[Euro2Day] Στα 1.000 ευρώ οι άδειες για φορτηγά και βυτιοφόρα
Στα κατώτερα δυνατά όρια κινείται το διοικητικό τέλος για την απόκτηση άδειας οδικών εμπορευματικών μεταφορών, σύμφωνα με σχετική υπουργική απόφαση, ενώ μέσα στην εβδομάδα αναμένεται να καθοριστεί και το ύψος της χρηματικής εγγύησης που θα πρέπει να καταβάλει ο νεοεισερχόμενος στο επάγγελμα του μεταφορέα.
Το ύψος του διοικητικού τέλους ορίζεται στα 1.000 ευρώ για το πρώτο όχημα και 500 ευρώ για κάθε επιπλέον όχημα. Η σχετική απόφαση αναμένεται να εκδοθεί σήμερα και την υπογράφουν οι υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών.
Στην ίδια ΚΥΑ θα καθορίζονται οι προϋποθέσεις που θα πρέπει να πληροί ο υποψήφιος μεταφορέας, όπως το λευκό ποινικό μητρώο και ο χώρος στάθμευσης για το όχημα. Νέες άδειες θα μπορούν να εκδίδουν εταιρείες (Α.Ε. και Ε.Π.Ε.), αλλά και φυσικά πρόσωπα, ενώ τα οχήματα θα πρέπει να είναι αποκλειστικά νέας τεχνολογίας (EURO V), που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους.
Σημειώνεται ότι βάσει νόμου οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές έχουν απελευθερωθεί από την Παρασκευή, ωστόσο σημαντική εκκρεμότητα παραμένει ο καθορισμός του ύψους της χρηματικής εγγύησης που θα πρέπει να καταβάλει κάθε ενδιαφερόμενος για να εισέλθει στο επάγγελμα.
Ουσιαστικά, το ύψος της εγγύησης θα καθορίσει το πόσο «εύκολα» θα ανοίξει τελικά το επάγγελμα του μεταφορέα. Για τον λόγο αυτόν, άλλωστε, η υπόθεση εξελίσσεται σε γρίφο και η ηγεσία του υπουργείου φαίνεται πως δεν έχει καταλήξει ακόμα στη χρυσή τομή.
Ο νόμος Ρέππα προέβλεπε εγγύηση ύψους 9.000 ευρώ για το πρώτο όχημα και 5.000 ευρώ για κάθε επιπλέον όχημα. Η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έχει εκφράσει την πρόθεσή της να αυξήσει το ύψος της εγγύησης, σε μια προσπάθεια να αποφύγει τον «συνωστισμό» στις μελλοντικές αιτήσεις νέων αδειών. Μάλιστα, με την προσέγγιση αυτή συμφωνούσαν και οι υφιστάμενοι επαγγελματίες του κλάδου.
Απ' την άλλη πλευρά, μια τέτοια προοπτική προσκρούει στις επιταγές της τρόικας και υπενθυμίζεται ότι σε πρόσφατη επίσκεψή του το τεχνικό κλιμάκιο είχε διατυπώσει τις αντιρρήσεις του. Προκειμένου να βρεθεί λύση, η ηγεσία του υπουργείου εξετάζει και άλλα σενάρια που θα αποδεικνύουν την οικονομική επιφάνεια του νεοεισερχομένου στο επάγγελμα του μεταφορέα.
Το πολύ χαμηλό κόστος έκδοσης νέας άδειας θορύβησε τους επαγγελματίες του κλάδου, οι οποίοι αναμένουν τις επίσημες ανακοινώσεις προκειμένου να αποφασίσουν τη στάση τους και δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων.
Μηνιαίες δόσεις
Στο μεταξύ, σε λογιστική τακτοποίηση του τρόπου με τον οποίο καταβάλλονται οι επιδοτήσεις προς τον ΟΣΕ και τον ΟΑΣΑ καθώς και της επιδότησης των 50 εκατ. ευρώ που λαμβάνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την εξυπηρέτηση των άγονων επιβατικών σιδηροδρομικών δρομολογίων προχωρά η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών με σχετική τροπολογία που κατέθεσε χθες.
Μάλιστα, σε ότι αφορά την επιδότηση προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το ποσό των 50 εκατ. ευρώ θα είναι «καθαρό», απαλλαγμένο από κάθε είδους φόρο ή παρακράτηση.
Σύμφωνα με την τροπολογία, η ετήσια επιδότηση του κράτους θα χορηγείται στις αστικές συγκοινωνίες κατόπιν εφαρμογής συγκεκριμένων κριτηρίων ποιότητας και δεν θα μπορεί να ξεπερνά το 40% επί του λειτουργικού κόστους, περίπου 150 εκατ. ευρώ. Η καταβολή θα γίνεται ανά μήνα, ώστε να εξασφαλίζεται απρόσκοπτα το συγκοινωνιακό έργο, αλλά και για να μην υπάρξει καμία καθυστέρηση στις πληρωμές.
Στους εξεταζόμενους δείκτες ποιότητας συμπεριλαμβάνονται τα ελάχιστα προσφερθέντα οχηματοχιλιόμετρα, το ανώτατο επιτρεπτό λειτουργικό κόστος ανά οχηματοχιλιόμετρο και ο κατώτερος επιτρεπτός βαθμός ικανοποίησης πελατείας.
Στην ίδια τροπολογία, προβλέπεται η απλοποίηση των πολεοδομικών αδειών που απαιτούνται για την ενοποίηση των υποδομών (αμαξοστάσια, πρατήρια καυσίμων κ.λπ.) των εταιρειών του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας που συγχωνεύθηκαν πρόσφατα.
|