This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 2.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Το Βήμα] «Φιλέτο» για τους ξένους η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

meganium Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 1.703
Joined: 18-11-2009
#1
[Το Βήμα] «Φιλέτο» για τους ξένους η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Η σύνδεση του Νέου Ικονίου με το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου φέρνει πιο κοντά Ευρώπη και Ασία


Παιχνίδι για μεγάλους «παίκτες» της διεθνούς αγοράς των εμπορευματικών μεταφορών αποδεικνύεται η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το άνοιγμα της σιδηροδρομικής αγοράς της χώρας μας, καθώς σε λίγους μήνες, όταν θα συνδεθεί το λιμάνι του Ικονίου με το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου, θα τεθούν οι προϋποθέσεις θεαματικής συντόμευσης των θαλάσσιων μεταφορών και αξιοποίησης του πλεονεκτήματος της Ελλάδας, δηλαδή της γεωγραφικής της θέσης στο σταυροδρόμι του εμπορίου.

Όπως πληροφορείται «Το Βήμα» μεγάλες σιδηροδρομικές εταιρίες της Ευρώπης περιμένουν να δοθεί το «πράσινο φως» στο business plan της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τις υπηρεσίες Ανταγωνισμού της Ε.Ε., καθώς μόλις η επιχείρηση λάβει την ευρωπαϊκή άδεια, θα μπορεί να δραστηριοποιηθεί σε ολόκληρη την κοινοτική επικράτεια. Έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες, την κατάσταση έχουν βολιδοσκοπήσει και τελούν εν αναμονή οι Γαλλικοί, οι Γερμανικοί, οι Βελγικοί και οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι, αλλά και η COSCO, ενώ το άνοιγμα της αγοράς αναμένουν εγχώριοι όμιλοι, όπως η ΒΙΟΧΑΛΚΟ, αλλά και μικρότερες εταιρίες.

Μάλιστα, όπως μεταδίδουν διπλωματικές πηγές, οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι, Deutsche Bahn (DB) φοβούνται ότι θα χάσουν τη μερίδα του λέοντος στο διαμετακομιστικό εμπόριο σε Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, εάν οι Κινέζοι της COSCO ξεκινήσουν να δραστηριοποιούνται και στον σιδηρόδρομο - άμεσα ή έμμεσα μέσω ενός operator - απ' ευθείας από τον Πειραιά, παρακάμπτοντας το λιμάνι του Αμβούργου, που τροφοδοτεί την ευρύτερη περιοχή.

Και αυτό διότι, η αποστολή των φορτίων μέσω του ελληνικού δικτύου θα εξοικονομούσε 15 ημέρες ταξίδι, θα άνοιγε τον δρόμο για τις αγορές του Νότου, θα γινόταν σε δύο ημέρες για την Κεντρική Ευρώπη και τρεις για τη Γερμανία και όλα αυτά στη μισή τιμή, με πολύ χαμηλότερο κόστος σε σύγκριση με το πλοίο.

Οπως εξηγούν οι ίδιοι κύκλοι, παρόμοια οφέλη θα είχε η χρήση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, αλλά και η δραστηριοποίηση μέσω των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας, το οποίο προγραμματίζεται να συνδεθεί με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Η σύνδεση του λιμένα του Νέου Ικονίου με το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου θα έχει ολοκληρωθεί ως τον Ιούλιο.

Απομένει η στρώση της γραμμής, μήκους 17 χλμ., αφού όλα τα υπόλοιπα τεχνικά έργα έχουν ήδη γίνει.

Στο μεταξύ, εκκρεμεί η τύχη του εμπορευματικού κέντρου του Θριασίου, καθώς οι διεθνείς διαγωνισμοί που έκανε η ΓΑΙΑΟΣΕ για την είσοδο στρατηγικού επενδυτή απέβησαν άκαρποι. Η εταιρεία έχει εισηγηθεί στο υπουργείο Υποδομών η έκταση να «σπάσει» σε μικρότερα τμήματα είτε να δοθεί με απ' ευθείας ανάθεση σε επενδυτή ή να παραχωρηθεί με διακρατική συμφωνία.
(This post was last modified: 05-02-2012, 09:23 PM by meganium.)
05-02-2012, 08:38 PM
Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024