This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[In.gr] Πράσινο φως από ΕΕ για σιδηροδρομική σύνδεση των Αλεξανδρούπολη-Μπουργκάς

meganium Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 1.703
Joined: 18-11-2009
#1
[In.gr] Πράσινο φως από ΕΕ για σιδηροδρομική σύνδεση των Αλεξανδρούπολη-Μπουργκάς
Το «πράσινο φως» στην ηλεκτροκίνητη σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης και του Μπουργκάς της Βουλγαρίας έδωσε η ΕΕ, αποδεχόμενη σχετική πρόταση των Οργανισμών Λιμένων Καβάλας, Αλεξανδρούπολης, Μπουργκάς και Βάρνας.

Τα τέσσερα λιμάνια κατέθεσαν από κοινού ένα νέο σχέδιο για την διευκόλυνση των μεταφορών, που έλαβε την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την χρηματοδότηση της προμελέτης.

«Κατά τη διάρκεια των προηγούμενων δύο ετών, η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης ΑΕ, είχε αναλάβει πληθώρα πρωτοβουλιών για την ανάπτυξη ενός διαδρόμου συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών που θα συνδέει το Αιγαίο με τη Μαύρη Θάλασσα» τόνισε στο ΑΠΕ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΑ Χρήστος Σκεύας.

Ο διάδρομος αυτός, ανέφερε ο κ. Σκέυας, με τη χαρακτηριστική ονομασία «Sea2Sea» (δηλαδή από λιμάνι σε λιμάνι), πρόκειται να περιλαμβάνει τα εξής τμήματα: τμήμα θαλάσσιας μεταφοράς από τις κύριες ρότες της Μεσογείου στα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, τμήμα σιδηροδρομικής μεταφοράς από τα δύο ελληνικά λιμάνια στα λιμάνια Μπουργκάς και Βάρνα και από εκεί στο λιμάνι του Ρούσε στο Δούναβη και τέλος τμήμα θαλάσσιας μεταφοράς από τα δύο βουλγαρικά λιμάνια προς τα λιμάνια της βόρειας και ανατολικής Μαύρης Θάλασσας.

Σήμερα, η σύνδεση του Αιγαίου με τη Μαύρη Θάλασσα πραγματοποιείται μέσω των στενών του Βοσπόρου. Η σύνδεση αυτή, όμως, σύμφωνα με τον κ. Σκεύα, λόγω της μοναδικότητας αλλά και της γεωγραφίας της (περιορισμένο πλάτος σε πολλά σημεία), συνοδεύεται από σειρά προβλημάτων.

Μεταξύ αυτών, τα σημαντικότερα είναι το υψηλό κόστος (είτε με τη μορφή τελών διέλευσης είτε με τη μορφή αυξημένου χρόνου διέλευσης) και ο αυξημένος κίνδυνος ατυχημάτων (θέματα ασφάλειας και περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε περίπτωση κάποιου ατυχήματος), ως αποτελέσματα της υψηλής συμφόρησής της. Ως εκ τούτου, εκτιμάται ότι ο διάδρομος Sea2Sea θα μπορούσε να λειτουργήσει ως εναλλακτική διαδρομή της διάσχισης των στενών του Βοσπόρου για συγκεκριμένους τύπους φορτίων.

Αποτέλεσμα των παραπάνω προσπαθειών, τόνισε ο κ. Σκεύας, υπήρξε η διαμόρφωση κοινής πρότασης (σε συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας και τα βουλγαρικά λιμάνια Μπουργκάς και Βάρνα) για τη μελέτη του συγκεκριμένου διαδρόμου συνδυασμένων μεταφορών, η οποία και κατατέθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για ένταξη στο πρόγραμμα των διευρωπαϊκών δικτύων.

«Η πρόταση αυτή, συνολικού προϋπολογισμού 2,5 εκ. ευρώ, έλαβε το πράσινο φως και αναμένεται να ξεκινήσει η υλοποίησή της τον επόμενο Σεπτέμβριο. Το κόστος της πρότασης αναλαμβάνουν: κατά 50% η ΕΕ, κατά 25% το ελληνικό κράτος και κατά 25% το βουλγαρικό κράτος» υπογράμμισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης και καταλήγοντας πρόσθεσε:

«Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η εγκριθείσα πρόταση αποτελεί το πρώτο από τα τρία στάδια που προβλέπονται μέχρι την υλοποίηση του διαδρόμου. Τα επόμενα δύο είναι η εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών εφαρμογής και τέλος η κατασκευή των αναγκαίων υποδομών (κατά κύριο λόγο των σιδηροδρομικών συνδέσεων) για τη λειτουργία του άξονα Sea2Sea. Για τα επόμενα δύο στάδια (ο προϋπολογισμός των οποίων ανέρχεται σε εκατοντάδες εκ. ευρώ) πρόκειται να κατατεθούν αντίστοιχες αιτήσεις χρηματοδότησης με την ολοκλήρωση της παρούσας εγκριθείσας πρότασης».
19-07-2012, 04:57 PM
Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
ΤΡΑΙΝΟΣΕ [Voria.gr] Σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης AlexNik 0 1.313 20-12-2013, 02:39 AM
Last Post: AlexNik
  [ΤΡΑΙΝΟΣΕ] ΔΤ: Aπευθείας σύνδεση Αθηνα - Αλεξανδρούπολη AlexNik 0 1.434 03-08-2013, 11:44 AM
Last Post: AlexNik
  [NewsBeast.gr] Αποκαταστάθηκε η σιδηροδρομική σύνδεση Αθηνών-Θεσσαλονίκης Konstantinos 0 1.663 21-07-2011, 09:27 PM
Last Post: Konstantinos

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024