This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 7 Vote(s) - 2.43 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Euro2Day] Γαλλικό ενδιαφέρον για τα ελληνικά αεροδρόμια

Konstantinos Offline
The public transport from Greece&World.
****



Posts: 2.484
Joined: 12-09-2010
#1
[Euro2Day] Γαλλικό ενδιαφέρον για τα ελληνικά αεροδρόμια
της Μάρως Τσαντήλα

Το ενδιαφέρον του γαλλικού κατασκευαστικού ομίλου Vinci για τα ελληνικά αεροδρόμια επαναβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, την ώρα που η κυβέρνηση έχει στα σχέδια της την αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.

Σε δηλώσεις του στο Reuters ο Xavier Huillard σημείωσε ότι «ένας μεγάλος αριθμός ευρωπαϊκών χωρών θα πρέπει να επιταχύνει το πρόγραμμα ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων του» και κατέταξε μεταξύ των επικρατέστερων χωρών την Ελλάδα, την Πορτογαλία και την Ισπανία, δηλαδή τις τρεις ευρωπαϊκές χώρες που αντιμετωπίζουν τα σοβαρότερα οικονομικά προβλήματα.

Η Vinci την επόμενη διετία αναμένει επενδυτικές ευκαιρίες για την εξαγορά αεροδρομίων, με βάση το μοντέλο των συμβάσεων παραχώρησης. Μάλιστα ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου θεωρεί ότι οι ευκαιρίες αυτές θα προκύψουν λόγω της αποχώρησης διάφορων σχημάτων από τον αεροπορικό κλάδο και τον τομέα της διαχείρισης αεροδρομίων.

Συζητήσεις με Hochtief για Ελ. Βενιζέλος

Η δήλωση αυτή αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Ελλάδα καθώς, να θυμίσουμε, ότι η Vinci είχε μετάσχει, πριν από ένα περίπου χρόνο, σε διαπραγματεύσεις με τη Hochtief για την εξαγορά όλων των αεροδρομίων στα οποία μετέχει η Hochtief Airports, μεταξύ αυτών και του αεροδρομίου της Αθήνας.

Οι διαπραγματεύσεις αυτές, όμως, δεν είχαν αποτέλεσμα αφού η Hochtief υπαναχώρησε αναστέλλοντας τη διαδικασία. Αιτία το γεγονός ότι δεν ήταν εφικτός ο στόχος για έσοδα της τάξης του 1,6 δισ. ευρώ. Στις διαπραγματεύσεις για την περίπτωση του αεροδρομίου της Ελληνικής πρωτεύουσας εκτός της Vinci είχε μετάσχει και η κινεζική εταιρεία HNA.

Ο γαλλικός κατασκευαστικός ομιλος συμμετείχε, επίσης, στη δημόσια διαβούλευση για το νέο αεροδρόμιο στο Ηράκλειο της Κρήτης. Στην περίπτωση αυτή ο προκηρυχθείς διαγωνισμός κατέστη άγονος, αφού δεν υπήρξαν προσφορές από τις εταιρείες που μετείχαν στη διαβούλευση.

Αποκρατικοποιήσεις εν όψει

Η αναθέρμανση του ενδιαφέροντος της γαλλικής εταιρείας για τα ελληνικά αεροδρόμια θεωρείται σημαντική σε μια στιγμή που στα σχέδια της κυβέρνησης περιλαμβάνεται η αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.

Ο τομέας των τοπικών αεροδρομίων στην Ελλάδα περιλαμβάνει 39 περιφερειακά αεροδρόμια, ανάμεσα στα οποία αυτά της Θεσσαλονίκης, της Ρόδου, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κω, της Ζακύνθου, της Σαντορίνης, της Μυτιλήνης, της Σάμου και της Μυκόνου, το οποίο και προσελκύει την πλειοψηφία του διεθνούς τουρισμού.

Σήμερα τα τοπικά αεροδρόμια ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο χωρίς να έχουν καμία εταιρική δομή, και είναι υπό την επίβλεψη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Σύμφωνα με το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΙΕΔ) έχουν πολύ σημαντική κρυφή αξία που πηγάζει από την δυνατότητα βελτίωσης της χρήσης των υποδομών των αεροδρομίων, όσο κι από την δυνατότητα εμπορικής ανάπτυξης και ανάπτυξης των ακινήτων, τα οποία μένουν σήμερα υπανάπτυκτα και υποχρησιμοποιούνται. Μάλιστα θεωρείται ότι η αναβάθμισή τους μπορεί να ενισχύσει το προφίλ της Ελλάδας ως τουριστικό προορισμό.

Η κυβέρνηση προωθεί τη σταδιακή λειτουργική ανεξαρτητοποίηση των τοπικών αεροδρομίων μέσω της κατηγοριοποίησής τους σε ομάδες που αργότερα θα αποκρατικοποιηθούν βάσει παραχωρήσεων ή που, διαφορετικά, θα ρευστοποιηθούν ως αποτέλεσμα κάποιας συναλλαγής ή σειράς συναλλαγών. Ύστερα από μία τέτοια αποκρατικοποίηση, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα διατηρήσει τον ρόλο του ρυθμιστή των αεροναυτικών υπηρεσιών και του πάροχου υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.

Σύμβουλοι

Να σημειώσουμε ότι Ελληνικό Δημόσιο, προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία της αποκρατικοποίησης, έχει διορίσει τις Citigroup Global Markets Limited και Eurobank EFG Equities Investment Firm S.A. ως οικονομικούς συμβούλους, τις Your Legal Partners και Δρακόπουλος & Βασαλάκης δικηγορική εταιρεία ως νομικούς συμβούλους και τις Lufthansa consulting, Γραφείο Δοξιάδη και Alanna Consulting Group ως τεχνικούς συμβούλους.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Image: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
21-09-2012, 09:21 PM
Website Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Euro2day] «Πλημμύρισαν» με ταξιδιώτες τα ελληνικά αεροδρόμια AlexNik 0 1.040 24-07-2014, 01:45 PM
Last Post: AlexNik
  [Skai.gr] Κινεζικό ενδιαφέρον για τα ελληνικά αεροδρόμια Nikolas A. 0 1.187 19-04-2013, 11:40 AM
Last Post: Nikolas A.
  [GreekReporter.gr] Ενδιαφέρον αμερικανικού ομίλου για Ελληνικά αεροδρόμια Konstantinos 0 1.173 13-12-2012, 11:53 PM
Last Post: Konstantinos
  [NovaSportFM.gr] Περιορίστηκε η μείωση των αφίξεων στα ελληνικά αεροδρόμια Konstantinos 0 1.370 12-08-2012, 02:43 PM
Last Post: Konstantinos
  [Εξπρές] Ενδιαφέρον για περιφερειακά αεροδρόμια από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών Konstantinos 0 1.390 08-02-2012, 10:26 PM
Last Post: Konstantinos

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024