This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 2 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ναυτεμπορική] Αυστηρότεροι κανόνες για την ασφάλεια στα επιβατηγά πλοία

Konstantinos Offline
The public transport from Greece&World.
****



Posts: 2.484
Joined: 12-09-2010
#1
[Ναυτεμπορική] Αυστηρότεροι κανόνες για την ασφάλεια στα επιβατηγά πλοία
Παρέμβαση Κομισιόν μετά την τραγωδία του Costa Concordia

Την υιοθέτηση νέας κοινοτικής νομοθεσίας για την ασφάλεια των επιβατών στα επιβατηγά πλοία με βάση και τα διδάγματα που βγαίνουν από την τραγωδία του Costa Concordia, προωθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Η αναθεώρηση των κανόνων ασφαλείας θα πρέπει σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο και αρμόδιο επίτροπο μεταφορών Siim kallas να δώσει προτεραιότητα, μεταξύ άλλων, στα εξής ζητήματα: το σχεδιασμό και την ευστάθεια των επιβατηγών πλοίων, τις τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα, την εκπαίδευση του πληρώματος και την ασφαλή λειτουργία, συμπεριλαμβανομένων των διαδικασιών εκκένωσης εκτάκτου ανάγκης.

Ο αντιπρόεδρος θα παρουσιάσει τη θέση της Επιτροπής στην Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου την προσεχή Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012.

Ο Αντιπρόεδρος, Siim Kallas, στη δήλωση του αφού εξέφρασε την θλίψη του για τα θύματα πρόσθεσε ότι τα συμπεράσματα από την τραγωδία του κρουαζιερόπλοιου θα ληφθούν πλήρως υπόψη στην διαδικασία αναθεώρησης της κοινοτικής νομοθεσίας για την ασφάλεια των επιβατών στα πλοία που έχει ήδη ξεκινήσει.

Η πρόκληση για την ΕΕ, είναι να εξασφαλιστεί ότι οι κανόνες ασφαλείας για τα επιβατηγά πλοία κινούνται πλήρως ευθυγραμμισμένοι με τα σχέδια και τις τεχνολογικές εξελίξεις σε έναν ταχέως μεταβαλλόμενο κλάδο. Το ιστορικό ασφαλείας των επιβατηγών πλοίων στα ύδατα της Ε.Ε. είναι πολύ καλό τα τελευταία 10 χρόνια, αλλά δεν υπάρχει χώρος για εφησυχασμό, όταν πρόκειται για την ασφάλεια, τόνισε ο επίτροπος και σημείωσε ότι εντός του τρέχοντος έτους είναι δυνατή μία νέα νομοθεσία για την ασφάλεια των επιβατηγών πλοίων.

[Image: 11act.png]

Επιπλέον ο Ευρωπαίος επίτροπος ζήτησε από τα κράτη-μέλη να επισπεύσουν την κύρωση της διεθνούς σύμβασης για την αστική ευθύνη των πλοιοκτητών σε περίπτωση ατυχήματος (International Convention for liability of carriers by sea and the compensation of passengers in case of accidents-Athens Convention) η οποία επικαιροποιήθηκε πρόσφατα από την Ευρωπαϊκή Ένωση και θα τεθεί σε ισχύ από όλα τα κράτη-μέλη μέχρι το τέλος του 2012.

Επίσης ο αντιπρόεδρος ανακοίνωσε ότι θέματα σχεδιασμού και λειτουργίας των πλοίων εξετάζονται ήδη από το 2010 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έτσι ώστε το νέο πλαίσιο να λαμβάνει υπόψη όλες τις τελευταίες εξελίξεις.

[Image: 11be.png]

Πού θα δοθεί το βάρος

Τα θέματα στα οποία θα πρέπει κατά την Ε.Ε. να δοθεί προτεραιότητα στην αναθεώρηση των κανόνων ασφαλείας είναι τα ακόλουθα:

- Σταθερότητα: Nα εξετασθεί κατά πόσο οι κανόνες ευστάθειας χρειάζονται περαιτέρω επικαιροποίηση ειδικά όταν τα πλοία εκτίθενται σε κακές καιρικές συνθήκες.

- Σχεδιασμός των πλοίων και τεχνική εξέλιξη: Να εξετασθεί εάν τα πρότυπα ασφαλείας χρειάζονται προσαρμογή, σύμφωνα με τις νέες τεχνικές εξελίξεις στον τομέα αυτό, τα νέα υλικά που χρησιμοποιούνται, τις εξελίξεις στο σχεδιασμό των επιβατηγών πλοίων, τους τύπους κινητήρων που χρησιμοποιούνται.

- Εκκένωση: Να εξετασθεί πως είναι δυνατόν να εξασφαλισθεί ότι οι καταστάσεις επιβατών είναι ακριβείς και ενημερωμένοι σύμφωνα με τους ισχύοντες κοινοτικούς κανόνες. Επίσης πώς μπορούν οι νέες τεχνολογίες και οι εξοπλισμοί να ενισχύσουν τα σχέδια και τις διαδικασίες για μία ασφαλή εκκένωση. Μπορεί η Ε.Ε. να αξιοποιήσει ή να υποστηρίξει περαιτέρω το έργο που επιτελείται σε διεθνές επίπεδο από τον ΙΜΟ σε αυτόν τον τομέα;

- Πεδίο εφαρμογής της κοινοτικής νομοθεσίας: Θα πρέπει το πεδίο εφαρμογής των υφιστάμενων κοινοτικών διατάξεων για την ασφάλεια των επιβατών του πλοίου να επεκταθεί ώστε να καλύπτει περισσότερους τύπους πλοίων στα δρομολόγια εσωτερικού (π.χ. για τα ιστιοφόρα επιβατηγά πλοία κ.λπ.);

- Προσόντα και εκπαίδευση του πληρώματος: Να εξετασθούν επιπλέον μέτρα που να αφορούν την σωστή επικοινωνία του πληρώματος με τους επιβάτες.

Όπως αναφέρει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο τέλος Ιανουαρίου ο αντιπρόεδρος κ. Kallas έχει συνάντηση με εκπροσώπους της βιομηχανίας κρουαζιέρας.

Επίσης την άνοιξη του 2012 θα πραγματοποιηθεί ένα συνέδριο με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη με θέμα την ασφάλεια των επιβατηγών πλοίων, ενώ οι υπηρεσίες της Επιτροπής θα ξεκινήσουν μια διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης σχετικά με τη νομοθετική αναθεώρηση. Τέλος μέχρι το καλοκαίρι του 2012 η Επιτροπή θα αποφασίσει εάν θα επισπεύσει την κατάθεση μίας πρότασης για την αναθεώρηση των κανόνων ασφαλείας στον τομέα των επιβατηγών πλοίων.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Image: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
21-01-2012, 12:35 PM
Website Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 2 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024