This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Καθημερινή] Eπεκτάσεις προς Γλυφάδα και Ιλιον για το μετρό

meganium Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 1.703
Joined: 18-11-2009
#1
[Καθημερινή] Eπεκτάσεις προς Γλυφάδα και Ιλιον για το μετρό
Δύο μικρές επεκτάσεις αντί μιας μεγάλης. Αυτό είναι το σενάριο που δείχνει να κερδίζει έδαφος αναφορικά με την εξέλιξη του δικτύου του μετρό της Αθήνας στη νέα προγραμματική περίοδο.

Πρόκειται για τις επεκτάσεις προς Γλυφάδα και Ιλιον, οι οποίες θα συνδέσουν το κυρίως δίκτυο του μετρό με δύο πυκνοκατοικημένες περιοχές των νοτίων και δυτικών προαστίων. Δυσκολότερα τα πράγματα για τη γραμμή 4 (Πανεπιστήμιο - Τράλλεων), προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ, μετά τις σημαντικές μετακινήσεις που έγιναν από τα προγράμματα του ΕΣΠΑ στο ΣΕΣ 2014-2020 για να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση των «παγωμένων» αυτοκινητόδρομων.

Για το Ίλιον

Η πιο μελετημένη από τις δύο επεκτάσεις είναι εκείνη από την Ανθούπολη προς το Ίλιον, με δύο ενδιάμεσους σταθμούς. Όπως αναφέρεται στον φάκελο του έργου, η συγκοινωνιακή μελέτη που εκπονήθηκε κατά το παρελθόν από το Αττικό Μετρό, δηλαδή η μελέτη ανάπτυξης του μετρό, προέβλεπε αρχικά η επέκταση της γραμμής 2 να γίνει προς Άγιο Ιερόθεο και Πετρούπολη. Όμως, από τη διερεύνηση των γεωλογικών δεδομένων της περιοχής (έγινε ειδική μελέτη για λογαριασμό του Αττικού Μετρό) διαπιστώθηκε ότι στην περιοχή κοντά στον τερματικό σταθμό βρίσκονται παλιά λιγνιτωρυχεία σε διάφορα βάθη. Επομένως, ο σχεδιασμός αναθεωρήθηκε προκειμένου να διασφαλιστεί το εφικτό του έργου και η ασφάλεια των κτιρίων στις περιοχές από τις οποίες θα διέλθει.

Σύμφωνα λοιπόν με τα σχέδια του Αττικού Μετρό, η επέκταση από Ανθούπολη προς Ίλιον θα έχει μήκος 4 χλμ. και θα περιλαμβάνει 3 σταθμούς, οι δύο επί της λεωφόρου Θηβών (ενδεικτικές θέσεις: Θηβών και Καππαδοκίας, Θηβών και Ελαιών) και η τρίτη επί της οδού Αγίου Νικολάου (στη συμβολή της με την οδό Παραμυθιάς) που τέμνει τη Θηβών με κατεύθυνση το βουνό. Και οι τρεις σταθμοί θα βρίσκονται εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Ιλίου. Όπως εκτιμάται, η επέκταση αυτή θα εξυπηρετεί 51.000 επιβάτες ημερησίως έως το 2020. Το κόστος της εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 300 εκατ. ευρώ.

Για τη Γλυφάδα

Η δεύτερη «μικρή» επέκταση αφορά και αυτή τη γραμμή 2, από Ελληνικό έως Γλυφάδα. Η χάραξη, το μήκος και ο αριθμός των σταθμών δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί. Πάντως μέχρι πρόσφατα υπήρχαν δύο σενάρια: στο πρώτο, η γραμμή συνεχίζει κάτω από τη λεωφόρο Βουλιαγμένης με έναν σταθμό λίγο πριν από το γκολφ και μετά στρίβει προς τη θάλασσα, με τερματικό σταθμό στην κεντρική πλατεία. Στο δεύτερο σενάριο, η γραμμή ανηφορίζει προς την Άνω Γλυφάδα (πρώτος σταθμός), κατόπιν επιστρέφει στο γκολφ (δεύτερος σταθμός) και καταλήγει στην πλατεία της Γλυφάδας. Το κόστος της επέκτασης εκτιμάται στα 200-250 εκατ. ευρώ (ανάλογα με το μήκος και τον αριθμό των σταθμών). Στόχος πάντως είναι το μετρό να συναντήσει στη Γλυφάδα το τραμ και έτσι να «κλείσει» ακόμα έναν δακτύλιο μέσων σταθερής τροχιάς.

Στα σχέδια του Αττικού Μετρό παραμένει βέβαια και η γραμμή 4, από Πανεπιστήμιο έως Άλσος Βεΐκου. Πρόσφατα μάλιστα ο υπουργός Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδης παρουσίασε το έργο στον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) Βέρνερ Χόγερ, ο οποίος φέρεται ότι έδειξε ενδιαφέρον για το έργο. Όμως η χρηματοδότηση του έργου από το ΣΕΣ 2014-2020 δεν είναι εξασφαλισμένη, καθώς οι «ουρές» των έργων του ΕΣΠΑ για το ΣΕΣ είναι ήδη κοντά στα 3 δισ. ευρώ (μόνο τα επιπλέον χρήματα που απαιτήθηκαν για το «ξεπάγωμα» των παραχωρήσεων φθάνουν τα 2,2 δισ. ευρώ και τα οποία εξασφαλίστηκαν με το «σπρώξιμο» άλλων έργων, προϋπολογισμού 2,2 δισ. στο ΣΕΣ). Ο σχεδιασμός της γραμμής 4 περιλαμβάνει 7 σταθμούς, συνολικό μήκος γραμμής 6,4 χλμ. και έχει εκτιμώμενο προϋπολογισμό στο 1 δισ. ευρώ.
(This post was last modified: 01-12-2013, 02:18 PM by Nikolas A..)
01-12-2013, 12:24 PM
Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Ypodomes.com] Xωρίς χρηματοδότηση παραμένουν η επέκταση προς Ίλιον και η Γραμμή 4 meganium 0 1.441 18-04-2012, 11:23 AM
Last Post: meganium
  [Ypodomes.com] Μετρό: η γραμμή 4, η επέκταση για Ίλιον, η υπογειοποίηση στο Πειραιά meganium 0 1.707 30-03-2012, 07:23 PM
Last Post: meganium

Forum Jump:



Users browsing this thread: 2 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024