This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 5 Vote(s) - 2.8 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Εξπρές] Εξωστρέφειας συνέχεια για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

meganium Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 1.703
Joined: 18-11-2009
#1
[Εξπρές] Εξωστρέφειας συνέχεια για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Περισσότερα φορτία από τα Βαλκάνια φιλοδοξεί να προσελκύσει στη Θεσσαλονίκη η διοίκηση του Οργανισμoύ Λιμένος (ΟΛΘ), που -αρχής γενομένης από την επόμενη εβδομάδα και μέχρι τις αρχές του 2013- ξεκινάει κύκλο στοχευμένων εταιρικών παρουσιάσεων (road shows) σε Σκόπια, Κόσοβο, Βουλγαρία, Σερβία και Μαυροβούνιο.

Η «καμπάνια» εξωστρέφειας του ΟΛΘ, ο οποίος αναμένεται να κλείσει το 2012 με κερδοφορία μεγαλύτερη της περσινής, έχει διπλό στόχο: αφενός τη συντήρηση των ήδη ικανοποιητικών ροών φορτίων από Σκόπια και Σερβία και, αφετέρου, την εκμετάλλευση των μεγάλων περιθωρίων περαιτέρω ανάπτυξης της διακίνησης από τις αγορές Βουλγαρίας και Ν.Σερβίας. Παράλληλα, ο Οργανισμός «φουλάρει τις μηχανές» για την ταχεία προώθηση των διαδικασιών, που σχετίζονται με την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του, αλλά και με το άνοιγμα των χώρων του λιμανιού στους κατοίκους και επισκέπτες της Θεσσαλονίκης.

Νεότερα για τη μαρίνα τον Οκτώβριο

Αναλυτικότερα, τη Δευτέρα βγαίνει «στον αέρα» ο πλειοδοτικός διαγωνισμός για την αξιοποίηση συνεδριακών χωρών της πρώτης προβλήτας ως κινηματογραφικών αιθουσών, ενώ αρχές Οκτωβρίου αναμένεται η προκήρυξη για τη δεύτερη φάση του έργου της μαρίνας σκαφών αναψυχής.

Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται η διαβούλευση για την αξιοποίηση άλλων 8-10 αποθηκών του λιμανιού στη δεύτερη προβλήτα, για τις οποίες γίνονται επαφές με την Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων, όπως γνωστοποίησε, σε συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ (ΟΛΘ Ε), Στέλιος Αγγελούδης.

Ο ίδιος αναφέρθηκε στα θετικά αποτελέσματα της καμπάνιας προσέλκυσης κρουαζιερόπλοιων, σημειώνοντας ότι έως τώρα (σ.σ. η σεζόν λήγει τέλος Νοεμβρίου), η επιβατική κίνηση έχει αυξηθεί κατά 10%, στα 12.000 άτομα. Το 2013, η διοίκηση αναμένει αύξηση κίνησης, με έμφαση στις αγορές Γερμανίας, Τουρκίας και Ισραήλ, ενώ για πρώτη φορά, κρουαζιερόπλοια της ΑIDA θα πραγματοποιήσουν πέντε διανυκτερεύσεις στην πόλη.

Το 2013 αναμένεται η δημοπράτηση για το κρηπίδωμα 24

Ο ΟΛΘ, που στο φετινό επτάμηνο διακίνησε 8.421.211 τόνους εμπορευμάτων, μέγεθος αυξημένο κατά 24,01% σε σχέση με πέρυσι, συνεχίζει τον σχεδιασμό του και για την ταχεία προώθηση σειράς έργων υποδομής.

Αν και οι αποφάσεις για την τύχη της περίφημης επένδυσης στην 6η προβλήτα ανήκουν, πλέον, στο ΤΑΙΠΕΔ, ωστόσο η διοίκηση φιλοδοξεί να αναβαθμίσει τις δυνατότητες του λιμανιού, μέσω ενός έργου μικρότερης κλίμακας: της εκβάθυνσης και επέκτασης του κρηπιδώματος 24.

«Ολοκληρώσαμε τη μελέτη, ώστε να ζητήσουμε από τον μέτοχο να εγκρίνει το έργο. Αν έχουμε την έγκριση μέχρι τέλους 2012, το έργο, με το οποίο το λιμάνι ισχυροποιείται σημαντικά, μπορεί να δημοπρατηθεί αρχές του 2013», σημείωσε.

Παράλληλα, στην επόμενη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΘ, αναμένεται να εγκριθεί η προμήθεια πέντε νέων γερανών, με διεθνή διαγωνισμό, που θα προκηρυχθεί πιθανότατα μέχρι τέλους 2012.

Ουδεμία επίσημη κρούση από ιδιώτη επενδυτή για τον ΟΛΘ

Ερωτηθείς σχετικά με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, ο κ.Αγγελούδης ξεκαθάρισε ότι μέχρι στιγμής «δεν έχει γίνει επισήμως και τυπικά καμία κρούση από υποψήφιο επενδυτή», ενώ συμπλήρωσε ότι αυτό που μέχρι σήμερα γνωρίζει για το μοντέλο που θα ακολουθηθεί -και το οποίο τον βρίσκει σύμφωνο- είναι ότι η όλη διαδικασία θα τρέξει μέσω παραχωρήσεων και αξιοποίησης λιμενικών εγκαταστάσεων.

Κληθείς να σχολιάσει τις καταγγελίες των συνδικαλιστών ότι οι δεκάδες αποχωρήσεις εργαζομένων (80-90 άτομα την τελευταία διετία) μπορεί τελικά να οδηγήσουν τη διοίκηση του λιμένος να επιστρατεύσει τη μέθοδο τής ανάθεσης εργολαβιών για την κάλυψη των αναγκών, ο κ.Αγγελούδης σημείωσε: «Η διοίκηση κάνει ό,τι πρέπει για να καλύπτονται τα κενά από τις αποχωρήσεις προσωπικού. Θα πρέπει όμως να κάνει παράλληλα και ό,τι πρέπει για να συνεχίζεται η λειτουργία του λιμανιού».

Ο ΟΛΘ διεκδικεί ξανά τον επιβατικό σταθμό

Στο μεταξύ, προ ημερών, ο ΟΛΘ κατέθεσε εκ νέου αίτημα προς το υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να αποκτήσει -κατά κυριότητα ή, έστω, κατά χρήση- το εμβληματικό κτήριο του επιβατικού σταθμού, μήκους 200 μέτρων, που ολοκληρώθηκε το 1912. Το αίτημα είχε υποβληθεί και στο παρελθόν, μόνο που τώρα η ΟΛΘ ΑΕ προτίθεται να καταβάλει και το ανάλογο τίμημα από τα αδιάθετα κεφάλαια της εταιρείας.

Στα σχέδια του Οργανισμού είναι να προχωρήσει στην αναστήλωση του κτιρίου με ιδιωτικά κεφάλαια και στην αξιοποίησή του, από κοινού με ιδιώτη επενδυτή. Ως προς τη χρήση του κτηρίου, αυτή θα προκύψει από το επενδυτικό ενδιαφέρον και εφόσον προχωρήσει η μεταβίβαση του κτιρίου στον ΟΛΘ. «Σε κάθε περίπτωση, θέλουμε να προχωρήσουμε έχοντας πάντα τη συναίνεση όλων», υπογράμμισε ο κ. Αγγελούδης.

Πόλεμος …νερού στη σκόνη

Στο πλαίσιο της επιδιωκόμενης βελτίωσης των περιβαλλοντικών του επιδόσεων και της σχέσης του λιμανιού με την πόλη, ο ΟΛΘ έθεσε πρόσφατα σε λειτουργία σύστημα καταιονισμού, ώστε να περιοριστεί η σκόνη που δημιουργείται από τις φορτοεκφορτωτικές εργασίες. Επίσης, ανακατασκεύασε την περίφραξη του λιμένος σε μήκος 255 μέτρων, προκειμένου η οπτική επαφή προς το λιμάνι να είναι άνετη και ανεμπόδιστη.

Το σύστημα διαβροχής-καταιονισμού, που αποτελείται από 20 πυργίσκους με ειδικούς εκτοξευτήρες νερού και κατασκευάστηκε εξολοκλήρου στον ΟΛΘ, εκτιμάται ότι αντιμετωπίζει με επιτυχία το πρόβλημα της σκόνης από τα χύδην φορτία, στην περιοχή του 6ου προβλήτα.

Οι εκτοξευτήρες λειτουργούν προγραμματισμένα, σύμφωνα με τις καθημερινές ανάγκες της περιοχής και ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες (είναι απαραίτητο για ανέμους άνω των 4 Μποφόρ).

Παράλληλα, διαμορφώθηκε η περιοχή του πάρκινγκ, όπου ασφαλτοστρώθηκαν 450 τ.μ, ενώ η ΟΛΘ ΑΕ παρέλαβε ένα υπερσύγχρονο πυροσβεστικό σκάφος (κατασκευής 2010), μήκους 28,6 μέτρων και πλάτους 7,2 μέτρων), υο οποίο χρησιμοποιείται σε πυροσβέσεις πλοίων εντός και εκτός λιμένα.
21-09-2012, 06:16 PM
Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024