This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 5 Vote(s) - 3.6 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ναυτεμπορική] Σήκωσε «Μποφόρ» στην ακτοπλοΐα

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#1
[Ναυτεμπορική] Σήκωσε «Μποφόρ» στην ακτοπλοΐα
Το χειρότερο τρίτο τρίμηνο των τελευταίων χρόνων από την άποψη των εσόδων ήταν τον τρίτο τρίμηνο του 2012 για τον ακτοπλοϊκό κλάδο.

Το διάστημα Ιουνίου-Σεπτεμβρίου κάθε χρόνο, η ακτοπλοΐα πραγματοποιεί περίπου το 37%-40% του ετήσιου τζίρου της, ενώ παράλληλα είναι σχεδόν το μόνο κερδοφόρο τρίμηνο που «ρεφάρει» και τις ζημιές (στο απώτερο παρελθόν) των άλλων τριών ζημιογόνων συνήθως τριμήνων (εκτός εάν υπήρχαν έκτακτα κέρδη).

Το τρίτο τρίμηνο του 2012, οι τέσσερις εισηγμένες στο χρηματιστήριο εταιρείες (ΑΝΕΚ, Attica Group, Minoan Lines και Nel Lines) εμφάνισαν συνολικό τζίρο ύψους 258,5 εκατ. ευρώ, περίπου 20 εκατ. ευρώ λιγότερα από πέρυσι το ίδιο διάστημα και 53 εκατ. ευρώ λιγότερα από το 2008, την τελευταία προ κρίσης περίοδο.

Λιγότεροι επιβάτες

Η πτώση αυτή στον τζίρο αντικατοπτρίζει τη συνολικά μειωμένη επιβατική κίνηση κατά 25%, ενώ κατά 10-15% μειώθηκε και η μεταφορική κίνηση.

Οι εταιρείες δεν κατάφεραν, λοιπόν, να καλύψουν για μία ακόμη χρονιά στο τρίτο τρίμηνο τις ζημιές των δύο άλλων τριμήνων, με αποτέλεσμα, στη διάρκεια του εννεάμηνου, οι ζημιές των τεσσάρων εταιρειών να φθάσουν τα 74,8 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 86,84 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Η μικρή μείωση των ζημιών οφείλεται, σε γενικές γραμμές, στη μείωση δρομολογίων και την περαιτέρω μείωση της ταχύτητας των πλοίων, γεγονός που σημαίνει μείωση του λειτουργικού κόστους.

Επίσης, θετικά συνέβαλε και η συγκρότηση κοινοπραξιών (π.χ. ΑΝΕΚ-Superfast). Ωστόσο, όπως εκτιμούν ακτοπλοϊκοί κύκλοι, η βελτίωση αυτή δεν σημαίνει στην πράξη τίποτα, καθώς διανύουμε ήδη τον τέταρτο χρόνο ζημιών για τον κλάδο με την έλλειψη ρευστότητας να εντείνεται επικίνδυνα σε ό,τι αφορά στη βιωσιμότητα των εταιρειών.

Ποτέ άλλοτε ο κλάδος δεν ήταν τόσο κοντά στην πτώχευση. Ηδη, όπως είναι γνωστό, η ΝΕΛ έχει καταθέσει σχετική αίτηση προστασίας από τους πιστωτές της στο δικαστήριο στη Μυτιλήνη. Επίσης, ΑΝΕΚ και Attica, όπως αναφέρεται σχετικά στις οικονομικές καταστάσεις του εννεάμηνου, βρίσκονται σε συζητήσεις με τις πιστώτριες τράπεζες για την αναδιάρθρωση των δανειακών συμβάσεων.

Οι εισηγμένες

Οι τέσσερις εισηγμένες στο Χ.Α. εταιρείες οφείλουν συνολικά στις τράπεζες περί τα 967 εκατ. ευρώ, τα οποία στη συντριπτική τους πλειονότητα έχουν καταστεί άμεσα απαιτητά, καθώς τυπικά οι εταιρείες έχουν παραβεί όρους των δανείων.

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά την ΑΝΕΚ, στην έκθεση εννεάμηνου αναφέρεται ότι στις 30.09.2012 έγινε αναταξινόμηση μακροπρόθεσμων δανείων της μητρικής, ποσού 204,6 εκατ. ευρώ, σε βραχυπρόθεσμες τραπεζικές υποχρεώσεις, δεδομένου ότι τη συγκεκριμένη ημερομηνία δεν πληρούνταν όροι των σχετικών δανειακών συμβάσεων. Η διοίκηση του Ομίλου έχει ξεκινήσει επαφές με τις δανείστριες τράπεζες, προκειμένου να συμφωνηθεί αναδιάρθρωση των όρων αποπληρωμής του συνόλου του μακροπρόθεσμου δανεισμού.

Η Attica Group, η μόνη που αύξησε ελαφρώς τον τζίρο της στο τρίτο τρίμηνο, επισημαίνει από την πλευρά της ότι ο συνολικός δανεισμός του ομίλου ανήλθε στα 344,457 εκατ. ευρώ στις 30/9/2012. Ο όμιλος, κατά την 30/9/2012, είχε αρνητικό κεφάλαιο κίνησης ποσού 313,404 εκατ. ευρώ, καθώς οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις του υπερβαίνουν τα κυκλοφορούντα στοιχεία ενεργητικού, με το σημαντικότερο μέρος των βραχυπροθέσμων υποχρεώσεων (83,6%) να αφορά σε βραχυπρόθεσμο δανεισμό. Η διοίκηση του Ομίλου βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις δανείστριες τράπεζες.

Στη Nel Lines, η οποία, όπως είναι γνωστό, έχει προσφύγει ήδη στη Δικαιοσύνη με αίτημα την προστασία από τους πιστωτές της και τη διαγραφή χρεών, οι συνολικές τραπεζικές της υποχρεώσεις ανέρχονται στα 137 εκατ. ευρώ περίπου.

Τέλος, ο δανεισμός της Minoan Lines ανέρχεται στα 254,6 εκατ. ευρώ, ωστόσο κατάφερε να ξεπεράσει κάποια προβλήματα που είχε τα προηγούμενα χρόνια σε ό,τι αφορά την τήρηση των όρων των δανείων της και τώρα είναι συνεπής στο πρόγραμμα αποπληρωμής των δανειακών της υποχρεώσεων.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ
(This post was last modified: 03-12-2012, 11:45 AM by AlexNik.)
03-12-2012, 11:45 AM
Website Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Zougla.gr] Πολλά ...μποφόρ στην ακτοπλοΐα AlexNik 0 1.151 15-10-2012, 08:16 PM
Last Post: AlexNik
  [Ναυτεμπορική] «Ρήγμα» άνω των 210 εκατ. ευρώ προκάλεσε η κρίση στην ακτοπλοΐα meganium 0 1.250 02-02-2012, 01:13 PM
Last Post: meganium

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024