This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Euro2Day] Λειτουργικά κέρδη για τα μέσα σταθερής τροχιάς

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#1
[Euro2Day] Λειτουργικά κέρδη για τα μέσα σταθερής τροχιάς
ΣΤΑΣΥ  Σε τροχιά λειτουργικής κερδοφορίας κινούνται πλέον οι σταθερές συγκοινωνίες της Αθήνας, αφού η εταιρεία ΣΤΑ.ΣΥ. στο εντεκάμηνο του έτους παρουσιάζει λειτουργικά κέρδη ύψους 5 εκατομμυρίων ευρώ.

Η εξέλιξη αυτή αναμφίβολα αποτελεί θετικό επίτευγμα για τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, πολύ δε περισσότερο αν ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι ο προϋπολογισμός για το τρέχον έτος προέβλεπε λειτουργικό έλλειμμα ύψους 19 εκατομμυρίων ευρώ.

Αναλυτικότερα, τα συνολικά λειτουργικά έξοδα του 11μήνου του 2013 ανήλθαν στα 110 εκατ. ευρώ, ενώ τα συνολικά λειτουργικά έσοδα στα 115 εκατ. ευρώ (χωρίς κρατική επιχορήγηση).

Στο διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου του 2012 η εταιρεία είχε παρουσιάσει λειτουργικές ζημιές 18 εκατ. ευρώ, ενώ στο σύνολο της προηγούμενης χρονιάς η ΣΤΑ.ΣΥ. είχε λειτουργικό έλλειμμα 23 εκατομμυρίων ευρώ.

Με τα νέα δεδομένα, η εταιρεία δεν θα χρειαστεί κρατική επιδότηση για την λειτουργία της και το γεγονός αυτό την καθιστά, σύμφωνα με τον επικεφαλής της κ. Νίκο Παπαθανάση, «μία από τις ελάχιστες ευρωπαϊκές εταιρείες αστικού σιδηροδρόμου που δεν παράγουν λειτουργικό έλλειμμα».

Συνεχής άνοδος ως το 2016

Η διοίκηση εκτιμά η πορεία αυτή θα έχει και συνέχεια τα επόμενα χρόνια με αποτέλεσμα η εταιρεία από τα έσοδά της να καταφέρνει να χρηματοδοτεί τη λειτουργία της, χωρίς να επιχορηγείται από τον προϋπολογισμό.

Ειδικότερα οι εκτιμήσεις της διοίκησης αναφέρουν ότι "βάσει των σημερινών συνθηκών, για την περίοδο 2014-2016, η ΣΤΑΣΥ Α.Ε. δεν θα επιβαρύνει καθόλου τον κρατικό προϋπολογισμό με επιχορήγηση. Τα οικονομικά της αποτέλεσμα θα βελτιώνονται περαιτέρω, παρουσιάζοντας μία αυξητική τάση. Έτσι τα έτη 2014, 2015 και 2016 το οικονομικό αποτέλεσμα, χωρίς καμία ανάγκη για κρατική επιχορήγηση, εκτιμάται να ανέλθει σε 6 εκατ. ευρώ, 8 εκατ. ευρώ και 10 εκατ. ευρώ αντίστοιχα".

Μείωση υπερωριών

Το θετικό οικονομικό αποτέλεσμα που καταγράφεται δεν ήρθε τυχαία. Αποτελεί το αποτέλεσμα μιας σειράς από προσπάθειες που κατέβαλε η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ κατά τη διάρκεια του 2013 και είχαν διπλό στόχο, αφενός την αύξηση των εσόδων από εμπορική εκμετάλλευση, αφετέρου τη μείωση των δαπανών.

Στην κατηγορία της μείωσης των δαπανών συνέβαλαν ιδιαίτερα:

-Ο εξορθολογισμός των δευτερευουσών απολαβών, όπως μείωση των υπερωριών κατά 31% για το πρώτο 10μηνο του 2013 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2012.

-Η αναδιοργάνωση του συστήματος προμηθειών με τη χρήση ηλεκτρονικών πλειστηριασμών και την ενοποίηση των διαδικασιών για την ενιαία αντιμετώπιση των αγορών – διαγωνισμών των τριών παλαιών φορέων.

-Ομαδοποίηση των αγορών για την επίτευξη καλύτερων τιμών και τη βελτίωση των όρων πληρωμής.

Μετακίνηση προσωπικού – αύξηση παραγωγικού χρόνου

Παράλληλα στις δράσεις εξυγίανσης που προχώρησαν μέσα στη χρονιά περιλαμβάνεται και η εσωτερική μετακίνηση σε νέες θέσεις εργασίας περίπου 250 εργαζομένων. Πρόκειται για το 10% του εργατικού δυναμικού της εταιρείας που άλλαξε αντικείμενο εργασίας και από διοικητικές θέσεις μετακινήθηκε κυρίως θέσεις εργασίας στους σταθμούς της εταιρείας και ιδίως στην πώληση εισιτηρίων και τον έλεγχο, όπου υπήρχε σοβαρό πρόβλημα υποστελέχωσης.

Το πρόβλημα αυτό εντάθηκε περαιτέρω και από το γεγονός ότι στο δίκτυο της εταιρείας εντάχθηκαν 7 νέοι σταθμοί χωρίς όμως να υπάρξουν προσλήψεις προσωπικού. Προκειμένου δε, με το υφιστάμενο προσωπικό να καλυφθούν οι ανάγκες η εταιρεία πέτυχε το προηγούμενο διάστημα να αυξηθεί κατά 18% ο παραγωγικός χρόνος των βαρδιών των οδηγών.

Ιδιαίτερη έμφαση, τέλος, δόθηκε από την ΣΤΑΣΥ και στην αντιμετώπιση του προβλήματος της εισιτηριοδιαφυγής καταγράφοντας σημαντική αύξηση τόσο στα πρόστιμα που επιβλήθηκαν αλλά και στο ποσό που εισπράχθηκε τελικά, το οποίο στο εννεάμηνο του 2013 ήταν αυξημένο κατά 31%.
17-12-2013, 10:40 PM
Website Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
ΣΤΑΣΥ [In.gr] Κερδοφορία για τα μέσα σταθερής τροχιάς Nikolas A. 0 1.308 22-01-2014, 11:30 AM
Last Post: Nikolas A.
ΟΑΣΑ [ΟΑΣΑ] Εορταστικά δρομολόγια των Μέσων Σταθερής Τροχιάς AlexNik 0 1.575 22-12-2013, 12:52 AM
Last Post: AlexNik
  [Ελευθεροτυπία] Επαναλειτουργούν τα μέσα σταθερής τροχιάς meganium 0 1.450 25-01-2013, 05:19 PM
Last Post: meganium
  [Euro2Day] Σε κινητοποιήσεις οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς Konstantinos 0 1.657 11-09-2012, 08:27 PM
Last Post: Konstantinos
  [Το Βήμα] Σύγκρουση ΣΤΑΣΥ - Αττικό Μετρό για τα έργα σταθερής τροχιάς meganium 0 1.746 21-01-2012, 01:33 AM
Last Post: meganium
  [Euro2Day] Σε κερδοφορία το 2012 τα μέσα σταθερής τροχιάς meganium 0 1.717 28-11-2011, 12:44 PM
Last Post: meganium
ΟΑΣΑ [ΟΑΣΑ] ΔΤ: Μεταφορά ποδηλάτων των επιβαινόντων στα μέσα σταθερής τροχιάς Konstantinos 1 2.176 25-07-2011, 11:27 PM
Last Post: ELBO O405GN
ΟΑΣΑ [ΟΑΣΑ] Αναδιάρθρωση λεωφορειακών γραμμών για διασύνδεση με τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς AlexNik 1 2.443 20-07-2011, 01:43 PM
Last Post: AlexNik

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024