This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 2 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ημερησία] Το ιστορικό μετρό του Λονδίνου γιορτάζει τα 150 του χρόνια

meganium Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 1.703
Joined: 18-11-2009
#1
[Ημερησία] Το ιστορικό μετρό του Λονδίνου γιορτάζει τα 150 του χρόνια
Σύμβολο του Λονδίνου, καταφύγιο κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, μέσο μετακίνησης 4 εκατομμυρίων ανθρώπων ημερησίως παρά τις συχνές βλάβες, το "tube", το παλαιότερο μετρό στον κόσμο, γιορτάζει αυτήν την εβδομάδα τα 150 του χρόνια.

Η ιστορία του λονδρέζικου μετρό σε αριθμούς:

- Το μετρό έχει 270 σταθμούς.
- Η πιο σύντομη απόσταση είναι αυτή από την Λέστερ Σκουέρ ως το Κόβεν Γκάρντεν, μόλις 300 μέτρα.
- Το εισιτήριο κοστίζει 5,5 ευρώ. Τιμή ανά χιλιόμετρο μεγαλύτερη από αυτή του Οριαν Εξπρές.
- Η πιο μεγάλη διαδρομή, χωρίς να χρειαστεί κάποιος να αλλάξει γραμμή είναι 54,9 χιλιόμετρα ανάμεσα στο Γουέστ Ρούισλιπ και το Επινγκ στην Κεντρική Γραμμή (Κόκκινη).
- Το δίκτυο του μετρό καλύπτει 402 χιλιόμετρα και εξυπηρετεί περίπου 1,1 δισεκατομμύριο επιβάτες το χρόνο.
- Ο σταθμός 'Ειντζελ κατέχει το ρεκόρ του μεγαλύτερου βάθους στην δυτική Ευρώπη. Οι σκάλες του φτάνουν τα 60 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της Γης.
- Η απόσταση που διανύουν κάθε χρόνο οι συρμοί του μετρό του Λονδίνου αντιστοιχούν με το 90πλάσιο της απόστασης ανάμεσα στη Γη και τη Σελήνη.
- Στη διάρκεια του Β'Παγκοσμίου Πολέμου περίπου 175.000 Λονδρέζοι περνούσαν τις νύχτες τους στο μετρό για να προστατευτούν από τους βομβαρδισμούς.
- Το σχέδιο του μετρό, δια χειρός Χάρι Μπεκ, αποτελεί σύμβολο του Λονδίνου και τυπώθηκε για πρώτη φορά το 1933.
- Το μετρό χρησιμοποιήθηκε για τη μεταφορά της σορού του πρωθυπουργού Γουίλιαμ Γκλαντστόουν το 1898.
- Η βασίλισσα Ελισάβετ ΙΙ κατέβηκε για πρώτη φορά στο μετρό το 1969 για να εγκαινιάσει τη γραμμή Βικτόρια.
- Σύμφωνα με εκτιμήσεις, περίπου μισό εκατομμύριο ποντίκια κατοικούν στις σήραγγες.
09-01-2013, 07:36 PM
Find Reply
panos81 Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 537
Joined: 16-11-2009
#2
RE: [Ημερησία] Το ιστορικό μετρό του Λονδίνου γιορτάζει τα 150 του χρόνια
(09-01-2013, 07:36 PM)meganium Wrote: Σύμβολο του Λονδίνου, καταφύγιο κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, μέσο μετακίνησης 4 εκατομμυρίων ανθρώπων ημερησίως παρά τις συχνές βλάβες, το "tube", το παλαιότερο μετρό στον κόσμο, γιορτάζει αυτήν την εβδομάδα τα 150 του χρόνια.

Η ιστορία του λονδρέζικου μετρό σε αριθμούς:

- Το μετρό έχει 270 σταθμούς.
- Η πιο σύντομη απόσταση είναι αυτή από την Λέστερ Σκουέρ ως το Κόβεν Γκάρντεν, μόλις 300 μέτρα.
- Το εισιτήριο κοστίζει 5,5 ευρώ. Τιμή ανά χιλιόμετρο μεγαλύτερη από αυτή του Οριαν Εξπρές.
- Η πιο μεγάλη διαδρομή, χωρίς να χρειαστεί κάποιος να αλλάξει γραμμή είναι 54,9 χιλιόμετρα ανάμεσα στο Γουέστ Ρούισλιπ και το Επινγκ στην Κεντρική Γραμμή (Κόκκινη).
- Το δίκτυο του μετρό καλύπτει 402 χιλιόμετρα και εξυπηρετεί περίπου 1,1 δισεκατομμύριο επιβάτες το χρόνο.
- Ο σταθμός 'Ειντζελ κατέχει το ρεκόρ του μεγαλύτερου βάθους στην δυτική Ευρώπη. Οι σκάλες του φτάνουν τα 60 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της Γης.
- Η απόσταση που διανύουν κάθε χρόνο οι συρμοί του μετρό του Λονδίνου αντιστοιχούν με το 90πλάσιο της απόστασης ανάμεσα στη Γη και τη Σελήνη.
- Στη διάρκεια του Β'Παγκοσμίου Πολέμου περίπου 175.000 Λονδρέζοι περνούσαν τις νύχτες τους στο μετρό για να προστατευτούν από τους βομβαρδισμούς.
- Το σχέδιο του μετρό, δια χειρός Χάρι Μπεκ, αποτελεί σύμβολο του Λονδίνου και τυπώθηκε για πρώτη φορά το 1933.
- Το μετρό χρησιμοποιήθηκε για τη μεταφορά της σορού του πρωθυπουργού Γουίλιαμ Γ...τστόουν το 1898.
- Η βασίλισσα Ελισάβετ ΙΙ κατέβηκε για πρώτη φορά στο μετρό το 1969 για να εγκαινιάσει τη γραμμή Βικτόρια.
- Σύμφωνα με εκτιμήσεις, περίπου μισό εκατομμύριο ποντίκια κατοικούν στις σήραγγες.

Η επέτειος είναι ακριβώς σήμερα, 10 Ιανουαρίου.

Να σε διορθώσω ότι το ρεκόρ που κατέχει ο σταθμός Angel είναι αυτό της μακρύτερης κυλιόμενης σκάλας στην Δυτική Ευρώπη. Ο βαθύτερος σταθμός είναι το Hampstead, στην ίδια γραμμή (Northern Line). Ενδιαφέρον είναι ότι κοντά βρίσκεται ο χώρος όπου επρόκειτο να κατασκευαστεί ένας άλλος σταθμός με την ονομασία North End, του οποίου τελικά η κατασκευή ακυρώθηκε. Αν είχε λειτουργήσει, θα ήταν εκείνος ο βαθύτερος. Επίσης προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι ο αμέσως επόμενος σταθμός (Golders Green) είναι επιφανειακός!

Θα επανέλθω με άλλα ενδιαφέροντα για τον υπόγειο του Λονδίνου.
10-01-2013, 05:53 PM
Find Reply
panos81 Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 537
Joined: 16-11-2009
#3
RE: [Ημερησία] Το ιστορικό μετρό του Λονδίνου γιορτάζει τα 150 του χρόνια
Έχουμε και λέμε...

Η πρώτη γραμμή άνοιξε στις 10-1-1863 μεταξύ Farringdon Street και Praed Street και λεγόταν "The Metropolitan Railway".
Από τους σταθμούς της, δύο σήμερα δεν λειτουργούν και έχουν αντικατασταθεί από νέους σε παρακείμενες τοποθεσίες για διευκόλυνση μετεπιβιβάσεων σε άλλες γραμμές. Ο σταθμός Farringdon Street αντικαταστάθηκε από τον Farringdon και ο σταθμός Kings Cross από τον σημερινό Kings Cross & St. Pancras. Αρκετοί από τους άλλους σταθμούς αυτής της γραμμής έχουν αλλάξει ονομασία (ο Euston Square παλαιότερα λεγόταν Gower Street και ο Great Portland Street λεγόταν Portland Road). Ο σταθμός Praed Street ενσωματώθηκε στον σταθμό Paddington της Great Western Railway καθώς ο δεύτερος επεκτάθηκε, όμως οι πλατφόρμες της σημερινής Hammersmith & City Line δεν επικοινωνούν με αυτές των άλλων γραμμών του υπόγειου που εξυπηρετούν το Paddington - κάποιος πρέπει να διασχίσει ολόκληρο τον σταθμό των προαστιακών και υπεραστικών τρένων για να μετεπιβιβαστεί.

Ακολούθησαν οι άλλες γραμμές:
1868 The Metropolitan District Railway (σήμερα District Line)
1884 East London Railway (σήμερα East London Line, αποτελεί όμως τμήμα του London Overground από το 2009)
1890 City & South London Railway (σήμερα μέρος της Northern Line)
1898 Waterloo & City Railway (ήταν θυγατρική των επιφανειακών σιδηροδρόμων London & South Western Railway, μετέπειτα Southern και British Rail μέχρι το 1994 που την αγόρασε ο Υπόγειος)
1900 Central London Railway (σήμερα Central Line)
1904 Great Northern & City Railway (μετέπειτα Northern City Line, το 1976 την εξαγόρασε η British Rail και την ενσωμάτωσε στο δίκτυο των υπεραστικών σιδηροδρόμων)
1906 Baker Street & Waterloo Railway (σήμερα Bakerloo Line)
1906 Great Northern, Piccadilly & Brompton Railway (σήμερα Piccadilly Line)
1907 Charing Cross, Euston & Hampstead Railway (σήμερα τμήμα της Northern Line)
1968 Victoria Line
1979 Jubillee Line

Η Circle Line δημιουργήθηκε το 1884, στην πραγματικότητα όμως δεν αποτελεί αυτόνομη γραμμή αλλά εκτέλεση κυκλικού δρομολογίου χρησιμοποιώντας τον δακτύλιο που σχηματίστηκε από τις Metropolitan και District γύρω από το κέντρο του Λονδίνου.
Το 1991 τα δρομολόγια της Metropolitan Line μεταξύ Hammersmith και Barking αποσχίστηκαν ως νέα γραμμή με την ονομασία Hammersmith & City Line.

Ο πρώτος διαγραμματικός χάρτης του υπόγειου (με απεικόνιση του δικτύου μόνο με οριζόντιες, κάθετες και διαγώνιες γραμμές) έγινε το 1932 από τον Harry Beck, ο οποίος ζούσε στο Finchley. Ακόμα και σήμερα σε μία προθήκη του σταθμού Finchley Central της Northern Line υπάρχει αντίγραφο του πρώτου τέτοιου χάρτη.

Κάθε γραμμή έχει το δικό της χρώμα:
Bakerloo: καφέ
Central: κόκκινο
Circle: κίτρινο
District: πράσινο
Hammersmith & City: ροζ
Jubillee: γκρι
Metropolitan: μωβ
Norther: μαύρο
Piccadilly: μπλε
Victoria: γαλάζιο
Waterloo & City: τυρκουάζ

Η East London Line είχε το πορτοκαλί, το οποίο σήμερα χρησιμοποιείται για το δίκτυο London Overground, στο οποίο ενσωματώθηκε η γραμμή.

Η μεγαλύτερη σε συνολικό μήκος γραμμή είναι η Northern Line, και αυτό οφείλεται στο ότι έχει δύο διαφορετικές διαδρομές στο κεντρικό Λονδίνο.
Η μικρότερη είναι η Waterloo & City Line.

Τα μεγαλύτερα σε μήκος τρένα έχουν οι γραμμές Metropolitan, Central και Victoria με 8 βαγόνια, και τα μικρότερα η Waterloo & City με 4 βαγόνια. Των Bakerloo και Jubillee έχουν από 7 και των άλλων γραμμών από 6.

Τον μεγαλύτερο στόλο έχει η Northern Line με 106 τρένα, και τον μικρότερο η Waterloo & City με 5.

Τα παλαιότερα τρένα είναι των γραμμών Circle και Hammersmith & City που μπήκαν σε υπηρεσία το 1969, και τα νεότερα της Metropolitan Line που παραδόθηκαν την τριετία 2010-2012.

Τα μακροβιότερα τρένα ήταν το A stock της Metropolitan Line, που λειτούργησαν αδιάκοπα σε τακτική υπηρεσία επί 52 χρόνια (1960-2012). Τα πλέον βραχύβια ήταν το 1983 tube stock της Jubillee Line που μπήκαν σε υπηρεσία το 1983 η πρώτη παρτίδα και το 1989 η δεύτερη, και αποσύρθηκαν όλα έως το 1998.

Οι παλαιότεροι σταθμοί είναι βεβαίως αυτοί του τμήματος Farringdon - Paddington. Ο νεότερος είναι ο Heathrow Airport - Terminal 5 της Piccadilly Line, που άνοιξε το 2008 μαζί με τον 5ο αεροσταθμό του Heathrow.

Την μεγαλύτερη κίνηση έχει ο σταθμός Victoria, και ακολουθούν οι Oxford Circus και Kings Cross St. Pancras.

Την μεγαλύτερη κίνηση έχει η Victoria Line.

Η μεγαλύτερη συχνότητα δρομολογίων είναι επίσης στην Victoria Line, όπου τις ώρες αιχμής η αναμονή ανάμεσα σε 2 διαδοχικά τρένα μπορεί να είναι ακόμα και 40 δευτερόλεπτα. Τα πιο αραιά δρομολόγια είναι στην διακλάδωση για Chesham της Metropolitan Line, ανά 30 λεπτά.

Η μεγαλύτερη τραγωδία στην ιστορία του υπόγειου ήταν ο βομβαρδισμός του σταθμού Bethnal Green της Central Line κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο ακριβής αριθμός των θυμάτων δεν έγινε ποτέ γνωστός, αλλά εικάζεται ότι σκοτώθηκαν πάνω από 150 άτομα, τα περισσότερα γυναικόπαιδα.
Ακολουθούν οι τρομοκρατικές επιθέσεις της 7ης Ιουλίου 2005, με 35 θύματα στα τρία τρένα του υπόγειου που τοποθετήθηκαν βόμβες (δεν υπολογίζονται οι νεκροί από το λεωφορείο που ανατινάχθηκε στην Tavistock Square). Το αξιοσημείωτο είναι ότι, με εξαίρεση ένα βαγόνι στο τρένο της Piccadilly Line που καταστράφηκε ολοσχερώς, τα άλλα βαγόνια επισκευάστηκαν και κυκλοφορούν και σήμερα, φέρουν μάλιστα πλακέτες με τα ονόματα των θυμάτων. Αυτό δείχνει πόσο γερή ήταν η κατασκευή τους!
Κατόπιν ήταν η φωτιά στον σταθμό Kings Cross St. Pancras στις 18-11-1986 με 30 νεκρούς, και η πρόσκρουση τρένου στον τοίχο στο τέλος της σήραγγας στον σταθμό Moorgate στις 28-2-1976 με 14 νεκρούς.

Ο υπόγειος λειτουργεί από τις 5:00 το πρωϊ έως τις 1:30 την νύχτα Δευτέρα με Παρασκευή, 6:00πμ με 1:30πμ το Σάββατο και 7:00πμ με 12:30πμ τις Κυριακές και αργίες. Δεν λειτουργεί καθόλου (όπως και οι υπόλοιπες συγκοινωνίες του Λονδίνου) ανήμερα τα Χριστούγεννα.

Οι Άγγλοι πιστεύουν πολύ στα φαντάσματα, και δύο σταθμοί του υπόγειοι λέγεται ότι είναι στοιχειωμένοι: ο Covent Garden από το φάντασμα του ηθοποιού William Teriss, που μαχαιρώθηκε το 1897 σε ένα κελλάρι που βρίσκεται στον χώρο των σημερινών εκδοτηρίων του σταθμού, και ο Aldgate από το φάντασμα μιας ηλικιωμένης κυρίας.

Παρότι λέγεται "Underground", δύο μόνο γραμμές είναι εξ ολοκλήρου υπόγειες: η Victoria και η Waterloo & City.

H Northern Line είναι η γραμμή με τις περισσότερες πρωτιές και ρεκόρ:
- Περιλαμβάνει την City & South London, την πρώτη υπόγεια γραμμή σε μεγάλο βάθος που σκάφτηκε με μηχάνημα ολομέτωπης κοπής.
- Έχει την μακρύτερη κυλιόμενη σκάλα, στον σταθμό Angel
- Έχει την μακρύτερη πλατφόρμα στον σταθμό Highgate, επαρκή για 9 βαγόνια (αν και τα τρένα της Northern Line έχουν μόνο 6)
- Έχει τον μεγαλύτερο στόλο, με 106 συρμούς
- Έχει την μεγαλύτερη σε μήκος σήραγγα μετρό παγκοσμίως, μεταξύ Morden και East Finchley μέσω Bank. Μέχρι την εκσκαφή της σήραγγας του Χοκάιντο στην Ιαπωνία, αυτή ήταν και η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στον κόσμο.
- Στην Northern Line εγκαταστάθηκαν οι πρώτες ψηφιακές πινακίδες τηλεματικής που ενημερώνουν για τον προορισμό και χρόνο άφιξης του επόμενου συρμού, το 1972.
- Ήταν η πρώτη γραμμή όπου εγκαταστάθηκε τμήμα συνεχούς τροχιάς, στην περιοχή του σταθμού London bridge, το 1991.

Η μικρότερη σε μήκος κυλιόμενη σκάλα είναι στον σταθμό Chancery Lane της Central Line. Συνδέει τις δύο πλατφόρμες του σταθμού, που βρίσκονται η μία πάνω από την άλλη.

Ο σταθμός Maida Vale της Bakerloo Line είχε μόνο γυναίκες εργαζομένους την ημέρα που πρωτολειτούργησε. Αξιοπερίεργο αν λάβουμε υπόψη ότι αυτό έγινε το 1906!

Στον υπόγειο υπάρχουν και αρκετοί σταθμοί που έχουν κλείσει και δεν λειτουργούν πλέον, ο τελευταίος ήταν ο Charing Cross της Jubillee Line που έκλεισε το 1999 έχοντας λειτουργήσει μόνο 20 χρόνια (όμως ο σταθμός λειτουργεί ακόμα για τις γραμμές Bakerloo και Northern).
O σταθμός Wood Lane στην Hammersmith & City Line έκλεισε το 1941 μετά από βομβαρδισμό στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Ξαναλειτούργησε πάλι μόλις το 2009 για να εξυπηρετήσει το νεότευκτο εμπορικό κέντρο Westfield.

Τα τμήματα της Central Line βόρεια του Leyton και της Northern από το East Finchley και πάνω ήταν αρχικά γραμμές προαστιακού σιδηροδρόμου.

Η παροχή ρεύματος γίνεται μέσω δύο σιδηροτροχιών, μία με θετικό φορτίο εξωτερικά των τροχιών όπου ακουμπούν οι τροχοί των τρένων και μία με αρνητικό φορτίο ανάμεσα σε αυτές. Η ονομαστική τάση είναι 660 volt.

Στον υπόγειο απαγορεύεται αυστηρά το κάπνισμα, ειδικά μετά την φωτιά στο Kings Cross. Επίσης δεν υπάρχουν κάδοι απορριμάτων, για να μην τοποθετηθούν σε αυτούς εκρηκτικοί μηχανισμοί. Το φαγητό και η κατανάλωση μη αλκοολούχων ποτών επιτρέπεται, αρκεί οι επιβάτες να μην αφήνουν πίσω τους απορρίματα.

Η πιο πρόσφατη επέκταση γραμμής του υπόγειου ήταν το τμήμα μεταξύ Green Park και Stratford της Jubillee Line. Άνοιξε τον Δεκέμβριο του 1999.
Ήδη όμως προγραμματίζονται και άλλα έργα επέκτασης του υπόγειου. Συγκεκριμένα, μια διακλάδωση της Northern Line στο νότιο Λονδίνο, από το Kennington στο Battersea.

Μέχρι το 2002, ο Υπόγειος ηλεκτροδοτείτο από τον ατμοηλεκτρικό σταθμό του Lots Road στην περιοχή Battersea, νότια του κέντρου του Λονδίνου, γνωστός και ως "αναποδογυρισμένο τραπέζι" λόγω του σχήματός του. Σήμερα ηλεκτροδοτείται από το εθνικό δίκτυο ηλεκτροδότησης και χρησιμοποιεί σε μεγάλο βαθμό φωτοβολταϊκά και άλλες οικολογικές πηγές ενέργειας. Ο ατμοηλεκτρικός σταθμός του Lots Road έχει μετατραπεί σε πολυχώρο αναψυχής και πολιτισμού.

Ο σταθμός που χρησιμοποιούν περισσότερο Έλληνες επιβάτες είναι βεβαίως το Oxford Circus, στην καρδιά της Oxford Street. Ο σταθμός με τους περισσότερους Κύπριους επιβάτες είναι το Southgate στην Piccadilly Line, στο βόρειο Λονδίνο.

Το Heathrow ήταν το πρώτο αεροδρόμιο στον κόσμο που συνδέθηκε με μητροπολιτικό σιδηρόδρομο, το 1977. Σήμερα εξυπηρετείται από 4 συνολικά σταθμούς (Hatton Cross που εξυπηρετεί την τεχνική βάση, Heathrow Terminals 1-3, Heathrow Terminal 4, Heathrow Terminal 5). Είναι το ένα από τα μόλις δύο ανά το παγκόσμιο (το δεύτερο είναι το "Ελευθέριος Βενιζέλος" της Αθήνας) που εξυπηρετούνται και από μετρό και από επιφανειακό σιδηρόδρομο.
11-01-2013, 11:00 AM
Find Reply
meganium Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 1.703
Joined: 18-11-2009
#4
[Φωνή της Ρωσίας] Ατμομηχανή στις ράγες του μετρό στο Λονδίνο
Δύο πρωτότυπα βαγόνια ατμομηχανής θα επαναλάβουν την Κυριακή στο λονδρέζικο μετρό το πρώτο ταξίδι του 1863 , την 150η επέτειο του παλαιότερου υπόγειου σιδηρόδρομου στον κόσμο.

Στα ανακαινισμένα βαγόνια, που κάποτε πραγματοποιούσαν δρομολόγια στην παλαιότερη γραμμή του λονδρέζικου μετρό Metropolitan, θα πραγματοποιηθεί μια διαδρομή με ειδικά προσκεκλημένα άτομα για αυτό τον σκοπό. Τον συρμό θα οδηγήσει μία ατμομηχανή του 1898. Όλα τα εισιτήρια για τον ατμοκίνητο συρμό έχουν ήδη πωληθεί, παρά την υψηλή τιμή τους. Το κόστος των πιο φτηνών εισιτηρίων ήταν $240.
13-01-2013, 05:38 PM
Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024