This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 2 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Το Βήμα] Aτομικές συμβάσεις εργασίας στα ποντοπόρα

meganium Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 1.703
Joined: 18-11-2009
#1
[Το Βήμα] Aτομικές συμβάσεις εργασίας στα ποντοπόρα
Την αντίδραση ναυτεργατικών σωματείων προκαλεί η πρόθεση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου να επιτρέψει τη σύναψη ατομικών συμβάσεων εργασίας σε πλοία της Ποντοπόρου Ναυτιλίας.

Ειδικότερα σε πολυνομοσχέδιο που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο για δημόσια διαβούλευση, στο άρθρο 17, στο κεφάλαιο για την ναυτική εργασία και εκπαίδευση σημειώνεται ότι: «Κατά τη διάρκεια του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής και με την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχει σε ισχύ αντίστοιχη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, δύνανται να συνάπτονται ατομικές συμβάσεις εργασίας μεταξύ του πλοιοκτήτη ή του πλοιάρχου ή του διαχειριστή ή του εκπροσώπου ή του πράκτορα του πλοίου και Έλληνα ναυτικού για ναυτολόγηση σε θέση κατώτερου πληρώματος και να συμφωνούνται ο μισθός, τυχόν λοιπές αποδοχές και οι όροι εργασίας του σε φορτηγά πλοία χωρητικότητας μεγαλύτερης των 3000 κοχ νηολογημένα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του ν. δ. 2687/1953 (ΦΕΚ 317 Α΄) ή σε ιδιωτικά σκάφη αναψυχής ανεξαρτήτως σημαίας».

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ενωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) Αντώνη Νταλακογιώργο, «το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου με το σχετικό άρθρο του νομοσχεδίου αποσκοπεί στην πλήρη κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας (Ποντοπόρου ναυτιλίας - ΠΝΟ) στις συγκεκριμένες κατηγορίες πληρωμάτων». Όπως καταγγέλλει ο κ. Νταλοκογιώργος «δίνεται πλέον η δυνατότητα νομιμοποίησης των ατομικών συμβάσεων και διευκόλυνσης στις εφοπλιστικές εταιρείες να προσλαμβάνουν Ελληνες ναυτικούς ως κατώτερα πληρώματα με μισθούς πολύ χαμηλότερους από τις υπάρχουσες συλλογικές συμβάσεις εργασίας».

«Το συνδικαλιστικό κίνημα των ναυτεργατών απορρίπτει οποιαδήποτε τέτοια μεθόδευση και τονίζει ότι είναι αδιαπραγμάτευτος όρος η πλήρης εφαρμογή των συλλογικών συμβάσεων εργασίας όπως έχουν διαμορφωθεί μέσα από τις διαπραγματεύσεις των τελευταίων χρόνων» προσθέτει ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ.

Σύμφωνα με την εργατολόγο Μαριετίνας Στεφανάτου, αν το συγκεκριμένο άρθρο του πολυνομοσχεδίου περάσει και ψηφισθεί τελικά, δημιουργεί ένα προηγούμενο με το οποίο διεμβολίζει την υποχρεωτικότητα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και του καθορισμού της αμοιβής γενικά στα πλοία. Όπως εκτιμά, με αυτό τον τρόπο, ανοίγει άμεσα ο δρόμος και στους ακτοπλόους να μπορούν να προσφύγουν στα διοικητικά δικαστήρια και να ζητήσουν και αυτοί ατομικές συμβάσεις εργασίας για τα πληρώματα.

Σημειώνεται ότι συνδικαλιστικά στελέχη της ναυτεργασίας έχουν αναφέρει ότι ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας στη πρόσφατη συνάντηση που είχε με την ΠΝΟ ζήτησε μείωση των οργανικών συνθέσεων στα πληρώματα των πλοίων που εκτελούν άγονες γραμμές, μείωση κατά 15% των μισθών στο ξενοδοχειακό προσωπικό, αλλά και μείωση κατά 30% του προσωπικού της ίδιας κατηγορίας πάνω στο πλοίο προκειμένου να προχωρήσει η υπογραφή νέων συλλογικών συμβάσεων εργασίας στην ακτοπλοϊα.

Το υπουργείο Ναυτιλίας προσδίδει, από την άλλη πλευρά, στη συγκεκριμένη ρύθμιση χαρακτήρα κινήτρου για την αύξηση της απασχόλησης! «Με την εν λόγω ρύθμιση πραγματοποιούνται οι αναγκαίες διαρθρωτικές παρεμβάσεις και προσαρμογές στις ανάγκες του διεθνούς ανταγωνισμού, προκειμένου να καταστεί εφικτή όχι μόνο η διατήρηση των θέσεων εργασίας, αλλά και η αύξηση της απασχόλησης και εν προκειμένω η αύξηση των προσφερόμενων θέσεων εργασίας για Έλληνες ναυτικούς» αναφέρεται στο σχετικό άρθρο.

Παραχωρήσεις λιμένων

Με το πολυνομοσχέδιο, η διαβούλευση του οποίου ολοκληρώνεται την Παρασκευή 28 Δεκεμβρίου στις 15.00, ρυθμίζονται παράλληλα θέματα οργάνωσης αλλά και το πλαίσιο ιδιωτικοποιήσεων, παραχωρήσεων στο Εθνικό Λιμενικό Σύστημα.

Επιπλέον επαναπροσδιορίζεται η υπαγωγή του Λιμενικού Σώματος στο υπουργείο Ναυτιλίας, καταρτίζεται το νέο οργανόγραμμα με τις διευθύνσεις, ενώ ρυθμίζονται ζητήματα ασφάλειας ναυσιοπλοίας, αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης και προστασία ς των δικαιωμάτων των επιβατών.

Επίσης προωθούνται και απλουστεύονται θέματα ανάπτυξης ναυτιλιακών επιχειρήσεων, ενώ με στόχο την ανάπτυξη των νησιών θεσπίζεται η ρήτρα νησιωτικότητας, συστήνεται Συμβούλιο Νησιωτικής Πολιτικής και Ερευνητικό Ινστιτούτο.

Σχετικά με τις παραχωρήσεις λιμένων, σύμφωνα με το άρθρο 36, θεσμοθετείται το νομικό πλαίσιο για τη δημιουργία τεσσάρων Δικτύων που θα λειτουργούν με τη μορφή Ανώνυμης Εταιρείας, ενώ με το άρθρο 38 ιδρύεται Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (Ρ.Α.Λ.) ως αυτοτελής δημόσια Υπηρεσία με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια και κύρια αρμοδιότητα την παρακολούθηση της εφαρμογής της εθνικής στρατηγικής στο λιμενικό τομέα, καθώς και την εποπτεία των λιμένων, κρατικών και ιδιωτικών.

Συγκεκριμένα δημιουργούνται λιμενικά δίκτυα με τη μορφή Ανώνυμης Εταιρείας. Το Αττικό Λιμενικό Δίκτυο με επικεφαλής τον ΟΛΠ στον οποίο εντάσσονται το λιμάνι της Ραφήνας, του Λαυρίου και της Ελευσίνας.

Το Δίκτυο Λιμένων Βορείου Ελλάδος υπό τον ΟΛΘ, με τα λιμάνια του Βόλου της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας, το Δίκτυο Λιμένων Δυτικής Ελλάδος με την Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Κέρκυρα και ο Οργανιμός Λιμένος Ηρακλείου. Επίσης το Λιμενικό Ταμείο Χαλκίδας μετατρέπεται σε Ανώνυμη Εταιρεία του Ν. 2932/2001 και συγχωνεύεται με τα λιμενικά ταμεία της Ευβοιας.

Μέσω της περιγραφόμενης διαδικασίας επιβάλλεται η διαμόρφωση ενός νέου επιχειρησιακού και στρατηγικού σχεδιασμού των δημιουργούμενων Δικτύων, με σκοπό τη μεγιστοποίηση των πλεονεκτημάτων των συνεργειών και της κατανομής των λειτουργιών.

Άμεσο αποτέλεσμα του εγχειρήματος, σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, είναι η σημαντική βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εκμετάλλευσης, ο ορθολογικός προγραμματισμός των επενδύσεων, των συμπράξεων με ιδιωτικά κεφάλαια, και η αξιοποίηση του απασχολούμενου προσωπικού.
13-12-2012, 04:41 PM
Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024