Αθήνα
Ο σχεδιασμός διαφορετικού τρόπου τιμολόγησης των ημερήσιων εισιτηρίων (π.χ. ανά απόσταση), η εισαγωγή «έξυπνης κάρτας» και η σταδιακή αντικατάσταση εισιτηρίων, η λειτουργία πινάκων τηλεματικής, η συνέχιση της επέκτασης του μετρό και του τραμ, περιλαμβάνονται στις προθέσεις του ΟΑΣΑ, σύμφωνα με το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας (ΚΑΠΕ) που υλοποίησε πρόγραμμα αξιολόγησης των υπηρεσιών δημόσιας συγκοινωνίας στην Αττική σε συνεργασία με τον Οργανισμό.
Το ΚΑΠΕ και ο ΟΑΣΑ συνεργάσθηκαν, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου ENERQI, από τον Φεβρουάριο του 2012 έως και το τέλος του 2013, για την αξιολόγηση της ποιότητας των υπηρεσιών, μέσω καθημερινών παρατηρήσεων των επιβατών.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η γνώμη των επιβατών για τη δημόσια συγκοινωνία είναι ότι η λειτουργία τους είναι ικανοποιητική. Συγκεκριμένα, σε σύνολο 1.071 επιβατών που συμμετείχαν στην έρευνα, το 40% αξιολογούν ως πολύ καλή ή άριστη τη λειτουργία των δημόσιων συγκοινωνιών, το 35,4% θεωρούν ότι είναι ικανοποιητική, το 18,2% δηλώνουν ότι χρειάζονται βελτιώσεις και 5% κρίνουν τη λειτουργία τους αποτυχημένη.
Η σχέση «ποιότητας- κόστους» αποτελεί γι' αυτούς το πιο σημαντικό κριτήριο και ακολουθούν η αξιοπιστία των παρεχόμενων υπηρεσιών και η συχνότητα των δρομολογίων.
Οι επιβάτες δήλωσαν ότι προτιμούν να χρησιμοποιούν μετρό ή τραμ παρά λεωφορεία ή τρόλεϊ, ότι σε περιπτώσεις εκτάκτων περιστατικών δεν είχαν επαρκή πληροφόρηση, ενώ ανέφεραν ζημιές και έλλειψη υπηρεσιών σε συγκεκριμένες περιοχές.
Όπως επισημαίνει το ΚΑΠΕ, ο ΟΑΣΑ ανταποκρινόμενος στα αποτελέσματα της έρευνας ανακοίνωσε τον Νοέμβριο του 2012 ένα νέο σύστημα τιμολόγησης (πχ εβδομαδιαίο εισιτήριο αεροδρομίου, μείωση πρόστιμων κατά 50% όταν αποπληρώνονται εντός 10 ημερών, με αγορά δέκα εισιτηρίων, ένα ακόμα δωρεάν, κλπ), έθεσε σε λειτουργία τις ιστοσελίδες των ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, ενώ ενημερώνει πλέον συχνότερα την ιστοσελίδα του, ιδίως για προσωρινές αλλαγές δρομολογίων, (πχ απεργίες, περιπτώσεις ανώτερης βίας, κλπ).
Εξάλλου, επισκεύασε ζημιές που είχαν αναφερθεί σε στάσεις, σταθμούς και οχήματα, ενώ τροποποίησε διαδρομές λεωφορείων, ώστε να παρέχεται πιο τακτική σύνδεση ορισμένων περιοχών με τον πλησιέστερο σταθμό μετρό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η αλλαγή δρομολογίου της γραμμής 319 (Μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας- Παλλήνη- Εκπτωτικό Χωριό– Σπάτα).
Στοχεύοντας στη μείωση της χρήσης ΙΧ, ο ΟΟΣΑ επέτρεψε επίσης στους επιβάτες να μπαίνουν σε μετρό και τραμ με τα ποδήλατά τους.