έργα θα σταματήσουν και το σύνολο των σταθμών θα είναι σε λειτουργία, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι επιβάτες με όσο το δυνατό λιγότερα προβλήματα κατά την περίοδο των γιορτών. Παράλληλα, στον ΗΣΑΠ αναζητούν ερμηνεία για την. αύξηση που έχει σημειώσει τους τελευταίους μήνες η επιβατική κίνηση.
Σύμφωνα με στοιχεία της επιχείρησης, πριν από ένα χρόνο και σε καθημερινή βάση (για τις εργάσιμες ημέρες της εβδομάδας) υπήρχαν 33 συρμοί, που εξυπηρετούσαν 540.000 επιβάτες. Σήμερα δεν μπορούν να δρομολογηθούν περισσότεροι από 15 συρμοί, αφού εξαιτίας των έργων υπάρχουν μονοδρομήσεις σε διάφορα σημεία της γραμμής, ωστόσο υπολογίζεται πως καθημερινά διακινούνται 580.000 επιβάτες. Το τι σημαίνει αυτό σε όρους ποιότητας των μετακινήσεων είναι εύκολο να το φανταστεί κανείς, αφού ένας συρμός καλείται πολλές φορές να εξυπηρετήσει επιβάτες που υπό κανονικές συνθήκες θα επιβιβάζονταν σε δύο ή περισσότερους.
Η διοίκηση του ΗΣΑΠ αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να κλείσει για ημέρες ή και εβδομάδες η γραμμή που βρίσκεται στο υπόγειο τμήμα της γραμμής, μεταξύ των σταθμών Μοναστηρακίου και Αττικής. Αν συμβεί αυτό, θα τεθεί εκτός λειτουργίας και ο κεντρικός σταθμός του ΗΣΑΠ στην Ομόνοια. Το ευτύχημα είναι ότι οι σταθμοί Αττικής και Μοναστηρακίου διασυνδέονται και με το μετρό, οπότε οι επιβάτες θα μπορούν να φτάσουν ώς το κέντρο της πόλης με μία μετεπιβίβαση. Οσον αφορά το τέλος των έργων, η εκτίμηση της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών για επιστροφή του ΗΣΑΠ στην κανονική λειτουργία κατά τους πρώτους μήνες της νέας χρονιάς, δεν φαίνεται να επιβεβαιώνονται. Στον ΗΣΑΠ εκτιμούν πως τα έργα δεν θα έχουν ολοκληρωθεί πριν από την άνοιξη, χωρίς να αποκλείεται να «πιάσουν» και ένα τμήμα του Ιουνίου.
Πάντως, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τα συγκεκριμένα έργα φαίνεται πως θα ολοκληρωθούν. Αντίθετα, στις ελληνικές καλένδες παραπέμπεται η κατασκευή χώρων στάθμευσης από τον ΗΣΑΠ, καθώς και νέων σταθμών κατά μήκος της υφιστάμενης γραμμής. Για τα θέματα αυτά σε εξέλιξη βρίσκεται η εκπόνηση των μελετών, ενώ στο ίδιο στάδιο βρίσκεται και η επέκταση της γραμμής από την Κηφισιά στον Αγ. Στέφανο.
Σας ενημερώνουμε ότι λόγω έργων διακόπτεται η κυκλοφορία των συρμών στις ακόλουθες ημερομηνίες και στα αντίστοιχα τμήματα :
ΣΑΒΒΑΤΟ 21 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΕΩΣ ΤΕΤΑΡΤΗ 16 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΤΜΗΜΑ: ΦΑΛΗΡΟ - ΤΑΥΡΟΣ
Οι σταθμοί : Μοσχάτο και Καλλιθέα θα είναι εκτός λειτουργίας.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27/11 ΑΠΟ 21:00 ΕΩΣ ΛΗΞΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ,
ΣΑΒΒΑΤΟ 28 & ΚΥΡΙΑΚΗ 29 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΤΜΗΜΑ: ΕΙΡΗΝΗ - ΚΗΦΙΣΙΑ
Οι σταθμοί : Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, ΚΑΤ και Κηφισιά θα είναι εκτός λειτουργίας.
Στους σταθμούς ΑΝΩ ΠΑΤΗΣΙΑ & ΜΑΡΟΥΣΙ λειτουργεί μόνο η αποβάθρα προς Πειραιά (καθόδου) .
- Οι συρμοί θα διέρχονται από τους σταθμούς με καθυστερήσεις και μειωμένη μεταφορική ικανότητα.
- Για την εξυπηρέτηση των επιβατών, στα εκτός λειτουργίας τμήματα, δρομολογούνται λεωφορειακές γραμμές της ΕΘΕΛ.