Την δημιουργία μίας ιδιότυπης «αστυνομίας συγκοινωνιών» για την καταπολέμηση της μικροεγκληματικότητας και την ασφάλεια του επιβατικού κοινού των μέσων μαζικής μεταφοράς ανακοίνωσε την Πέμπτη από το αμαξοστάσιο των τρόλεί στο Ρουφ ο υπουργός Υποδομών, κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, κατά την διάρκεια της παρουσίασης της νέας τιμολογιακής πολιτικής του ΟΑΣΑ.
Και αυτό δεν θα είναι το μόνο μέτρο της επιχείρησης «τάξη και ασφάλεια» στις συγκοινωνίες. Ο υπουργός Υποδομών έκανε γνωστό ότι τις επόμενες εβδομάδες θα τοποθετηθούν τουρνικέ στα λεωφορεία για την ανάσχεση της εισιτηριοδιαφυγής και την εντατικοποίηση των ελέγχων.
Συγκεκριμένα, όπως τόνισε ο επικεφαλής του ΟΑΣΑ, κ. Γρηγόρης Δημητριάδης, θα συσταθεί μία «συγκοινωνιακή αστυνομία» για τις ανάγκες της οποίας έχει υποβληθεί αίτημα στο υπουργείο Δημόσιας Τάξης, με το οποίο ζητούνται αστυνομικοί για την καταπολέμησης της μικρής παραβατικότητας.
«Θα ενισχύουν την ασφάλεια όλων των μετακινουμένων, καθώς από μόνοι τους οι άνθρωποι ή οι απλοί security, δεν μπορούν να το κάνουν. Αυτή είναι αρμοδιότητα της αστυνομίας. Συνεπώς, αυτό το οποίο εμείς θέλουμε είναι, αναλαμβάνοντας τα έξοδα ορισμένων αστυνομικών από το Δημόσιας Τάξης, εκείνοι να είναι αφοσιωμένοι στις μεταφορές, στο αστικό δίκτυο, για να ενισχυθεί η αίσθηση της ασφάλειας» είπε ο κ. Δημητριάδης.
Μάλιστα, ο υπουργός Υποδομών συμπλήρωσε ότι «στις αστικές συγκοινωνίες απαιτείται να υπάρχει η έννομη τάξη παρούσα για την πρόληψη εγκληματικών πράξεων και δυστυχώς, έχουμε πολλά παράπονα σε ορισμένες περιπτώσεις», ενώ εξήγγειλε αυστηρότερους ελέγχους για την εισιτηριοδιαφυγή, ο οποίοι θα γίνουν καθημερινοί σε όλα τα μέσα.
Αγορές εισιτηρίων μέσω πιστωτικής
Παράλληλα, όπως ανακοίνωσε ο κ. Χρυσοχοϊδης, τους επόμενους μήνες θα αρχίζει να εφαρμόζεται η σύμβαση της τηλεματικής σε λεωφορεία και τρόλεϊ, μέσω της οποίας θα δημιουργηθούν 1000 «έξυπνες» στάσεις στην Αθήνα, που θα ενημερώνουν τους πολίτες.
Επίσης, συμπλήρωσε ότι ολοκληρώνονται οι διαδικασίες του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και εντάσσονται στο χαρτοφυλάκιο των αστικών συγκοινωνιών νέες υπηρεσίες, όπως η αγορά εισιτηρίων μέσω πιστωτικής και νέες μορφές κομίστρου. Ο ΟΑΣΑ θα λανσάρει από τον Σεπτέμβριο πώληση εισιτηρίων μέσω πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών στα εκδοτήρια, την οποία έχει έχει αναλάβει η Αlpha Βank έπειτα από διαγωνισμό.
Ο κ. Δημητριάδης σημείωσε ότι η νέα μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών για όλα τα μέσα, η οποία είναι «ό,τι φθηνότερο υπάρχει, συγκρινόμενο με οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα», ενώ τόνισε ότι η αναδιοργάνωση του ΟΑΣΑ έχει ως άξονες την αύξηση των εσόδων, τον εξορθολογισμό των εξόδων και κυρίως τη στροφή στην εξυπηρέτηση των πολιτών.
Η μείωση των κομίστρων, η οποία θα κοστίσει περί τα 10 εκατ. ευρώ στον ΟΑΣΑ σε ετήσια βάση, ενδέχεται να ισοσκελιστεί από την αύξηση των εσόδων, η οποία, όπως είπε ο κ. Χρυσοχοϊδης, έφτασε φέτος τα 10 εκατ. ευρώ. Αυτή οφείλεται στην «σταδιακή βελτίωση της οικονομικής κατάστασης απ' ότι φαίνεται των πολιτών» και στην «αποτελεσματική καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής», παρατήρησε.
Ζητούνται προσλήψεις στις συγκοινωνίες
Επίσης, ο υπουργός Υποδομών παραδέχθηκε ότι υπάρχει έλλειψη προσωπικού στους συγκοινωνιακούς φορείς, η οποία θα καλυφθεί μέσω προσλήψεων, καθώς το υπουργείο έχει καταθέσει αίτημα στην κυβέρνηση για οδηγούς.
Ερωτηθείς από «Το Βήμα» για την τύχη των πρώην εργαζομένων της ΑΜΕΛ, σε σχέση με την επερχόμενη προκήρυξη του ΑΣΕΠ για προσλήψεις στην ΣΤΑΣΥ, ο υπουργός Υποδομών επιβεβαίωσε ότι η ανεξάρτητη αρχή δεν ενέκρινε το σχέδιο του διαγωνισμού, που τους «προικοδοτούσε» με μόρια.
«Η υπόθεση δεν έχει εγκριθεί και δεν έχει γίνει αποδεκτή από τον ΑΣΕΠ, με βάση τις προτάσεις, που έγιναν εκείνη την εποχή. Είμαστε εδώ, παρακολουθούμε καθημερινά το θέμα, για να δούμε με ποιόν τρόπο θα συμπληρώσουμε και θα καλύψουμε τις ανάγκες σε προσωπικό, που συνολικά έχει ο τομέας των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα» πρόσθεσε.
«Όπου υπάρχει περιττό κόστος, πρέπει να το κόψουμε»
Ερωτηθείς από «Το Βήμα» για το ενδεχόμενο συγχώνευσης των συγκοινωνιακών φορέων ή απορρόφησής τους από τον ΟΑΣΑ, ο υπουργός Υποδομών απάντησε ότι «η πολιτική άποψή μου είναι ότι όπου υπάρχουν περιττά κόστη, πρέπει να τα κόψουμε» τόνισε και συμπλήρωσε ότι κατ' αντίστοιχο τρόπο, όπου εντοπίζονται αλληλεπικαλύψεις, αυτές πρέπει να διορθώνονται. Ο υπουργός Υποδομών σημείωσε ότι η ομογενοποίηση της συγκοινωνιακής πολιτικής αφορά τέτοιες λειτουργίες και πρόσθεσε ότι πρέπει να γίνει ορθολογισμό και να μην υπάρχει σπατάλη.
Ο κ. Δημητριάδης συμπλήρωσε ότι καθώς υπάρχουν τρία τμήματα μάρκετινγκ σε ΟΑΣΑ, ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ αντίστοιχα, αυτά πλέον συνεργάζονται ως ομάδα. «Αυτό δεν σημαίνει ότι εξαφανίστηκαν» είπε και επισήμανε ότι «πλέον λειτουργούν σαν "Συγκοινωνίες Αθηνών"».
Σύντομα προτάσεις για το νέο σταθμό των ΚΤΕΛ
Παράλληλα, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, κ. Νίκος Σταθόπουλος σημείωσε ότι έχει επέλθει συμφωνία μεταξύ της Αττικό Μετρό και του Κεντρικού Σταθμού Αθηνών Υπεραστικών Λεωφορείων Ελλάδος» (ΚΣΑΥΛΕ) για την ανάπτυξη του νέου Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) στον Ελαιώνα.
Ο κ. Σταθόπουλος σημείωσε ότι σύντομα θα υπάρχουν προτάσεις για τον τρόπο με τον οποίο θα διεξαχθεί ο διαγωνισμός. Όπως είπε, η Αττικό Μετρό θα συμβληθεί με τον ΚΣΑΥΛΕ, ο οποίος θα καλέσει επενδυτή για να διαμορφώσει τον χώρο των υπεραστικών λεωφορείων και να αναπτύξει τον σταθμό. Ένα κομμάτι της χρηματοδότησης θα είναι από ιδιωτικά κεφάλαια, ενώ ο επενδυτής θα αποδίδει χρήματα στο δημόσιο και στην Αττικό Μετρό.
Στο μεταξύ, ο υπουργός Υποδομών γνωστοποίησε ότι τις επόμενες ημέρες θα παρουσιάσει το σχέδιο δημοπράτησης της γραμμής 4 του Μετρό, παρουσία του πρόεδρου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ), κ. Βέρνερ Χόγιερ.