This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ισοτιμία] ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Αίτημα στο ΥΠΟΙΚ για ΑΜΚ 65 εκατ.

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#1
[Ισοτιμία] ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Αίτημα στο ΥΠΟΙΚ για ΑΜΚ 65 εκατ.
Του Φώτη Φωτεινού

Η «νύφη» θα καταλήξει στο ράφι; Το υπουργείο Οικονομικών μπορεί να επιθυμεί την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά θα τα καταφέρει; Κι αν ναι, έναντι ποιού τιμήματος;

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνεχίζει να προβληματίζει, την περίοδο που χρειάζεται επειγόντως νέα ένεση ρευστότητας, δηλαδή νέα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου. Το αίτημα στο υπουργείο Οικονομικών, το μοναδικό μέτοχο της εταιρείας, αναφέρεται σε ΑΜΚ, ύψους 65 εκατ.

Η ΑΜΚ καθίσταται αναγκαία, καθώς τα ιδία κεφάλαια της εταιρείας είναι αρνητικά κατά 629 εκατ. ευρώ. Το υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να εγκρίνει την ΑΜΚ, έστω και μερικώς, αλλά κάτι τέτοιο δεν έχει επιτευχθεί ως σήμερα.

Ενδεικτικό της οικονομικής στενότητας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η αποτυχημένη απόπειρα της προηγούμενης ΑΜΚ, ύψους 350 εκατ. Από το ποσό αυτό, καταβλήθηκαν μονάχα 60 εκατ., με αποτέλεσμα η πρώτη έκτακτη γενική συνέλευση να προχωρήσει στην ακύρωσή της.

Πέρα από τα 65 εκατ., το ΥΠΟΙΚ δεν έχει καταβάλλει – ως όφειλε - τα 50 εκατ. για τις «άγονες σιδηροδρομικές γραμμές», σύμφωνα με το νέο σχέδιο νόμου για την εξυγίανση του ΟΣΕ (Ν. 3891/2010). Ωστόσο, τα ανωτέρω δεν είναι τα μοναδικά προβλήματα της σιδηροδρομικής εταιρείας.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ χρωστά στον ΟΣΕ 756 εκατ. ευρώ! Τα χρέη αυτά, τα οποία είναι λογιστικά, δεν πρόκειται να αποδοθούν ποτέ, τουλάχιστον στο σύνολό τους.

Με το νέο ν/σ για την εξυγίανση του ΟΣΕ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απαλλάσσεται τελείως από τις υποχρεώσεις προς την πρώην μητρική εταιρεία (διαγραφή χρεών). Παρόλα ταύτα, για να χρησιμοποιεί το δίκτυο του ΟΣΕ πρέπει να καταβάλλει ετησίως περί τα 23-26 εκατ.

Μεταξύ των δυο εταιρειών, οι οποίες λειτουργούν ως αυτόνομες και ανεξάρτητες, θα έπρεπε να έχουν υπογραφεί τα σχετικά συμβόλαια, κάτι το οποίο δεν έχει συντελεστεί.

Υπό αμφισβήτηση βρίσκεται και η μεταφορά τροχαίου υλικού από τον ΟΣΕ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η ΕΕ μελετά την ορθότητα αυτής της κίνησης, καθότι περιέχει στοιχεία κρατικής ενίσχυσης.

Προβληματισμός απορρέει και από τον κύκλο εργασιών, ο οποίος έχει «κολλήσει» στα 100 εκατ. επί 3 συνεχή έτη. Πόσο μάλλον, όταν για την συντήρηση και την ενοικίαση τροχαίου υλικού, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ χρειάζεται ετησίως 90 εκατ.!

Αν σε αυτά προστεθούν τα τέλη χρήσης του δικτύου (26 εκατ.) και τα καύσιμα που συνεχώς ανεβαίνουν (38 εκατ.), εύκολα συμπεραίνει κανείς, γιατί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συνεχίσει να «ακροβατεί».

Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν και απτά θετικά σημεία, όπως η μείωση της μισθοδοσίας (88 εκατ. έναντι 116 εκατ.). Η μείωση ωφελείται στις οριζόντιες περικοπές στους μισθούς και τις μετατάξεις.

Παρήγορο στοιχείο και η οριακή αύξηση των εσόδων από επιβάτες, η οποία όμως δεν εντυπωσιάζει κανέναν, καθώς η εταιρεία διαθέτει μονοπωλιακή ισχύ στις εγχώριες επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με το νέο προσανατολισμό της ΕΕ, οι κρατικές βοήθειες προς τους σιδηροδρόμους θα ελέγχονται με τον ίδιο τρόπο που ισχύει για όλους τους άλλους τομείς των μεταφορών (αεροπορικές, θαλάσσιες), στο πλαίσιο των κανόνων περί υγιούς ανταγωνισμού.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποχρεούται να μην χρειάζεται επιχορηγήσεις για την εξασφάλιση των λειτουργικών της εξόδων και την κάλυψη των λειτουργικών της ελλειμμάτων κι αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να εμφανίζει κάποια κέρδη, έστω οριακά.

Ανάλυση εσόδων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Σε εκατ. ευρώ
2010 2009

Έσοδα από μεταφορά επιβατών
65,95 61,84

Έσοδα από μεταφορά επιβατών Προαστιακού
12,28 11,27

Έσοδα από μεταφορά εμπορευμάτων
23,24 23,62

Έσοδα από μεταφορά επιβατών με λεωφορεία
1,21 1,96


Σύνολο εσόδων
102,69 98,71

Ανάλυση των κυριότερων εξόδων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Σε εκατ. ευρώ
2010 2009


Αμοιβές και έξοδα προσωπικού
88,75 116,42


Συντήρηση τροχαίου υλικού
49,48 49,50

Ενοίκια τροχαίου υλικού
44,24 41,31


Τέλη χρήσης δικτύου
23,70 26,68

Καύσιμα
37,72 29,93

Σύνολο εξόδων
292,06 331,57


Πηγή: ΤΡΑΙΝΟΣΕ

29-06-2011, 11:30 AM
Website Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Ισοτιμία] Συμπληρωματική σύμβαση 44 εκατ. στην σήραγγα Καλλιδρόμου AlexNik 0 1.388 28-06-2011, 11:52 AM
Last Post: AlexNik
  [Ισοτιμία] Σε «ναυάγιο» εξελίσσεται η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ AlexNik 0 1.381 14-04-2011, 01:22 PM
Last Post: AlexNik

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024