Thread Rating:
- 2 Vote(s) - 4 Average
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Ημερησια] Κύμα απεργιών στα μέσα μαζικής μεταφοράς
|
meganium
Εγγεγραμμένος
Posts: 1.703
Joined: 18-11-2009
|
[Ημερησια] Κύμα απεργιών στα μέσα μαζικής μεταφοράς
Επί ποδός... πολέμου βρίσκονται αυτή την εβδομάδα οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά και οι ιδιοκτήτες ταξί και φορτηγών δημοσίας χρήσεως. Οι απεργιακές κινητοποιήσεις που ετοιμάζουν αναμένεται να προκαλέσουν σημαντικά προβλήματα στις μετακινήσεις εκατομμυρίων πολιτών. Ειδικά, αν οι εργαζόμενοι στο δημοφιλέστερο μέσο μεταφοράς, το μετρό, κάνουν πράξη την απειλή τους για συνεχόμενες απεργίες. Σύμφωνα, με τα μέχρι τώρα δεδομένα, το Σωματείο Εργαζόμενων στη Λειτουργία του Μετρό (ΣΕΛΜΑ), αποφάσισε την περασμένη Παρασκευή να προχωρήσει σε 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες από την ερχόμενη Πέμπτη.
Οι εργαζόμενοι, οι οποίοι αντιδρούν στην υπαγωγή τους στο καθεστώς «εργασιακής εφεδρείας», την οποία χαρακτηρίζουν ως προθάλαμο απολύσεων προγραμματίζουν και τον αποκλεισμό των κεντρικών γραφείων της Αττικό Μετρό. Σύμφωνα με την απόφαση των εργαζομένων, η απεργία δεν θα πραγματοποιηθεί άμεσα, καθώς θεωρήθηκε απαραίτητο να δοθεί χρόνος στα υπόλοιπα σωματεία εργαζομένων στις μεταφορές να λάβουν αντίστοιχες αποφάσεις ώστε να δημιουργηθεί ενιαίο μέτωπο.
Αποφάσεις
Σε αναβρασμό βρίσκονται όμως και οι εργαζόμενοι στα υπόλοιπα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, οι οποίοι αναμένεται να λάβουν αποφάσεις για κοινές κινητοποιήσεις τις προσεχείς ημέρες.
Σήμερα πιθανότατα θα συγκληθεί έκτακτο διοικητικό συμβούλιο των εργαζομένων στα λεωφορεία, με στόχο να αποφασιστούν οι επόμενες κινήσεις.
Μεταξύ άλλων αναμένεται να συζητηθεί πρόταση για πραγματοποίηση στάσης εργασίας την Τετάρτη. Προτάσεις για κινητοποιήσεις εξετάζουν και οι εργαζόμενοι στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, όπου συνεχίζονται οι υποχρεωτικές μετατάξεις. Στάση αναμονής τηρούν προς το παρόν οι ιδιοκτήτες ταξί, οι οποίοι ενδέχεται να έχουν συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών, Γιάννη Ραγκούση αυτήν την εβδομάδα. Έτοιμοι να σηκώσουν χειρόφρενο είναι και οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων Δ.Χ., οι οποίοι έχουν ήδη προειδοποιήσει με δυναμικές κινητοποιήσεις, εάν τις επόμενες ημέρες δεν συναντηθούν με τον υπουργό, ώστε να συζητήσουν τους τρόπους με τους οποίους σκέφτεται η κυβέρνηση να προχωρήσει στο άμεσο άνοιγμα του επαγγέλματος.
Αεροδρόμια
Εν τω μεταξύ, καθυστερήσεις, οι οποίες ξεπερνούσαν σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και τη 1 ώρα σημειώθηκαν χθες σε αρκετά αεροδρόμια της χώρας.
Αιτία είναι η απόφαση των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας να προχωρήσουν στην απαρέγκλιτη τήρηση του κανονισμού και να απέχουν από την υπερεργασία από το Σαββατοκύριακο και στο εξής.
Ωστόσο τα προβλήματα αναμένεται να συνεχιστούν και τις επόμενες ημέρες, καθώς οι ελεγκτές έχουν αποφασίσει επίσης συμβολική κατάληψη των χώρων εργασίας από σήμερα, αφού δηλώνουν αποφασισμένοι να παραμένουν στο χώρο εργασίας και μετά τη λήξη της βάρδιάς τους, 24ωρη απεργία την ερχόμενη Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου, 4ωρη στάση εργασίας την Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου από τις 12 το μεσημέρι έως τις 4 το απόγευμα και συμμετοχή σε απεργία της ΑΔΕΔΥ για οποιαδήποτε ημερομηνία προκηρυχθεί.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι σε απεργία προχωρούν δάσκαλοι και καθηγητές, καθώς και το προσωπικό στην τριτοβάθμια εκπαίδευση την ερχόμενη Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου, οπότε και θα γίνει πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο.
Ποιοι απεργούν
Mε 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες από την ερχόμενη Πέμπτη στο μετρό, απειλούν οι εργαζόμενοι.
24ωρη απεργία μέσα στην εβδομάδα έχουν αποφασίσει οι ιδιοκτήτες ταξί, ενώ με κινητοποιήσεις απειλούν και οι ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.X.
Γενικές συνελεύσεις για την κήρυξη κινητοποιήσεων στα λεωφορεία και τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο.
24ωρη απεργία των εκπαιδευτικών την ερχόμενη Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου.
Kαθυστερήσεις στις πτήσεις καθώς οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας απέχουν από την υπερεργασία τα Σαββατοκύριακα και κήρυξαν 24ωρη απεργία την ερχόμενη Kυριακή.
(This post was last modified: 19-09-2011, 09:35 AM by meganium.)
|
|
19-09-2011, 09:30 AM |
|
meganium
Εγγεγραμμένος
Posts: 1.703
Joined: 18-11-2009
|
RE: [Ημερησια] «Εμφραγμα» στα μέσα μαζικής μεταφοράς
Της Μαρίας Μόσχου
Σημαντικό πρόβλημα στην καθημερινή λειτουργία των μέσων μαζικής μεταφοράς και στον ΟΣΕ αναμένεται να δημιουργήσει η μισθωτή εφεδρεία, όπου ήδη το πλεονάζον προσωπικό έχει αποχωρήσει μέσω των προγραμμάτων αναδιάρθρωσης, με τις πρώτες καθυστερήσεις σε δρομολόγια να είναι πλέον πραγματικότητα. Η πρώτη αντίδραση των εργαζομένων ήρθε από το μετρό, οι εργαζόμενοι του οποίου προχωρούν σε απεργίες από την ερχόμενη Πέμπτη. Από την πλευρά τους οι οδηγοί της πρώην ΕΘΕΛ αποφάσισαν στάση εργασίας στις 26 Σεπτεμβρίου και γενική συνέλευση και 24ωρη απεργία στις 28 του μήνα. ΣΤΑΣΥ και ΟΣΕ μέσα στην εβδομάδα θα ανακοινώσουν τις δικές τους κινητοποιήσεις.
Τη στιγμή που οι επιβάτες για περισσότερο από μιάμιση εβδομάδα στοιβάζονταν στις αποβάθρες του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου για τουλάχιστον ένα μισάωρο και τα λεωφορεία περνούν με συχνότητα μισάωρου, οι διοικήσεις των εταιρειών θα κληθούν να αποστείλουν πίνακα με περισσότερους από 1.000 εργαζόμενους, οι οποίοι θα πρέπει να αποχωρήσουν από τις εργασίες τους.
Συνεδρίαση
Σήμερα θα συνεδριάσει το διοικητικό συμβούλιο των οδηγών της πρώην ΕΘΕΛ, για τις κινητοποιήσεις σε περίπτωση που η κυβέρνηση εμμείνει να συμπεριλάβει στην εργασιακή εφεδρεία και τους υπό αναδιάρθρωση Ομίλους του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕ.
Όπως αποκάλυψε η «ΗτΣ» περισσότεροι από 1.250 εργαζόμενοι κινδυνεύουν να βγουν σε μισθωτή εφεδρεία από τους Ομίλους του ΟΣΕ και των αστικών συγκοινωνιών. Σημειώνεται ότι ήδη έχουν μεταταχθεί ή πρόκειται να μεταφερθούν σε άλλους φορείς του Δημοσίου περίπου 3.000 εργαζόμενοι από τις μεταφορικές εταιρείες και τον Όμιλο ΟΣΕ, ενώ έχουν συνταξιοδοτηθεί περισσότεροι από 2.000 εργαζόμενοι.
Τα προβλήματα
Σημαντικά «κενά» στο προσωπικό που δημιουργούν προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των μέσων αντιμετωπίζουν ήδη πολλές από τις μεταφορικές εταιρείες. Εδώ και δύο εβδομάδες που υλοποιήθηκαν οι 144 υποχρεωτικές μετατάξεις στον ΗΣΑΠ, οι καθυστερήσεις ξεπέρασαν ακόμα και τη μισή ώρα. Μεγάλο «πλήγμα» από τις μετατάξεις που προβλέπει ο νόμος αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών έχουν δεχθεί και τα αστικά λεωφορεία (ΕΘΕΛ) όπου ήδη έχει αραιώσει σημαντικά το πλέγμα των δρομολογίων, καθώς οι βάρδιες που εκτελούνται είναι τουλάχιστον 600 λιγότερες από αυτές που προβλέπει το οργανόγραμμα.
Ειδικότερα στις αρχές του 2011 η ΕΘΕΛ εκτελούσε το πρόγραμμα των μπλε λεωφορείων με 3.456 βάρδιες, ενώ πλέον ο προγραμματισμός προβλέπει 3.100 βάρδιες. Ωστόσο σήμερα εκτελούνται μόλις 2.800 βάρδιες, με αποτέλεσμα τα δρομολόγια να καθυστερούν σημαντικά και τα έσοδα της εταιρείας να «συρρικνώνονται».
Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ λόγω της απομάκρυνσης του υπεράριθμου προσωπικού ένας μόνο υπάλληλος φροντίζει για την ασφάλεια της διαδρομής και για τον έλεγχο των εισιτηρίων.
«Το πλεονάζον προσωπικό του ΟΑΣΑ αποχώρησε από τον Όμιλο με μετατάξεις το Μάρτιο του 2011 με την εφαρμογή του νόμου 3920. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει πλεονάζον προσωπικό και αν φύγουν εργαζόμενοι τότε το πρόγραμμα των ΜΜΜ δεν θα μπορεί να εκτελεστεί», τονίζει, μιλώντας στην «Η» ο πρόεδρος των τεχνικών της πρώην ΕΘΕΛ Α. Ραφτόπουλος.
Μάλιστα ο ίδιος επισημαίνει πως «αν η κυβέρνηση εμμείνει στην απόφασή της να προχωρήσει σε εργασιακή εφεδρεία στον Όμιλο του ΟΑΣΑ θα βρει τον κόσμο απέναντί της».
Μιλώντας στην «Η» ο πρόεδρος της ΠΟΣ Θ. Λεβέντης τόνισε ότι είναι παράλογο να ζητούν να μπει το 10% του προσωπικού του ομίλου ΟΣΕ σε εργασιακή εφεδρεία, όταν έχει μειωθεί ήδη κατά 50%. «Είναι καλύτερα να πούνε ότι κλείνει ο σιδηρόδρομος και να βάλουν όλο το προσωπικό σε μισθωτή εφεδρεία. Να έχουν την πολιτική ανδρεία να πούνε ότι το μαγαζί κλείνει», τόνισε. Εν τω μεταξύ, 24ωρη απεργία για την ερχόμενη Κυριακή και 4ωρη στάση εργασίας (12-4) για την Τετάρτη 28/9, εξήγγειλαν οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας.
|
|
20-09-2011, 10:44 AM |
|
Users browsing this thread: 1 Guest(s)
|