This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ναυτεμπορική] Ακτοπλοΐα: Τρεις υπουργοί αναζητούν λύση για τις άγονες γραμμές

meganium Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 1.703
Joined: 18-11-2009
#1
[Ναυτεμπορική] Ακτοπλοΐα: Τρεις υπουργοί αναζητούν λύση για τις άγονες γραμμές
Λύση για τις άγονες γραμμές της ακτοπλοΐας θα αναζητήσουν στις αρχές της επόμενης εβδομάδας ο υπουργός Οικονομιών, Φίλιππος Σαχινίδης, ο αναπληρωτής υπουργός Παντελής Οικονόμου και η υπουργός Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Αννα Διαμαντοπούλου.

Οι τρεις υπουργοί θα εξετάσουν τρόπους που θα μειώσουν σημαντικά το διάστημα καταβολής των μισθωμάτων στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, με κύριο στόχο να καλύπτονται οι αμοιβές του προσωπικού τους.

Επισημαίνεται ότι ένα από τα θέματα που ανέδειξε η πρόσφατη απεργιακή κινητοποίηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας ΠΝΟ ήταν και οι οφειλές του Δημοσίου προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, οι οποίες ξεπερνούν τα 15 εκατ. ευρώ.

Το «έλλειμμα» αυτό επικαλούνται, και δικαίως έως ένα βαθμό (η έλλειψη ρευστότητας συνδέεται και με τη μείωση της επιβατικής κίνησης, αλλά και με την αύξηση του κόστους καυσίμων), οι ακτοπλοϊκές εταιρείες για τη μη καταβολή των μισθών στα πληρώματα και τους υπαλλήλους γραφείων.

Η υπουργός Ανάπτυξης αναγνώρισε το πρόβλημα και δεσμεύτηκε ότι θα «πίεζε» για επιτάχυνση των διαδικασιών αποπληρωμής των οφειλών από πλευράς Δημοσίου.

Πηγές από το κτήριο της Ακτής Βασιλειάδη, αναφέρουν ότι για το μεγαλύτερο μέρος του ποσού των 15 εκατ. ευρώ έχουν λυθεί τα όποια γραφειοκρατικά προβλήματα και σύντομα τα χρήματα θα καταβληθούν στις εταιρείες.

Ωστόσο, το θέμα της καθυστέρησης καταβολής των μισθωμάτων παραμένει και όπως εκτιμά η κ. Διαμαντοπούλου, απαιτούνται μία σειρά ρυθμιστικών παρεμβάσεων προκειμένου να δοθεί οριστική λύση.

Αναφέρεται για παράδειγμα ότι, με βάση το ισχύον πλαίσιο, το Δημόσιο δεν μπορεί να καταβάλει το μίσθωμα στην εταιρεία που εκτελεί άγονες γραμμές εάν αυτή πριν δεν καταβάλει από την πλευρά της το ΦΠΑ

Ωστόσο, λόγω της κρίσης, οι εταιρείες δεν είναι σε θέση μόνο από τα εισιτήρια να καταβάλλουν τον ΦΠΑ στην «ώρα» τους, αφού παράλληλα θα πρέπει να εφοδιάζουν το πλοίο με καύσιμα και να πληρώνουν τους ναυτικούς. Εμπλέκονται έτσι σε ένα φαύλο κύκλο, ο οποίος γίνεται ακόμη πιο ασφυκτικός για το μέλλον της επιχείρησης από ενδεχόμενη απεργία ή επίσχεση εργασίας του προσωπικού της.

Κύκλοι προσκείμενοι στην κα Διαμαντοπούλου σχολίαζαν χθες ότι ο κίνδυνος να «σκάσει» το αμέσως επόμενο διάστημα κάποια ακτοπλοϊκή εταιρεία προέρχεται κυρίως από τυχόν επισχέσεις εργασίας των πληρωμάτων των πλοίων. Ως εκ τούτου, η σύσκεψη της επόμενης Τρίτης μεταξύ των τριών υπουργών κρίνεται ως καθοριστική για τον κλάδο.

Οι ίδιοι κύκλοι διευκρίνιζαν στη «Ν» ότι τα χρήματα για τις άγονες γραμμές υπάρχουν και είναι κρίμα να μη φθάνουν στον προορισμό τους από γραφειοκρατικά εμπόδια. Πολύ περισσότερο, να διακινδυνεύεται η επιβίωση κάποιας ακτοπλοϊκής εταιρείας.

Τα προβλήματα καθυστερήσεων στις καταβολές των μισθωμάτων εμφανίσθηκαν μετά την απόφαση του πρώην υπουργού Οικονομιών, Γιώργου Αλογοσκούφη, να καταργήσει τον ειδικό λογαριασμό ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Η απόφαση που ελήφθη τότε σε συνδυασμό και με το κλείσιμο της στρόφιγγας χρηματοδότησης από τις τράπεζες λόγω της οικονομικής και πιστωτικής κρίσης ενδέχεται να βάλει «ταφόπλακα» κυρίως σε μικρές ακτοπλοϊκές εταιρείες, οι οποίες στο παρελθόν κατέθεταν στις τράπεζες της συμβάσεις αγόνων γραμμών και εξασφάλιζαν κεφάλαια κίνησης.

Η κα Διαμαντοπούλου ζητά ουσιαστικά από τους συναρμόδιους υπουργούς με υπουργικές αποφάσεις να επιτρέπουν την άμεση καταβολή ενός μέρους των μισθωμάτων και σίγουρα μέχρι το ύψος του μισθολογίου της εταιρείας, εφόσον επιβεβαιώνεται ότι η υπηρεσία έχει παρασχεθεί.

Από το Γενικό Λογιστήριο του κράτους διατυπώνεται η άποψη ότι η ρύθμιση αυτή μπορεί να γίνει με νόμο, ωστόσο από το υπουργείο Ανάπτυξης εκτιμάται ότι αρκεί υπουργική απόφαση.
20-04-2012, 12:09 PM
Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [KykladesNews] Aκτοπλοΐα: Οι προσφορές για άγονες γραμμές Konstantinos 0 1.220 28-09-2012, 08:29 PM
Last Post: Konstantinos
  [Ναυτεμπορική] Ακτοπλοΐα: Τέλος η παρακράτηση του 70% της επιχορήγησης για τις άγονες Konstantinos 0 1.169 27-04-2012, 09:19 PM
Last Post: Konstantinos
  [Kykladesnews.gr] To 2012 φέρνει επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές meganium 0 1.300 30-12-2011, 02:16 PM
Last Post: meganium
  [E-Go.gr] Μεγάλο ενδιαφέρον για τις άγονες γραμμές meganium 0 1.275 22-12-2011, 01:54 PM
Last Post: meganium
  [Πρώτο Θέμα] Σκάει "βόμβα" με τα νησιά στις άγονες γραμμές Konstantinos 0 1.342 24-09-2011, 12:13 AM
Last Post: Konstantinos

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024