[Voria.gr] Με «σπασμένες ράγες» στον ανταγωνισμό ο ελληνικός σιδηρόδρομος
Ο πρόεδρος του Ελληνοτουρκικού Επιμελητηρίου Β. Ελλάδας, Ζαννώ Απικιάν, εξηγεί πώς το έλλειμμα ανταγωνιστικότητας του ΟΣΕ οδηγεί σε εκροή συναλλάγματος εκατ. ευρώ προς την Τουρκία
του Γιώργου Χατζηλίδη
Μέχρι και 50% χαμηλότερες είναι οι τιμές που προσφέρει ο τουρκικός σιδηρόδρομος, συγκριτικά με τον ΟΣΕ, για εμπορευματικές μεταφορές μεταξύ της χώρας μας και της γείτονος, αναγκάζοντας πολλούς Έλληνες επιχειρηματίες να επιλέγουν τις τούρκικες σιδηροδρομικές υπηρεσίες.
Ο Ζαννώ Απικιάν, γνωστός επιχειρηματίας της Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Ελληνοτουρκικού Επιμελητηρίου Βορείου Ελλάδας, με αφορμή την απόπειρα συνεργασίας της δικής του συσκευαστικής εταιρείας με τον ελληνικό σιδηρόδρομο, έστειλε επιστολή στη διοίκηση του ΟΣΕ, θέτοντας το ζήτημα του σοβαρού ελλείμματος ανταγωνιστικότητας του Οργανισμού που έχει σαν αποτέλεσμα, όπως υποστηρίζει, την εκροή συναλλάγματος προς την Τουρκία πολλών εκατομμυρίων ευρώ.
Ενδεικτικά, οι τιμές που ζήτησε ο ΟΣΕ για τη μεταφορά προϊόντων(για φορτία άνω των 25 τόνων) από το Πύθιο(ελληνοτουρκικά σύνορα) μέχρι τη Θεσσαλονίκη, για μία διαδρομή δηλαδή 556 χλμ, είναι 5,8 ευρώ ανά τόνο για κάθε 100 χλμ, όταν ο τουρκικός σιδηρόδρομος έδωσε τιμή 2,8 ευρώ για το ίδιο δρομολόγιο.
«Η συγκεκριμένη διαδρομή δεν θα έπρεπε να τιμολογείται πάνω από 3,6 ευρώ, δηλαδή συνολικά 20 ευρώ ανά τόνο στο σύνολο, δεδομένου ότι ένα φθηνότερο κόμιστρο θα μπορούσε να εκτινάξει τις ελληνικές σιδηροδρομικές μεταφορές. Μάλιστα, μία ακόμα χαμηλότερη τιμή, πιο ανταγωνιστική ακόμα και σε σχέση με τις οδικές μεταφορές, περίπου στα 18 ευρώ ανά τόνο, θα είχε ως αποτέλεσμα ο ελληνικός σιδηρόδρομος να καρπωθεί περίπου το 50% του συνολικού οδικού μεταφορικού έργου μεταξύ των δύο χωρών», λέει ο κ.Απικιάν.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει ο πρόεδρος του Ελληνοτουρκικού Επιμελητηρίου Β.Ελλάδος, η αξία του οδικού μεταφορικού έργου μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας φθάνει τα 30 εκατ. ευρώ ετησίως, την οποία καρπούνται σχεδόν στο σύνολό του τουρκικές νταλίκες. Με μία πιο ανταγωνιστική τιμή, ο ΟΣΕ θα μπορούσε να αποσπάσει περίπου το 50% του οδικού έργου. Το αποτέλεσμα θα ήταν η Ελλάδα να γλυτώσει εκροή συναλλάγματος ύψους περίπου 15 εκατ. ευρώ, ενισχύοντας τη θέση της χώρας μας στο ελληνοτουρκικό εμπορικό ισοζύγιο. Παράλληλα, ο ΟΣΕ θα εισέπραττε από τα επιπλέον κόμιστρα περίπου 4-5 εκατ. ευρώ, αντισταθμίζοντας τουλάχιστον τις απώλειες από τη μείωση των τιμολογίων.
«Χρειάζεται μία πολύ πιο ευέλικτη τιμολογιακή πολιτική από τον ΟΣΕ, τουλάχιστον όσο παραμένει υπό δημόσιο έλεγχο, που δεν θα σταθμίζει κοντόφθαλμα το οικονομικό όφελος, αλλά θα έχει γνώμονα την ενίσχυση των εξαγωγικών επιχειρήσεων και την τόνωση της εθνικής οικονομίας», καταλήγει ο κ.Απικιάν.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''
Stephen Hawking.
|