This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Metaforespress.gr] Προς πώληση το 55% του ΔΑΑ

Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#1
[Metaforespress.gr] Προς πώληση το 55% του ΔΑΑ
Athens International Airport  Προς πώληση πλειοψηφικό πακέτο έως 55% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών

Ξεκινάει τις επόμενες ημέρες η αποκρατικοποίηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ). Σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», ο «κύβος ερρίφθη» σε ό,τι αφορά το μοντέλο που θα ακολουθήσει η αποκρατικοποίηση του μεγαλύτερου αερολιμένα της χώρας, και το οποίο ταλάνισε επί πολλούς μήνες την κυβέρνηση και το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων.

Το μοντέλο που προκρίθηκε, ικανοποιεί τις απαιτήσεις των Κινέζων ενδιαφερομένων επενδυτών, χωρίς ωστόσο να μένουν παραπονεμένοι και οι Καναδοί, σημερινοί κάτοχοι του 40% των μετοχών του ΔΑΑ.

Το μοντέλο αποκρατικοποίησης προβλέπει την πώληση πλειοψηφικού μεριδίου από την πλευρά της κυβέρνησης, γεγονός που σε πρώτη φάση ικανοποιεί την κινεζική πλευρά.

Οι τελευταίοι, όπως γνωστοποίησαν στην ελληνική κυβέρνηση, δεν ενδιαφέρονταν για τίποτε λιγότερο από την πλειοψηφία των μετοχών του αερολιμένα και φυσικά το μάνατζμεντ της επιχείρησης.

Πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν ότι πραγματικός στόχος των Κινέζων είναι ο έλεγχος του 100% των μετοχών του ΔΑΑ, αλλά η υλοποίηση του στόχου αυτού αφήνεται να πραγματοποιηθεί σε δεύτερη φάση. Στην παρούσα φάση εμφανίζονται ικανοποιημένοι με την ανάληψη της πλειοψηφίας των μετοχών και του μάνατζμεντ του αεροδρομίου.

Tην πώληση πλειοψηφικού ποσοστού ενέκριναν και οι Καναδοί

Για να διατεθεί η πλειοψηφία των μετοχών του ΔΑΑ από την πλευρά της κυβέρνησης, όσο και αν φαίνεται παράλογο, συναίνεσε και η πλευρά της καναδικής PSP Investments (Public Sector Pension Investment Board).

Με βάση τη Συμφωνία Μετόχων του 1996, καμία εναλλαγή μετοχών στον ΔΑΑ δεν μπορεί να γίνει χωρίς τη συναίνεση όλων των μετόχων, δηλαδή του 100% των ψήφων της Γενικής Συνέλευσης. Η ελληνική πλευρά, αυτό το δικαίωμα απεμπόλησε όταν μεταβιβάστηκε το 40% των μετοχών του ΔΑΑ από τη Hochtief AG στην καναδική PSP Investsmens.

Ετσι τώρα, για να συναινέσουν οι Καναδοί στην προτεινόμενη μορφή αποκρατικοποίησης, αποφασίστηκε να συμπεριληφθεί και η επέκταση της διάρκειας της σύμβασης παραχώρησης, η οποία λήγει το 2026.

Πρακτικά, μια τέτοια κίνηση αυξάνει την αξία του ΔΑΑ και επομένως την αξία του μεριδίου της PSP Investments. Οι Κινέζοι επενδυτές, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν πολυενδιαφέρθηκαν για τη συγκεκριμένη επέκταση, αφού ανεβάζει το τίμημα για τους ίδιους.

Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, οι Κινέζοι και οι Καναδοί ενδιαφερόμενοι ήρθαν σε επαφή μεταξύ τους. Επίσης εικάζεται ότι οι πρόσφατες αλλαγές προσώπων στην ηγεσία της PSP Investments παρέχουν ένα «παράθυρο» συνεννόησης και ρευστοποίησης της συμμετοχής των Καναδών στον ΔΑΑ.

Ωστόσο, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, οι Καναδοί δεν έχουν και πολλούς λόγους να το πράξουν, προτού εισέλθουν οι Κινέζοι και καταφέρουν ν’ αυξήσουν την αξία του αερολιμένα.

Οι τελευταίοι άλλωστε δεν έχουν κρύψει ότι στόχος τους είναι να γίνει ο ΔΑΑ η πύλη εισόδου εκατομμυρίων Κινέζων ή/και Ασιατών τουριστών προς στην Ευρώπη. Η χώρα μας θεωρείται στρατηγικής σημασίας, καθώς αποτελεί το κοντινότερο γεωγραφικό σημείο της μεγάλης αγοράς που ενδιαφέρει τους Κινέζους επενδυτές και η οποία είναι η Ευρωπαϊκή Ενωση και η Ευρώπη στο σύνολό της.

Εκδήλωση ενδιαφέροντος

Οριστικοποιήθηκε το σχήμα των Κινέζων επενδυτών που θα διεκδικήσουν τον ΔΑΑ. Εκτός της Shenzhen Airport και της επενδυτικής εταιρείας Friedmann Pacific Asset Management (FPAM), για τις οποίες είναι ήδη γνωστό ότι ενδιαφέρονται για τον ΔΑΑ, στο ίδιο επιχειρηματικό σχήμα αναμένεται ότι θα συμμετάσχει μια από τις μεγαλύτερες τράπεζες της Κίνας και ένα επιπλέον κινεζικό επενδυτικό κεφάλαιο (fund).

Τέλος αναμένεται να συμμετάσχει κάποια Κινεζική Ενωση Επιχειρήσεων (enteprise association), τη δραστηριότητα των οποίων προωθεί και ενθαρρύνει η κινεζική κυβέρνηση. Εκτός όμως των Κινέζων και των Καναδών ενδιαφερομένων, λέγεται ότι επαφές με το ΤΑΙΠΕΔ για την αποκρατικοποίηση του ΔΑΑ έχει πραγματοποιήσει και μια εταιρεία από τη Ν. Ζηλανδία.
29-06-2014, 11:52 PM
Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 2 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024